• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

åhh vad snurrigt det blev men jag skrev inte det där om att vi får svaret att goggla i protokollet utan jag menade att det är denresponsen vi får så ni förstår vilken slags responsdet handlar om.

• Xgirl83

7 michelingodingar: Alltså jag saknar ord. Låter ju som en hemsk arbetssituation ni har i skolan! Vad himla konstigt att ni blev anmälda till REKTORN för att på ett vettigt sätt försöka lösa det hela... Speciellt av klassföreståndaren som var den som rådde er att göra som ni gjorde. Känns som hon inte kan erkänna för den andra läraren att hon sagt som hon gjort till er, utan låtsas vara på hennes sida nu..

Här blev det VAB för mig idag. Arvid har ju haft hosta i sådär 1½ vecka, men nu har han haft feber sedan natten till fredag, och så mycket slem i bröstet så han har kräkts upp nästan allt han försökt äta eller dricka. Så igår vblev det faktiskt en tur till akuten, då vi inte fick i honom något alls och han var allmänt slö trots att han inte hade feber längre. Men vi fick åka hem igen och skulle försöka ge honom vatten/saft teskedsvis, och om vi inte fick i honom någon vätska alls under eftermiddagen skulle det bli till att åka till NÄL för inläggning och dropp. Men riktigt så dålig var han inte och vi fick i honom lite vätska under dagen. Idag har han också kräkts när han försökte äta, men nu har han fått behålla ett glas saft och några skivor ost, så nu är han ganska pigg.

Imorgon är det dags för mitt teoriprov i Vänersborg, det kan bli så att Arvid får hänga med i bilen för han kommer kanske inte kunna gå till dagis...

Skriver mer snart.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Zandra: Men vad trist att ni inte kan få bidrag till lägret. Speciellt när de sagt att ni kunde få det. Åh vad härligt att sova i 10 timmar, förstår att det måste ha varit underbart efter så dålig sömn innan. Jag måste säga att jag också tycker det låter jättekonstigt att barn skulle "behöva" välling för att sova hela nätterna! Som du sa, det är nästan bara i Sverige vi ger välling alls! Och Linn är ju 2 år nu så hon är ju inte direkt nån bebis, nog ska hon väl kunna sova även utan det.

7 michelingodingar: Ja just det, du undrade om körkortet. Jag har som sagt teoriprovet imorgon, och uppkörning på onsdag.

• Ain

ah lycka till pa provet om jag inte skriver innan imorgon!

• Ain

7mich: men det kan ju inte vara riktigt seriost att ni skulle bli anmalda for att ni klagar? Det kan de ju bara inte ta pa allvar faktiskt. Man maste ju kunna fa klaga pa sin utbildning utan att riskera anmalning. Men som sagt var, det kommer nog inte bli sa mycket av den, om ni nu inte verkligen skrev saker som verkar som fortal. Annars maste man ju kunna fa ha asikter och bemotas pa ett professionellt satt. Vilken jobbig situation, och jag forstar att det inte ar sa latt att ga en utbildning da lararna ar sura pa eleverna. Om ni ar missnojda ar det ju bara for dem att bemota kritiken. Antingen har ni fel och da ska det val inte vara nagra problem for dem att beratta hur de tankt med utbilningen osv eller sa har ni ratt och da maste de ju vara beredda att forbattra sig och utbidlningen...

• lunaria

7 michelingodingar: men herregud, anmälda till rektorn?? hela klassen??? . jag blir helt stum, som att rektorn har tid att sitta o reda ut sådana där saker och det var ju ena lärarn som hade rått er att göra så!! och de har ingen rätt att påpeka hur dåliga vissa var till att klara uppgifter. klarar man inte uppfylla kraven så får man sämre betyg, så är det ju överallt annars. men resultat brukar ju oftast spegla lärarnas roll i att lära ut och att berätta hur dåliga ni är hjälper ju föga . nä usch, blir helt skakig när jag läser om hur ni blivit behandlade, som att ni bara skulle tiga. vad är det för jäkla demokrati??  
    skönt att ni har EN bra lärare iaf som stöttar er och vill hjälpa till med situationen. som elev är man ju himla utsatt, mycket man ska hinna med och ligga på topp och har lite rätt att påverka själva..speciellt när ni då hamnade i en sån situation som ni gjort nu. hoppas allt löser sig, skönt att du har Lian nu

x-girl: åååh lycka till imorgon OCH på onsdag, nu gäller det, va skoj . men Andreas vabbar på onsdag när du kör upp??

