• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

hej allihopa , har inte ens förstått att ni fortsatt att skriva här inne, trög jag är . men nu är jag här. har dock fullt upp hela tiden. har möten jämt och så ska man då börja packa inför flytt i april. och jag har MASSOR av grejer som ska säljas så nu inreder jag ena rummet till att ha loppis i. ska bl a göra mig av med spjälsängen då Linn avskyr att ligga i den. och så en hel del fler grejer då...får väl se om allt får plats i det lilla rummet .

har varit lite berg -och dalbana vad gäller mitt humör. går på anhöriggrupp o nu har det kommit upp en del minnen från min barndom jag inte mindes förut. vi pratar ju inte bara om den beroende man levt med utan även om barndomen o allt i övrigt. men men, det blir nog bra. var hos arbetsförmedlingen igår o fick träffat en SIUS-konsulent..men iom att jag går på Tierpsmodellen så behöver jag inte tänka på AF alls egentligen, men hon tyckte inte jag behövde ut i arbetslivet än och NÄR jag känner mig redo så ska jag nog börja arbetsträna max 2t/dag. kändes skönt att hon förstod min situation iaf...

x-girl: vilken fin bil ni köpt . ojdå, jag förstår att ni har det rörigt där hemma med allt. känner ni att barnen har det bättre i var sitt rum?? bra att du är igång och övningskör mycket, men hur får du tiden att räcka till?? herregud, låter som ni har fullt upp .

barbamamma: jätteroligt att du trivs så bra på din utbildning o Lia-plats. jag är som du, har väldigt svårt att typ inte göra någonting när man verkligen KAN så även om de känner att de utnyttjar DIG så får du så mycket mer ut av det genom att få göra så mycket .

Reikistar: välkommen hit, bara att bubbla ur dig va du själv vill .

Ain: oj huset börjar verkligen ta form, va roligt . när var det beräknat att vara klart?? 

• Xgirl83
    Ain: Ja jag har kikat på huset i bloggen, kul att följa bygget. Jag undrar också när det beräknas vara klart?

Zandra: Nja, det är väl inte per automatik bättre för barnen med varsitt rum nu när de är så små fortfarande, men i det lilla rummet de delar på nu så finns inte plats för deras sängar och alla möbler och grejer så det är väldigt trångt. I sitt nya rum kommer Selma t o m ha plats för ett litet skrivbord. Sen börjar ju Selma bli så stor så hon kan ta hem kompisar, och då är det lite roligare för henne tror jag om hon har sitt eget rum som de kan leka i, även när Arvid sover middag, sen blir nattningarna lite lättare m.m. Men vi räknar ju ändå med att de kommer hamna i vår säng varje natt precis som nu.

Vad skönt att du kom till en AF-handläggare som verkade förstå dig och din situation, och det låter ju bra att du får börja arbetsträna sen. Förstår att det är lite jobbigt på anhöriggruppen, om det dessutom kommer upp nya minnen...men det kanske bara är bra att du får bearbeta dem då.

Jo du frågade ju om Andreas utredning förresten. Vi har inte hört något, men nu för en vecka sedan kom ett brev från psykologen där hon skrev att det var kö till den delen av utredningen som innebär utvärdering av psykolog eller vad det var, så psykiatrimottagningen har blivit erbjudna hjälp från neuropsykiatriska mottagningen i Uddevalla, där han erbjuds vara en heldag för tester. Det låter ju väldigt bra, för egentligen ska ju sådana här utredningar helst göras på sådana mottagningar.

barbamamman: Vad roligt det låter att du trivs så himla bra!! Vad är det exakt man gör i jobbet som läkarsekretersre? Jag vet väl lite på ett ungefär då men.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Glömde säga angående Andreas utredning.. Brevet kom för en vecka sedan, och Andreas har fortfarande inte ringt och meddelat att han vill tacka ja till erbjudandet, suck.

• ReikiStar

Fy tusan.. Inatt kom magsjukan som en käftsmäll ;( Får inte ens behålla någon vätska i kroppen, allt kommer upp. Känns så där bra för hjärtat då jag har hjärtfel. Hoppas det ger med sig snart i alla fall och jag har en underbar sambo som pysslar om :)

