• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

Reiki Star: så kämpigt att inte kunna träna något alls då med tanke på att du varit så aktiv innan . mina leder har aldrig hoppat ur led som tur är. vilka symptom har du då med sjukdomen?

Idag så ska jag tvätta och packa lite här hemma samt lägga in alla räkningar. så kul ska jag ha det . men jag har min gamla klasskompis som bor här så när hon kommer hem från skolan idag så ska vi gå till kinan o äta .

• Xgirl83

Lunaria: Vad mysigt att gå ut och äta sådär.

Jag känner mig ganska rastlös när jag äter medicinen, kan t ex inte bara sitta avslappnat och se på TV på kvällen utan att känna att det kryper i kroppen. Sen är det väl ingen höjdare för sexlusten heller. Bl a det gör att jag vill sluta. Men idag mår jag mycket bättre. Jag kände tydligt av ägglossning igår kväll (får numera alltid jätteont i magen vid äl), vet inte om det kan påverka humöret? Sen kan det kanske vara lite utsättningssymtom fortfarande, så jag avvaktar och ser tror jag.

Ja det var ju bra tips att jag bara kan fråga lite om hur hon fungerar på förskolan osv, utan att nämna något om diagnoser. Men det känns nästan lättare att ta upp det på utvecklingssamtalet då, för man får aldrig någon lugn och ro med personalen att ta upp sådant annars.

Selma började morgonen med att kräkas, och var hängig både en stund före (och klagade på magont) och en stund efter, men nu är det full fart och hon är inne på sin tredje macka till frukost. Men vi får väl hålla oss inne ifall det är magsjuka. :-/

Jaha, så du har sådana problem med dina leder, vad jobbigt! Skönt att du får hjälp för det nu, för det låter ju som det påverkar hela livet. Den där utbildningen du ska gå låter spännande, du har att fundera på. Jag vet egentligen inte alls vilken utbildning jag ska gå. Men jag funderar lite på något åt grafik/web. Annars finns ju vårdadministration här i stan, men jag tror bara det är 1 år och inte 2 år som barbamammans utbildning.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

x-girl: nää va jobbigt att hon började spy, hoppas inte det är magsjuka!!

jag får alltid humörsvängningar vid äl också, inte lika jobbiga som vid mens, men det är jobbigt då med. men oj, att du känner sån rastlöshet i kroppen är ju inte bra, då förstår jag ju att du vill sluta med medicinen.

så spännande med nå't inom grafik o web lixom, det är väl bra . men är inte utbildningen lika bra om det bara är 1 år?? eller är det för att du vill plugga längre tid?

jag är så trött just nu, men pollensäsongen är här...

• Xgirl83

Nej det var nog inte magsjuka, har i alla fall inte märkt något mer varken på henne eller någon annan i familjen. Idag är Arvid feberfri med så det blir jobb imorgon.

Jag har varit ute på dubbel körlektion redan här på morgonen, kl 7 började vi köra.

Lunaria: Jaha, ja men det var kanske bara humörsvängningar i samband med ÄL, som kanske eventuellt förstärktes av utsättningssymtom, för nu är mitt humör okej igen! Gud så skönt alltså.

Nej angående utbildningen inom vårdadministration så bara jag funderade på om detta var en förkortad version, det kunde ju vara negativt menar jag när man ska söka jobb. Men nu såg jag att den är på 3 terminer, så den är kanske inte så kort ändå.

Ja min mamma har också börjat känna av pollen nu, tröttsamt för er.

Nu ska nog jag och barnen klä på oss och gå ut en stund i det härliga vädret.

• lunaria

x-girl: skönt att du känner dig på bättre humör o att ungarna är pigga igen . va roligt att du är igång o kör så mycket .

ja 3 terminer är ju ändå 1,5 år så det är nog normal utbildning. hade en vän som gick liknande och hon hade inga problem att få jobb, snarare tvärtom att hon kunnat välja o vraka mellan de . tyvärr finns ingen liknande här i närheten, annars kanske jag också hade valt det till trots för min sjukhusfobi

ja jäkla pollen alltså, var helt slut igår, var först igårkväll som jag orkade mig ut för då hade det släppt lite och ååh va skönt det var ., men igårkväll började jag med allergitabletterna igen. blir ju så illamående o trött i början av medicinering också, men nu sov jag nog bort det värsta. ska strax iväg oi handla, sen tänkte jag baka lite dinkelbullar, sen göra lunch o efter det iväg på gymmet. i eftermiddag/kväll ska jag klippa grannarnas hår så då tänkte jag bjuda på dinkelbullar också. fullt upp mao, får hoppas magen o kroppen vill samma sak som jag     

• 7 michelingodingar

oj här händer det grejjer

Xgirl: krya på er!!

