• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Glittrax

Nu har jag fixat en grupp på fb! är det nån som inte blivit inbjuden så säg till!

• 6barnsmamman

Hmm, kanske  får skaffa FB då.....Flört

• lunaria

evanor: ja jag tycker faktiskt du borde göra det. för jag har varit med i två trådar sen -07 o de flesta gick över till fejjan o lessnade på FL o resterande som var kvar från de två trådarna blev till en då. många tröttnde för att vi hade vissa som kom in i tråden enbart med syfte att förstöra den.. men nu har Elin startat en grupp på fejjan o de flesta gamla medlammarna gick in där. det är ett glatt gäng o flera från den andra tråden jag var med i känner inte de gamla från denna så man kan komma in som "nykomling" så att säga utan problem . det blev en väldgt mix. men vi är nog flera som sa att vi knappt är inne på FL längre o att det känns dumt att köra dubbelt. så jag skulle bli hemskt glad om du fixar konto där . så kan du få min mailadress så du kan söka fram mig på FB så kan jag lägga till dig i gruppen .

• Ain

Det jag dock har tänkt pa med FB är att det folk skriver kommer upp pa nyhets"wallen". Borde man inte kunna ställa in det, sa att allt man skriver stannar i gruppen. Visserligen kan ju alla läsa vad vi skriver här inne pa FL ocksa, men här star man ju inte med sitt vanliga namn. Och ens kompisar har inte möjligheten att läsa det man skrivit...

• Glittrax

Ain: när jag skapade gruppen så gjorde jag en sluten grupp, ville inte att våra inlägg ska synas för andra än vi medlemmar, knepigt att det går läsa ändå!!  nu har jag gjort den hemlig, syns det fortfarande för icke medlemmar? vet inte vart man hittar "wallen" vill inte heller att våra namn ska synas, för det är som du säger lite mer diskret här inne på fl.

• Ain

Glittrax: det är den som kommer upp när man trycker pa "home". Där man ser vad alla andra har skrivit.

Jag glömde ju skriva vad vi ätit pa nyar. Det var först en liten amuse bouche, bara nagon liten sked av nagot jox. Och sa var det en soppa, fast jag kommer inte ihag pa vad, innan dess var det nagon mousse pa briochebotten, och sa var det nagon fisk och nagot kött, och en champagneparfait mellan fisken och köttet. Och sa var det nagon grej med blamögelost. Och sa efterrätt som jag inte heller kommer ihag äsch, det blev ju ingen bra presentation av maten märker jag, jag kommer ju typ inte ihag hälften. Jag är sa himla förkyld att jag inte tänker klart faktiskt. ska nog snart ga och lägga mig.

Hahaha, gudars. Googlade pa restaurangen för att se om dehade kvar menyn (nej) och da sag jag att de hade guinea fowl pa menyn. Trött som jag är tänkte jag "va! Har de marsvin pa menyn". Innan jag kom pa att det är ju guinea PIG och inte fowl. Guinea fowl är pärlhöna

Far skriva mer sedan.

• Xgirl83

Kanske inte är nån som skriver här längre. Men den där gruppen på FL, jag hinner nog inte riktigt med den så som det skrivs där. Sen så känner jag nästan ingen där heller. Men jag tycker ändå det var en smart idé och ett bra initiativ!

Idag vabbar jag, för Arvid vaknade med feber i natt, och kräktes i vår säng, suck. Verkar inte vara magsjuka alltså, utan troligen slem i halsen som han kräktes av, eller av febern.

Andreas körde ju i diket här för nån vecka sedan (eller två?) så bilen blev såpass skadad så försäkringsbolaget löser in den! Så nu ska vi köpa en splitter ny Kia Rio, tror det är denna vi får levererad www.blocket.se/goteborg/Kia_Rio_1_4_ECO_EX_Komfort_5dr_36425889.htm&w=1 Senast fredag får vi den. Vi har aldrig förut köpt en ny bil, men det blev väldigt fördelaktigt med dels kampanjpris på nya Rio, sen 7 års nybilsgaranti, 3 års vagnskadegaranti, 3 års service och 5 år skattefritt..

Ain: Marsvin kanske hade varit gott.

Zandra: Du ska inte ha dåligt samvete för att det känns jobbigt att ha barnen hemma från dagis på planeringsdag. Att ha friska barn hemma, när man själv dessutom inte riktigt orkar underhålla dem, kan vara skitjobbigt ju!

Barbamamman: Gud vad roligt att du äntligen ska bli moster!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

xgirl: hoppas Arvid snart är pigg igen!!
    Oj måste ju kört i rejält eller? otäckt hoppas han inte blev skadad.
    Finbilen ser ut o va!! syrran har oxå en Kia.