• 6barnsmamman
    ReikiStar skrev 2012-02-18 11:58:25 följande:
    Fy tusan.. Inatt kom magsjukan som en käftsmäll ;( Får inte ens behålla någon vätska i kroppen, allt kommer upp. Känns så där bra för hjärtat då jag har hjärtfel. Hoppas det ger med sig snart i alla fall och jag har en underbar sambo som pysslar om :)
    Fy , avskyr magsjuka!!! Tur du blir ompysslad i alla fall!! Här har jag heft en son som legat sjuk i feber o hosta hela veckan, första dan med feber kräktes han en gångKräks Igår när jag var ute o gick kräktes dottern (2 1/2 ) o nu har hon feber. Märklig förkylning!!
    Lunaria: skickat vänförfråganFlört
    Ain: wow, vad fint det blir! Måste vara häftigt o se sitt hus växa fram sådär!! Blev det vattenkoppor? Här har alla haft det, så det är en sjuka man slipper i alla fallSkrattande
    Här är det lugt annars, jag är duktigt less på alla extra kilon så jag försöker komma ut o gå så ofta jag kan när sambon är hemma så Ida kan vara med honom, annars blir tempot aningens långsammare.... Har plockat fram symaskinen oxå o pysslar lite, beställt tyg o ska försöka ge mig på o sy en onepiece till sonen . Har inte vågat sagt det till honom än, ifall det går åt skogen o jag får göra grytlappar av tyget
  • 7 michelingodingar

Lunaria: Vart ska du flytta?

Vad skönt att du slipper press från arbetsförmedlingen iaf!! annars kan jag tycka att de är så snabba med att få ut folk på vilket skit som helst.

Ain: Hur gick det sen, var det vattkoppor Benjamin hade?

Har kikat o bloggen och det går verkligen framåt med huset nu!! Ser jättefint ut.

Xgirl: Det är lite olika, men till största delen är det att skriva diktaten som läkaren pratar in efter att han/hon träffat en patient. Sen är det att ta hand om kassan/receptionen på hälsocentralen t ex. man får ta emot patienter och regga att dem har kommit osv. Vissa ställen får man boka in patienter och sen kan man få ha hand om hemsidor, statistik och löner osv. Så det är lite olika var man får jobb sen.

Reikistar: krya på er!

6barnsmamman: Hur går det med onepeacen? eller blir det grytlappar?

Krya på er ni med!

Nu har jaggjort 2 veckor på hälsocentralen och jag harverkligen stormtrivts där! Enda nackdelen är att personalen där snackar så jävla mycket skit om varandra Helt sjukt måste jag säga. Har aldrig varit någonstans där det förekommit så öppet som det gjorde här och det skrämmer mig!! Men jag har sagt att jag gärna sommarjobbar där om dem behöver folk. jag fick dessutom frågan om jag inte kunde tänka mig att jobba som USKA inne på LABB så vi får väl se

På måndag är det dags för LIA på öppen psyk får se hurdet är där

Annars är det fullt upp, för en vecka sen avslutade barnen PC-kur för halsfluss och natten till torsdag så insjuknade agge med hög feber så min mamma var här torsd-fred. Agge var verkligen jättedålig i torsdags men i går hade han piggnat till men han har fortf lite feber och är så himla förkyld! 

Fick resultaten på provet vi gjorde i medicinsk dokumentation innan vi gick på LIA:n och jag fick ett toppenresultat vilket stärkte min självkänsla jättemycket. Testerna vi haft i det ämnet har jagalltid haft mellan 15-17 fel( haroftast haft 3 större stavfel och något slarvfel) och det har känts hemskt att ha så många poängs avdrag men denna gången hade jag 94 rätt av 100 (hade ett större stavfel samt ett jäkla slarvfel)   plus att jag hade alla rätt på terminologiorden                        

• lunaria

gör ett nytt försök då, skrev för ett par dagar sen, men allt försvann...

x-girl: så bra att Andreas blivit erbjuden att vara med på sån där heldag !! har han tackat ja än?? . herregud va seg han är, men det är väl ingen nyhet

jag förstår att ni vill ha separata rum, nästan så jag hade önskat ungarna kunde ha det just nu också eftersom de inte kan samsas om leksakerna . men det kommer väl en dag då de gör det ändå hoppas jag..
    men kommer de in båda två i er säng . herregud, hur får ni plats?? ibland får Linn o Noah komma in i min säng, men jag tycker det blir jättetrångt!!

reikistar: usch för magsjuka!! har det gått över?? åkte själv på det igår så min natt har inte varit så bra . barnens pappa fick ta ungarna då jag inte sovit något alls o mest bara är på toa.

6barnsmamman: va duktig du är på att sy, är kul att se dina alster på fejjan . jag hade önskat att jag haft mer ork till att sitta o sy. sydde ju dopklänningen till min dotter, men längre än så har jag inte kommit vad gäller att sy. har dock massor av tyger så bara vi har flyttat så ska jag nog ta tag i det.