Så ni tror selma har ADHD, har inte hängt med alls här  just nu men du får  gärna berätta vad det är som gör att ni misstänker det. Vill du veta något särskilt om just ADHD så hojta till, har ju fredde med svår ADHD.

Lunaria: men hu din stackare vad mycket det blev på en gång för dig och du ang överrörliga leder så sa sjukgymnasten som vi går till med agge att är man det så blir man inte så stel när man bli gammal sen, något pos ur eländet Agge är ju överrölig och fredrik har med överrölighet så när han var mindre pratades det om att steloperera. jag är med överrörlig men inteså jaglider av det iaf!!

Lappen välkommen hit!! spännande med renar

tjejjer vill ni plugga så ta chansen säger jag bara orkar ni inte eller inte klarar det av andra skäl så är det ju eg bara o hoppa av

Här är det hemmastudiedag. Vi läser om hjärtat, cirkulationen, vener,artärer och kapillärer just nu inte det lättaste kan jag säga!!

Fick veta att jag klarade dataprovet vi gjorde i måndags och även en skitsvår och tråkig reflektions/examens test vi hade i arbetsspykologi klarade jag                

• Xgirl83

7 michelingodingar: Ja hur ska jag förklara, Selma är väldigt aktiv av sig, sen ger hon ett så "flamsigt" och barnsligt intryck jämfört med sina jämnåriga kompisar. Sen babblar hon på och liksom fattar inte att andra inte är intresserad. Och så bara hon hattar runt mellan olika aktiviteter hela tiden, fem minuter här och fem minuter där. Hon är ganska högljudd av sig med. Lite som om man skulle ge en duracellkanin ett trumset. Men jag vet inte, allt detta kan ju vara helt normalt för en 4-åring. Men det blir ju att man jämför med andra i samma ålder, och andra känns mer mogna och sansade än Selma. Visserligen lite tycker jag hon har "kommit ikapp" med det sociala sedan hon började på nya förskolan i augusti. Hon är inte blyg, utan snarare tror att alla andra ska älska henne. Men Andreas har ju alltid lekt för sig själv som barn, kanske därför man oroar sig lite extra.

Ja jag vill absolut plugga, bara frågan VAD liksom. Hur lång är din utbildning? Så kul att det går så bra för dig, du verkar ju fixa allt!

Zandra: Ja det verkar ju som att det är lätt att få jobb inom yrket, det är något som lockar såklart. Men fyy, att du blir så himla dålig av allergin!

Här är helt underbart väder idag!!

• 6barnsmamman

Hallå! Vad kul att ni är igång o skriver här igen!!! Ska försöka skärpa mig o skriva mer jag oxå då!!! Tiden ska räcka till så mycket bara!! Nu är ju vädret kanon så jag måste ju ut o greja i trädgården, jag har massor av syprojekt just nu o så vill ju barnen ha lite av mammas tid oxå... Elsa växer o står i och blev 3 månader i söndags ju!! Vad fort det går!!!
    Zandra: usch för allergi!! Känner av min nu oxå, är snustorr i ögonen trots medicin.. Men jag klarar mig rätt bra nu sen jag gjorde min hyposensibilisering ( kul ord Glad). Jaså, du kan klippa hår, synd att man inte bor närmre då . Jag fyller snart o då tänkte jag faktiskt önska mig pengar av mamma för jag skulle vilja gå o klippa mig o kanske göra lite slingor o så..bli lite vårfinSolig
    X-girl: skönt att det inte var magsjuka! Kul att köra, körkort till sommaren kanske?
    /michelingodingar: du är ju superduktig!! Funnes det några fler trädgårdsutbildningar här i närheten så kanske jag skulle tänka mig o plugga lite, fast inte så sugen på fler studielån, dom jag har räcker...
    Välkommen till Lappen oxå!!! Kul med nya!!
    Jag tycker det är jättekul att vi ändå fortsätter skriva här för FB är ju mer opersonligt tycker jag, lägger liksom inte ut mina innersta känslor där precis.... Ha det bra i solen alla!!!Solig

