Xgirl: Jasa, kan man se sitt meritvärde där? jag har sökt till bla franska i höst -ocksa pa distans. Och dessutom gjort ett "test" för att fa börja i en svarare grupp. Jag har ju inte studerat franska, men ända bott här i 10 ar nu, sa det skulle kännas lite onödigt att lära sig "jag heter...." osv. Men blir lite nervös ända, för min grammatik är inte superbra, sa jag hoppas jag inte sökt till en för svar kurs! Sökte ocksa en om tvasprakighet.
Hoppas du kommer in pa det du sökt Xgirl!
lunaria: Kul om ni kan aka pa det där lägret. Det tror jag säkert skulle ge mycket att träffa andra i samma situation.
7 michelingodingar: jo, jag förstod att det var forskningsmetodiken, men jag blev lite nyfiken pa vilka ord det var
Men bra att du ända kunde göra klart uppgiften. Ibland är det lika bra att inte använda för komplicerade ord.
Här är allt bara bra. Jag har varit sa himla slut de senaste dagarna, som om jag skulle bli förkyld. Men det har aldrig brutit ut, sa jag hoppas att jag inte blir sjuk. Börjar bli piggare iaf.
vi verkar ha hittat var nya aupair iaf. Ocksa fran Tyskland, och även hon har läst lite svenska. Hon verkar väldigt trevlig och har gjort ett "frivilligt socialt ar" (en grej de har i tyskland som alternativ till lumpen, och bade tjejer och killar kan göra) pa ett dagis, sa även om hon inte är utbildad har hon ända jobbat pa en förskola i nästan ett ar, sa det är superbra! Far bara hoppas att det funkar bra när hon väl är här. Men som sagt var, hon verkar väldigt trevlig, sa jag hoppas det.
Och huset gar framat. Nu har vi fönster och dörrar, och innerväggarna är nästan helt pa plats! Det tycker jag är sa roligt, för nu kan man se framför sig lite bättre hur det kommer att bli. Man ser hur stora rummen är, med fönstren pa plats far det mer ett "ritkigt" utseende. Spännande!