Lappen: grattis i efterskott!! aj det där med knäna låter inte alls bra ju
skönt att höra att Miriam är som Noah vad gäller att cykla, hans balans är jättedålig så jag skulle inte våga ge honom en vanlig cykel än eftersom han inte kan trampa på en 3-hjuling ens
. men däremot lillfia börjar lära sig hur hon trampar sin
.
kul att du fick egentld med Benjamin och duktig han är som inte kissade på sig
. Linn bajsade på toaletten häromdagen, men hon är rätt så dålig annars på att hålla sig så jag skulle inte våga ha utan blöja på henne när man är iväg
.
jo Valborg var det, men det fanns ingen majbrasa i närheten så det var knappt så vi märkte av det heller. jag var iofs supertrött pga allergin ändå... jag bara tyckte det lät så skoj när du skrev midsommar, kanske önsketänkande
.
jag tror också Dan kommer få upp ögonen mer för sina problem, han vet ju egentligen redan att han har problem, men vill väl tro att han kan rycka upp sig o få det att fungera. men det är ju de bitar som jag alltid fick ta i vårt förhållande och som hans mamma fixade innan mig så han har väl aldrig lärt sig ordentligt hur han ska göra. om han ändå hittade lite andra lösningar de veckor han är själv hemma, ex använder engångstallrikar o bestick o sån't. det gjorde jag faktiskt själv nu vid flytten för att slippa att diska så mycket när man hade fullt upp med att fixa i ordning här.
x-girl: va härligt att du kan umgås med dina vänner nu, sån't behövs
jag tror det är iom att björken börjat blomma som jag får en massa korsallergier. i tillägg till att jag saknat tabletter så blir det nog så. jag hade ju ganska många månader nu i vintras som jag slapp det mer eller mindre, men nu är det tillbaks
. blir bara lite orolig för att halsen ska svälla igen eller nå't, inte direkt så man klarar av att ringa ambulans vid ett sån't tillfälle. i måndags så skar jag bara upp en paprika och kände hur utslagen spred sig över hela halsen, då hade jag inte ens ätit något
. men nu har jag läkartid den 11:e maj, den första tiden som fanns...dock så skickade barnens extrafarmor några kartor med tabletter till mig av den sort jag hade, var snällt gjort så nu klarar jag mig nog tills dess får jag hoppas
.
Idag så kom min kontakt på Tierpsmodellen på hembesök, vi åt frukost o hade det trevligt. I eftermiddag är det utvecklingssamtal för Linn som gäller, det har blivit uppskjutet 2 gånger så jag hoppas det blir av nu
. Inte för att jag oroar mig så värst mycket för hennes "utveckling", men hon har varit ganska rivig mot andra barn vet jag
.
jag kommer lägga ut lite bilder på lägenheten på bloggen så det är bara att gå in o kika. än så länge har jag bara hunnit med köket, men det kommer mera sen.