7 michelingodingar: jag ska flytta typ 5 min bort till ett annat bostadsområde. blev erbjuden en nästan nyrenoverad 3:a på bottenplan. hela lägenheten var så fin o det är inte lika lyhört som här då

va duktig du är med plugget, vilka resultat !! skönt att du trivts så bra på Lian, men nu skulle du börja på psykiatrin?? va tråkigt att de pratar så mycket skit om varandra dock, sån't är ju aldrig kul . jag känner dock igen det för när jag var till sjukhuset sist gång så var det en sköterska som var så less på en några läkare som inte varit så värst trevliga. och det pratade de om jättehögt..var lite konstigt, var första gången jag hört det lixom..

usch, ni har verkligen inte haft tur med sjukdomar . hoppas barnen snart är friska!!!

jag har åkt på magsjuka. det känns lagom kul. satt på toan nästan hela natten med en hink framför mig då det kom ur båda ändar. jag var så trött på morgonen . sen skulle jag försöka ge ungarna frukost o hann inte ens bre en macka innan jag var tvungen att springa på toa igen. så ungarna vart lite less på situationen o då blev jag själv medveten om att det inte fungerar att ha två barn hemma när man är så sjuk, visste inte hur jag skulle kunna fixa lunch. så jag ringde faktiskt Dan o tro det eller ej, men han tog ungarna!! mirakelOskyldig !!! så nu ligger jag i sängen, helt slut. sov 2 timmar på fm iaf..

jag har varit på 2 läkarbesök på ca en vecka. första var till gyn. ville ta upp lite grejer o min husläkare trodde jag haft pco o det kan kanske stämma innan jag blev gravid, men nu är allt okej. jag hade hemsk ångest när jag kom dit, men läkarn babblade på i över 1 timme så min ångest hann släppa innan mötet var slut . jag har fortfarande mycket pms-besvär så nu ska jag prova antidepressiva just bara under min pms-vecka. fick cipralex. men han sa att om jag öht känner att ångesten ökar drastiskt så ska jag sluta direkt. han var jättevettig o bra
    men däremot mitt andra läkarbesök gick inte lika bra. läkarn hade fått min bakgrundshistoria på papper av Tierpsmodellen, men likväl fick jag vänta över en halvtimme på läkarbesöket trots att det står att jag har problem med sjukhusfobi. usch va jag mådde dåligt!! hon ursäktar sig för att hon var "lite sen"Skrikandes, hmm...sen förstod jag att hon inte hade läst brevet ordentligtObestämd. men men, jag fick utskrivet en hel del allergimediciner för min kvalsterallergi, sen ska jag på återbesök för att kolla upp min migrän. hon sa att alla symptom stämmer in för migrän, men hon ska kolla så det inte är något neurologiskt fel..jaja, hon var ju noggrann på sätt o vis, men läkarintyget för min kvalsterallergi kändes som skit, det är något som en 5-åring kunnat skriva det med tanke på alla stavfel...2 rader tog nästan 15 minuter att skriva!!!

I förrgår var barnhab här för att fråga om bildstöd. så nu blir det schema o grejer, det ska bli skönt .

oj va mycket jag skriver. hoppas ni orkar läsa ..lite synd att jag är sjuk nu, imorgon skulle jag nämligen följt med tierpsmodellen på en jättestor loppisRynkar på näsan. så jag längtat efter det!! sen på måndag är tanken att jag ska åka till barnens extrafarmor ett par dagar. så håll tummarna för mig att jag hinner bli frisk!! ska stanna där i ett par dagar så jag har rensat mitt schema totalt!! det är enda chansen för mig att komma iväg på väldigt länge så jag skulle bli så ledsen om det inte går nu. 

• Xgirl83

Zandra: Jaha, så du ska också äta antidepp vid pms nu? Hoppas det fungerar bra för dig. Jag har precis testat antidepp bara vid PMS för första gången, och det var den värsta pms jag haft! Sista 5 dagarna var helt sjuka, speciellt igår. Men så kom mensen i morse som en skänk från ovan. Tänk att man kan längta efter nåt sånt! Men jag har li nästan pms ändra från ägglossningen, dvs nästan 14 dagar. Är så trött på det nu.

Så bra att du kollar upp din migrän! Det borde jag med. Men vad trist att det blev ett så dåligt läkarintyg...

Fy tusan vilken magsjuka du åkte på då!! Jag håller verkligen tummarna för att du kan åka iväg på måndag!

