• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Ain

Lappen: jag sag att Ristin ocksa heter Aili. Det är ett sant fint namn tycker jag!

• Lappen
    Ain skrev 2012-03-30 09:15:45 följande:

Lappen: jag sag att Ristin ocksa heter Aili. Det är ett sant fint namn tycker jag!

skulle bli aili i tilltalsnamn men då har jag en tremening som heter det och dom är det bara året i mellan och så bor vi nära varandra. vi tänkte inte ha nå samiskt namn men då ändrade vi oss i sista stund...
  • Lappen

hej på er. här är det full rulle. håller på att ta in 1200 ren till hagen (inte allt på en gång) men dom ska in). så vi väntar på att sambon/pappa ska ringa så vi ska hämta han vid hagen och kanske mata renarna som kommit in. och så har mina renar här hemma vårkänslor. dom är som kor när man släpper dom på grönbete. 

annars fixar vi inför påsken. ska måla ägg som vi ska ha i påskriset. ska göra hål i botten och toppen och blåsa ut gulan och vitan och sen måla och hänga upp.

och sen ska vi fixa inför sambon som fyller år nästa måndag, beställt smörgåstårta av en jag känner. 

• 6barnsmamman

Om man på sin födelsedag få en bok av sin 18-årige son som heter "älskade mamma , en liten bok om kärleken till vår mor" då har man gjort nått rätt som mamma va?Glad

• lunaria

lappen: oj inte få renar ni ska få in i hagen . va mysigt med att påskpynta . i år blir det nog minimalt med påskfint här hemma då jag ska flytta o håller på o packar, dessutom ska vi åka en liten kryssning på själva påskafton .

6barnsmamman: naw va underbart, blir helt rörd av att du fick det Hjärta. säger grattis här med, verkar som du bara av en present fick en väldigt fin dag då

idag har barnen varit på barnkalas . det var mest ett kalas för 8-åringar, men barnen smälte in ändå. Linn är ju definitivt inte blyg kan jag säga . barnen tyckte det var jättekul och dansade o åt godis. Linn verkligen bjuder på sig själv!! men Noah var inte så blyg som han varit förut, tan vågade gå ifrån mig nästan direkt trots att det var en del barn där vilket var skönt,. var jättetrevligt alltihopa. mamman o jag gick i samma anhöriggrupp, men hon har slutat där pga jobb så det känns jätteroligt att vi ses ändå .  

• Lappen

Nu är ristin stor nog att pyssla. Så gillar jag det också. Nu ser jag på gladiatorerna med sonen hans favorit program

• Xgirl83

Snacka om att pms:en slog till med besked! Ligger här i sängen och känner mig helt förstörd. Gick och la mig för det går inte att sitta och vara social nu. Men jag är ändå glad över att jag inte började känna av pms:en redan efter ägglossningen denna gången.

6barnsmamman: Åh vilken gullig present!

Lappen: Shit vad mycket renar som ska in! Det här är väl en dum fråga, men vad har man renarna till? Kött? Jag menar, ni har väl inte 1200 renar som sällskap? Har ni skäggagam med? Såg bild på en sån i ditt bildgalleri. Jag har också haft sådana, och många andra reptiler med.

Zandra: Vad jobbigt med barnens sömn då. Vilket roligt kalas, kul att det gick så bra trots åldersskillnad. ja det låter ju som en bra idé om Linn kan byta förskoleavdelning, om barnen ändå bara bråkar.

Nä nu ska jag väl sova eller nåt...

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Lappen

xgirl83: det blir väl som ett arv att man fortsätter med det. vårt leverbröd. vi tar några per år själv och så säljer vi till slakteri höst, vinter och nu....men min sambo har ca500 ren själv och jag har några hundra hos min mamma och pappa. hade en för ett år sen men gick inte när man far upp på fjället men han var gullig.

• lunaria

x-girl: hej vännen, hur har det gått för dig idag?? din stackare . bra att den kom senare denna gång, men tänk om du kunnat slippa den helt!!

usch jag har tvättat o packat nästan hela dagen. är heeelt slut, men samtidigt väldigt nöjd över att fått ner så mycket i lådorna. känner mig dock lite stressad inför morgondagen, har massor att göra då. eller ja egentligen så är faktiskt hela april en väldigt hektisk månad så nu gäller det att sjukdomar håller sig borta o magen håller sig i schack. har redan lyckats bli förkyld, men värre än så hoppas jag inte det blir .   

• Lappen

snart har vi in alla renar. och snart bär det iväg till upp mot fjället igen. dom åker renlastbil upp. är om två veckor ca. men kanske missar allt för ska ju på skola om två veckor. och inte nära heller till jokkmokk, 24 mil från sommarbostaden i sorsele. och sen efter det är bara och vänta på första renkalvarna som kommer i slutet av april, början av maj. 

Ungarna fick sitt första påskkort av sin mormor. Och så ska dom få ett paket med bussen idag eller imorgon. men dom får inte veta vad som är i för än till påsk. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)