• 7 michelingodingar

xgirl: ja det låter ju onekligen som om du skulle beskrivit fredde när du skriver om Selma! Han var också så att han var som en duracellkanin på speed mer högt än lågt, var aldrig stilla ochlekte aldrig med sama sak i mer än någon minut, kunde gå igenom ett främmande rum på 5 minuter. Flamsigheten och babblandet känner jag också igen. Pratar hon sammanhängande eller kan hon liksom prata om vad som helst i en o samma mening? Högljudhet kan ju med vara ett tecken och ingen blyghet så var fredde oxå han hade kunnat följa med vem som helst!! Hur är hon när det gäller förändringar?

Vi  märkte på fredde att en förändring kunde påverka honom typ 2 veckor senare och hade det en period varit mycket så kunde han kanske 2-3 månader senare spåra ur på grund av dem förändringarna. Hur är hon när detkommer till rutiner och så? Fredde var och är otroligt rutinfast ändrade man minsta lilla så blev han helt galen!!

Har hon raseriutbrott?

Min utbildning är på 2 år så nästa sommar är jag klar

6barnsmamman: jag känner lika med facebook gillar inte alls att skriva så som jag känner att jag kan skriva här

OJ redan 3 månader gammal, tänk om detfanns en pausknapp ibland

Idag har jag gjort en riktigt ful sak Jag har pressat chefen där jag fått sommarjobb, vill veta min lön och hon kunde inget säga så jag sa rent ut att jag är erbjuden andra vikariat med lön mellan 18600 - 18900 kr så nu skulle hon återkomma nästa vecka med vilken lön dom kan erbjuda mig Dessutom ringde jag en annan vårdcentral  och ska dit nästa fredag för o träffa dem blev erbjuden heltid från v 23 (vi slutarskolan v 24) men fick säga nej utan får börja fredagen v 24 i såna fall och ändra fram till v 34 och först erbjöd hon 18000 som ingångslön men när jag sa vad jag tyckte och vilken utbildning jag har i botten plus lite annat så kunde hon erbjuda minst 18900 i ingångslön               

• lunaria

7 michelingodingar: va duktig du är, grattis!! jag sa ju att du skulle fixa provet så jag är inte förvånad iaf .

men wow vilken lön, klart du ska pressa om att få samma lön som där då . gud, man skulle ha sån't yrke, vilken skillnad de skulle vara jämfört med pengarna man har nu .

jaha så det finns en del fördelar med att vara överrörlig, det bådar ju gott . det är väl mest mitt bäcken jag har problem med, oroar mig lite o undrar hur man ska lyckas få det stabilt igen...

6barnsmamman: jaha så du har tagit allergispruta?? hur fick du igenom det?? det skulle jag faktiskt kunna tänka mig göra. läste på nätet att man kan ta det om man är allergisk mot kvalster också o inte bara pollen så då vart jag intresseradGlad. men du måste ta mediciner förutom iaf?? 

jo jag klipper litegrann. började klippa min pappa o brorsor när jag var runt 12 år, sen har jag väl klippt några för skojs skull under årens lopp. min granne vart nöjd sist gång så jag skulle klippt henne idag, men hon valde nog att gå på bingo istället så det vart inställt idag. ska själv trimma mitt hår i helgen . ja verkligen synd att vi inte bor närmre, det är ju så dyrt att gå till frissan o jag hade fixat det gratis. men hoppas du får litet bidrag av din mamma!!

jag håller med dig, allt är så ytligt på fejjan så jag längtade tillbaks hit nu .

x-girl: jobbigt när man har lite mycket utbildningar att välja mellan, tur att jag bara själv har ett alternativ denna gång

blev som sagt inte någon klippning, men jag deppar inte ändå. gjorde förresten inte dinkelbullar utan det var ju dinkelmuffins. nyttiga sådana med banan o morot, mumsTungan ute. så det blir desto mer för mig och min kompis att äta . fast jag tyckte nästan de blev lite för söta för min smak när jag provsmakade fastän jag inte hade något socker i utan bara banan som sötning. märks att man blivit avvänjd med socker nuGlad. körde ett hårt gympass idag också så det känns skönt i kroppen.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)