stackars lilla Arvid då, va hemskt att han nästan höll på att läggas in då . hoppas han är piggare snart igen.

nämen Linn är ju såpass stor så hon behöver ju inte vällingen, hon sover ju hela nätter ändå . den där fröken är lite konstig, är jättesvår att prata med öht för hon har lite lustiga idéer. vi har ju slutat med napp hemma o Dan hade glömt att säga det på dagis så då hade Linn utnyttjat läget på dagis att få ha napp hela tiden istället och då lät det som rena katastrofen att vi slutat med nappen hemma. men äsch, jag tar inte åt mig nå't, hellre sluta med nappen nu när det faktiskt funkar utan bråk än att ta världens dust om ett år eller två

både igår och idag har jag frågat Linn om hon är kissenödig och då har hon satt sig på pottan o kissat . hoppas det fortsätter så här!! Noah däremot är en annan historia, det är verkligen svårt att få honom att sitta på pottan nu. vi fick ju mycket information på utbildningsdagarna hur man motiverar barn med autism att göra saker, att man kör ett belöningssystem...men ser Noah att det förväntas något öht av honom så avstår han hellre från belöningen än att ens försökaObestämd. ska ju inte jämföra barn, men gud så mycket enklare det är med Linn som skulle kunna göra vad som helst för ett pyttelitet russin . jag tror det var nästa vecka vi skulle till hab på träning med Noah, ska bli spännande att se hur det går där då.

• 7 michelingodingar

Xgirl: Men stackars Arvid fick han inte ens någon hostmedicin som var slemlösande?? hoppas att han snart är pigg igen!!

Åh lycka till på teoriprovet idag! Gud vad spännande tänk i morgon hardu alla gånger ditt körkort Minns känslan än idag när den jag körde upp för sa att jag fixade det galant!! 

Lunaria: vilken duktig tjej  jösses hon måste vara väldigt tidig med att kissa på pottan!!

Jag läste din blogg om att ni nu inte kan få bidragför lägret Hur kan då dem gå ut med att ni får det fattar jag inte!! Har du pratat med dem om det?? Kan det har blivit något missförstånd?!!

Ang skolsituationen xgirl jadet är jättejobbigt just nu ochvi är så kluvna Ain det tycker inte vi heller men det är vad läraren gjort och det är så jävla fult av henne för så mycket somhon pratat om att vi ska ha en öppen,rak och ärlig kommunikation istället för att som tidigare klasser som gått direkt till rektorn så hon har fått "hugg i ryggen" som hon säger så är det hon som går dit när vi bara vill få till en förändring!!Vi gjorde inga påhopp på läraren över huvud taget utan diskuterade lungt om hur vi upplever det, och vad vi vill få ändrat och det var det att vi först och främst känner att vi inte får så bra respons på inlämningsuppgifter och sen att vi vill ha lärarledda lektioner för denhär terminen har vi kanske haft henne MAX 3 gånger pga att hon skjutit upp lektioner och låtit oss arbeta hemifrån utan att vi ens fått veta om vi tänker rätt och har fattat uppgifterna rätt      Detta ärett ämne som är så oerhört viktigt att det blir rätt eftersom det är vi som skriver journaler och ska kunna förstå det vi skriver om och vara uppmärksamma på om läkaren säger något galet på diktaten!!  
    lunaria, ja det är då inte någon demokrati utan säger vi något annat så straffas vi Ja det känns jättebra att vi har en neutral lärare med här som kan se det från en annan sida och hjälpa oss. Läraren sa själv att han känner ju lärarna ifråga och detta kan han inte heller förstå riktigt, hur  dem håller på och säger. Han tycker det är väldigt märkligt!! 

I nuläget vet vi inte alls vad som händer när vi är tillbaka från LIA:n, om vi öht kommer ha några lektioner i anatomi,omläraren slutat eller vad  

usch ja det är lite tungt just nu på allahåll och kanter.

Igår var första dagen på LiA.n och det blir nog jättebra där, har fått schema på hur dagarna kommer se ut och vad jag ska få vara med och göra. Sånt har jag inte fått någon annanstans!!

Idag är jag dock hemma och vabbar för att låta agge vila sitt ben och ha koll på hur han går osv inget var ju brutet iaf!!        