Här kan man verkligen hålla sig för skratt just nu. I torsdags insjuknade alwin och agge med magsjuka. I lördags insjuknade abbe i magsjuka OCH agge och alwin IGEN. natten mellan sönd-månd insjuknade jag och freya. Igår var det dagsför agge,abbe och freya IGEN sen har ingen spytt under natten och nu spyr freya som en räv här Till råga på allt har jag en karl som är en jävla aretsnarkoman och jag spyr galla över karln just nuDemon Jag fick ta vab i fredags och sen insjuknadeju jag men inte fan var han hemma och tog barnen åt mig NEEEEJ då utan iväg och jobba sen gick han på jouren igår morse och gick av idag kl 07 men inte fan kan han vara hemma idag o ta barnen så att jag kan åka till skolan och i morgon bitti åker han på kick off med sitt jobb och kommer hem fredag em/kväll så vemfår vara hemma en hel vecka och missar MASSOR i skolan för tempot är jättehögt!! joo jag. Frustrationen är så hög så jag håller på att explodera och han VET ju att jag inte kan missa hur mycket som helst. Så igår undrade han varöfr jag var så sur och inte pratade med honom då sa jag till honom att jag är så jävla förbannad för att han inte kan ta lite ansvar när det gäller barnen och karlfan bara mummlade ett mmmm när jag sa det Demon sen kläcker han "jag har två trisslotter i plånboken vill du skrapa en o seom vi vinner en miljon så du kan gå hemma{#emotions_dlg.djavulsk} då visste jag inte om jag skulle brista ut i gapskratt eller få ett vansinnesutbrott!! och såfick jag kommenatren ja det är ju den där tiden i månaden oxå och nej det är inte den tiden i månaden men han verkar fan inte fatta att han måste fan oxå ta lite ansvar så jag kan hänga med i skolan

• 6barnsmamman

Jaha, n sover lillan igen så jag hinner skriva en kortis innan jag måste göra lite nytta (mitt tangentbord vill inte skriva alla bokstäver, så ni får tolka lite...Flört) Vad skoj, n har nästan alla nya "namn"!!
    7michelingodingar: fyyyyy för magsjka, hoppas alla kryat på sig n o att ni får vara friska n!!! Men vad tråkigt att ni inte kn dela lika när det måste vabas, är inte det där ett manligt syndrom att tro att det bara är mamman som ska ta vab?!! Jätteviktigt att d kan hänga med i skolan j, blir dbbelt så jobbigt om man måste läsa ikapp hela tiden!
    Lnaria: ja ja, jag ska skaffa FB ,vilken dag som helst... Är bara lite trög...!Glad
    Xgirl:vad otäckt att han körde i diket!! Men han skadade sig inte? Vi fick sambons bil inlöst för ett par år sen , o den såg inte alls så illa t, men dom räknar j på vad det kostar o laga o över en viss smma så blir det väl smidigare för dom o lösa in den. Men kolla rnt lite vad det kostar att köpa en likadan som ni hade på tex på blocket, så gjorde sambon o knde argmentera när dom ville lösa in den till för lågt pris.
    Ain: marsvin
    Här är allt bra annars, dagarna bara rllar på.... Har varitriktigt förkyld, men det börjar vända n tror jag, skönt. Lilla Elsa bara äter o sover Glad Fnkar bra med storasyster Ida oxå, hon vill gärna vara med o hålla o krama så ingen svartsjka än så länge.
    N ska ni få höra nått tokigt!! På höstlovet åkte äldste sonen till sin pappa (för första gången sen sommaren) O för första gången sov han en hel vecka där (har sovit nån enstaka natt fört), förra gången övriga barn kom från sin pappa hade dom med sig ett papper som sklle skrivas på, från försäkringskassan. Han betalar j nderhåll, o n vill han ha tillbaka ersättning för den veckan som Kim var där... Och eftersom han är 18, så fick jag gå o förklara för honom vad han sklle skriva på o att pappa ville ha betalt för att han sovit där ...Skojigt värre... NOT!!!! Dagen efter hade Kim räknat t att det sklle bli drygt 200kr.... "Det blir väl inte att man åker dit så ofta" sa han med ett snett leende...  Helknasigt!!! Hade vart skillnad om han kom ofta, då kan jag förstå det... Eller överreagerar jag?
    Ha det bra alla!!!

• Ain

tillbaka i Frankrike igen efter en vecka i Sverige. Det var kul att vara i Sverige, men lite jobbigare än vanlig da Benjamin sov jättedaligt. Vi trodde han var sjuk, och gick till vardcentralen, men han hade vare sig öroninflammation eller halsont, sa det kanske bara var att han upplevt sa mycket och sadär. Men sedan blev syrrans dotter väldigt magsjuk och kräktes hela tiden i typ tva dagar, sa jobbigt för dem, och jobbigt för oss som hela tiden fick undvika att vara barn blev sjuka. Men ta i trä, än sa länge har ingen blivit sjuk.

Fran umea till Arlanda akte vi tag, för vi hittade inget flyg som tog oss tidigt nog till arlanda pa morgonen för att hinna med vart flyg. Barnen tyckte det var jättespännande med att sova pa tag Som tur var sov de gott, sa vi kunde vakna nagorlunda utvilade iaf. Fast sängarna är ju inte sa bekväma precis. Men det gick ok. Vi hade en sovvagn för oss själva.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)