skulle ha skrivit igår, men var verkligen toktrött då..
x-girl: vi skrev tydligen samtidigt i tisdags ser jag. den där förskolefröken jag pratade om tycker verkligen att barnhab har en mall på hur saker ser ut och vill få alla föräldrar att göra ALLT, men att det fungerar så dåligt med hur man verkligen kan genomföra det. på det viset sjönk mitt mod en hel del, men samtidigt tänker jag inte hålla tyst om att det inte fungerar. nämen det är ju så att Linn är otroligt krävande och energiskt barn som ska göra samma sak som Noah annars blir hon hysterisk. så det hade ju varit stor skillnad om jag hade haft en lugn son som ni andra verkar ha i samma ålder
.
jo jag vet ju att jag inte ska jämföra, men det känns ju som att en del typ säger "men jag hade det likadant som du o fixade det här galant" då känns det skitjobbigt. vet ju själv att mina problem är av speciell typ, om jag inte hade gått in i väggen så kanske jag hade fixat det här bättre..
ååh va jobbigt att din pms har slagits på
. hoppas den inte blir för illa bara!!
7 michelingodingar: bra att polletten trillade ner för din syrra, men att du ska behöva blogga för att hon ska förstå en sån självklar sak som hur du mår när det blir så här, det förstår jag inte!! men hon verkar ju vara lite speciell.
bra jobbat med löneförhandlingen
. grattis!!
Ain: jaha det är en film, här kommer alla nykomna filmer minst 2 månader senare än till alla andra biografer så jag har ingen koll. men det kanske man ska kolla efter sen då
.
oj va sent barnen somnar där ni bor då
. jag vet inte om jag hade kunnat få Linn o Noah att kunna somna såpass sent, inte ens på nyårsafton fick vi de att vara vakna längre än till kl 20, då började de knorra o säga att de ville sova. jag är iofs också väldigt kvällstrött så jag vet inte om jag skulle fixat att ha de uppe så länge
lappen: fina renar du har. oj Emanuel verkar ju inte ha stort behov av sömn eftersom han då vaknar så tidigt med tanke på att han somnar så sent då.
6barnsmamman: ja jag ska nog kolla upp det där med mina allergier. min senaste läkare nu verkade tyvärr ha väldigt liten koll på vad allergierna innebär och hur jag mår pga det så jag får väl ta kampen med en annan läkare om det är så. för jag hade gärna velat ta sprutor för att slippa ta andra mediciner, speciellt när jag nu är allergisk året runt.
herregud, hanns skrivas så mycket här så hoppas jag inte glömt kommentera nå't. får återkomma i såna fall
.
min pms är över, äääääntligen
.
vad skönt att få veta era läggtider för barnen, började fundera om jag lägger barnen för tidigt. jag lägger barnen allt mellan 18-20. jag har på något vis fått för mig att de kanske sover längre på morgonen om jag lägger de runt 20 istället för 18, men hittills har jag inte märkt någon skillnad så de vaknar samma tid ändå. tror Noah vaknar såpass tidigt för att han är kissenödig. men på natten då han stökar som mest är det nog bara oro i kroppen o att han bearbetar saker då. får väl se om det blir något bättre när vi flyttat också, det är ju så hemskt lyhört här o vissa grannar stökar hemskt om nätterna...de sover faktiskt bättre hos Dan, iaf Linn som han alltid får väcka när de ska till dagis o det är ju runt kl 6 på morgonen.
idag när jag hämtade barnen sa förskolefröken att de haft Linn inne på andra avdelningen nästan hela eftermiddagen. jag sa att det är nog en bra idé om hon allmänt kanske kunde flyttas över dit helt o hållet då de går väldigt på varandra just nu o är riviga. och hon sa att fröknarna redan hade diskuterat detta om inte någon av de kunde byta avdelning till hösten iaf för de upplever samma sak. så det var ju skönt att de var inne på samma linje
. allt är faktiskt väldigt enkelt på denna förskola, det är min räddning kan jag säga
.
suck, igår vart det en konflikt med min granne så jag sov inte så bra inatt heller när ungarna väl sov okej för första gången hela denna vecka. jag struntar väl i min granne, tråkigt bara att hon inte förstår att jag har mycket att göra o mår dåligt just nu.