• lunaria

7michelingodingar: ja men rak kommunikation ska ju funka..och vanligast är ju att elever går till rektorn för att klaga på en situation i klassrummet, inte tvärtom. hoppas verkligen det är en vettig rektor som börjar ifrågasätta lärarns kompetens om hon anmäler hela klassen. herrejisses. och den lärarn som har varit borta och funderar på att sluta har nog en hel del andra problem i livet, man gör inte så bara för att man får ta emot kritik om frånvaro. hon kanske inte ska jobba så många timmar om hon inte fixar att vara där.

va skönt att Lian verkar bra och strukturerad iaf, det kan du nog behöva efter allt

Dan pratade med hab i fredags och kuratorn som var med beklagade att de gått ut med felaktig information då fler föräldrar har hört av sig, men de utgick från att det stämde då autism och aspergerförbundet hade skrivit det på deras informationsblad.. nu försöker jag dock få Dan att oavsett gå med i förbundet, men han tvekar ju när det verkar vara lite sisådär då. finns ju en annan förening som heter attention som också verkar va bra och är här i Tierp. så man får väl se, bara han får tummen ur o bestämmer sig någon gång . eftersom han också har diagnos vore det bäst om han blev huvudperson av medlemskapet..nä de från hab sa bara att vi kunde söka hos majblomman. men då ska man ligga ute med pengarna i förskott. jag skulle ha ringt föreningen, men ligger däckad här hemma nu så jag får se när jag orkar... 

verkligen skönt att inget var brutet och jag läste att Agge varit i farten igen o ramlat på huvet, så hoppas det inte blir illa det också nu då så ni måste åka in igen!! 

jag vet inte om det är tidigt att börja med potta, men hon verkar ju redo för det iaf . känns skönt, tänk om hon kunde bli blöjfri snart, då har man bara en att byta på! och om Linn jämt går på pottan så kommer det nog bli lättare att övertyga Noah om att göra samma sak     

jag är lite trött idag, mår inte bra . har tvättstugan idag o det i kombination med pollen är inte så roligt. skulle ju på body pump imorgon, men vi får väl se vad kroppen vill. i eftermiddag kommer Dan hit (eller ja han är väl här var och varannan dag ändå då han ändå kommer inom på vägen hem ), och har med sig kläder från Bon prix, vi beställde lite grejer ihop så jag får lite plagg . tyvärr hittade jag inga kläder till Linn där så i slutet av månaden måste jag köpa lite. hon har ju 98-98/104 nu och vägrar ta på sig Noah's gamla urvuxna käder utan säger "Noah's tröja" och går o stoppar in de i Noah's garderob igen. suck!! iofs hon tycker om rosa och det har inte han haft så mycket av .

• Xgirl83
    Lunaria: Jag ska försöka kolla igenom de urvuxna kläderna idag, men tröjor blir det kanske inte så mycket då Selma och Linn har nästan samma storlek. Jag måste också köpa lite sommarkläder till barnen nu snart. Jag har faktiskt beställt löparskor och träningskläder åt mig själv, vill verkligen komma igång och röra på mig och det blir ju lite lättare nu då jag kan ta bilen till motionsslingan och springa där. Så kul att du fick dig lite nya kläder!

7 michelingodingar: Ja jag läste om stackars Agge, sådan otur han har. Vilken tur att inget var brutet, tänk vad synd om en liten 2-åring att gå med gips. Inte så att man kan förklara för dem att de ska vila foten heller. Ja din situation i skolan låter minst sagt märklig, hoppas nu att åtminstone rektorn är lite vettig?? Ni verkar ju liksom ha gjort allt på rätt sätt, och haft anledning att göra så också. Så skönt att Lian verkar så seriös och bra!

Jag är hemma och vabbar idag, med Arvid är i alla fall mycket bättre nu! Jag skulle ju egentligen ha jobbat kl 8-11 och det hade jag nog föredragit så man fick tänka på något annat än uppkörningen och så tiden skulle gå lite fortare. Jag klarade förresten teorin igår, kan jag nämna för er som inte har läst min blogg.
  • Xgirl83

JAG HAR TAGIT KÖRKORT IDAG!!! Så jäkla skönt. Men de senaste dagarna har varit en lång och nervös väntan, så jag är rätt trött nu när jag äntligen kan slappna av. Jag och Selma har varit några ärenden i stan nu innan vi hämtade upp pizza på hemvägen.

Imorgon ska jag på min sista KBT-tid, så jag var idag och köpte en blomma för att ge min terapeut för att hon varit så underbar. Och det känns så himla skönt att få "knyta ihop säcken" och berätta om körkortet för henne imorgon, för det är hennes förtjänst att jag blivit såpass mycket modigare, och att jag tagit många nya steg i livet.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)