7michelingodingar: Jaha, så det är även "kassatjänst" i jobbet. Wow jag tycker du är jätteduktig med skolan!! Men väldigt vad mycket sjukdomar ni åkt på nu, hoppas det släpper snart.

Nej nu hinner jag inte skriva mer, min lunchrast är slut (är ensam på jobbet idag så det blev lunch framför datorn).

• lunaria

x-girl: men har du tagit antidepp hela tiden förut då?? usch så jobbig pms du har haft då, det är verkligen illa när man varje månad längtar efter att mensen ska sätta igång så man kan bli gladare igen!!

jag kom iväg till Fagersta iaf . och gud va skönt det var!! blev bortskämd ordentligt då de bjöd på lunch ute varje dag. jag proppsade på att få betala, men det ville de inte höra på . och så lyxigt det var att bo på deras b&b . sen hann vi prata om allt möjligt nu när vi hade så mycket tid. hela vistelsen var underbar  

men dagarna där gick alldeles fort. hann knappt komma innanför dörren här hemma innan min magkatarr satte igång . det är lite mycket nu..ska skicka in skilsmässopapprena då betänketiden är över, skriva ihop ansökan om vårdbidraget då läkarintyget damp ner i brevlådan idag och dessutom hade jag möte med specialpedagogen på hab igår så jag har fått bildschema o grejer till Noah som måste fixas varje dag.  och dessutom packar jag nu en del inför flytten..känner mig helt slut på alltKräks. men idag var jag på zumba fastän magen gjorde ont o det var faktiskt jättekulGlad. så jag hoppas Tierpsmodellen bokar in fler tillfällen

Noah har väl inte kollat jättemycket på sitt bildschema, men det kanske kommer. däremot har vi bilder på hur man tvättar händerna och det har redan hjälpt. Noah har kommit in i en vattenvägrar-period igen så han skippar det där med att tvätta händerna o torkar sig bara på handduken. men nu så . det komiska är att Linn är tvärtom, det som hon skippar är oftast att torka sig på handdukenDrömmer.

hoppas ni alla har det bra!! blir lite långt imellan då jag skriver. men kram på er!! 

• 7 michelingodingar

OJ vad länge sen jag skrev :-O

Lunaria: vad härligt med en lägenhet på bottenplan!!

usch du får verkligen en massa skit och elände,hoppas du blir piggare nu när värmen börjar komma!!

Hur går allt med Noah?

Vi hade bildschema till fredrik och det funkade jättebra. Man slapp allt tjatande !!

Xgirl: Ja man kan säga att som läkarsekreterare så är man lite av "spindeln i nätet". Kan kännas mycket  och rörigt emellanåt men jag verkligen känner att jag hittat något som jag vill göra

Hur går det med ditt körkort ?

Kikar idin blogg och har sett hur fint renoveringen blir!! Är urdålig på att kommentera i andras bloggar bara!!       

LIA:N är ju över och vi har till och med redan gått en vecka i skolan!! Var på Öppen psyk de sista två veckorna men jag säger att jag kommer aldrig söka ett jobb inom psykiatrin. Jag kunde lika gärna suttit och skrivit om Vår egen son, mycket om ADHD och jag får en stor klump i magen när jag tänker på vad jag fick sitta och skriva och hur väl allt stämmer in på FredrikGråter Inte var det roligt att träffa såna man känner heller eller få upp diktat om dem man känner. Nu så skriver man ju helst inte de diktat där man känner personen i fråga men ändå usch säger jag bara vad jag led av allt jag fick läsa ochskriva

Hade en incident i väntrummet där en fick spelet fullständigt och rev hyllor o allt i sin väg och det gjorde mig fruktansvärt rädd och jag smög in i rummet och satte på mig hörlurarna och vred upp ljudet och skrev diktat, vägrade ens gå ut dit och kolla läget   

Men nu har jag psyk gjort och behöver inte fundera mer på det!!

Oj vad har hänt mer här då...... Jag har fått sommarjobb på hälsocentralen som jag var på först under denna  LIA-period     

Abbe ska in på operation den 28 mars, barnen är snoriga och hostiga.

Jag beställde nya glasögon igår efter att ha varit och gjort en synundersökning. Optikern ville ha mellan 5000-6000 kr för nya glasögon men jag beställde på nätet för 1383 kr:-O Hur fan kan det skilja flera tusen egentligen??!!!!     Det som kostade mest för in del att beställa från nätet var att jag måste specialslipa dem för annars är glasen lika tjocka som flaskbottnar och bara det kostade 990 kr så hade jag sluppit den biten så hade glasögonen kostat mig 393 kr:-O

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)