Ain: nä jag var inte vaccinerad för kikhosta, är ju tyvärr född -85 . älskade ju skolan o trodde aldrig jag skulle få gå tillbaks dit . tror jag missade halva 4:an eller nå't, var sjuk hela vintern.
vad duktig Miriam är som kan prata på engelska . längtar tills den dag jag får höra Noah säga på svenska "jag heter Noah" . är lite jobbigt för det är så många som frågar honom vad han heter o han förstår inte vad han ska säga. han vet ju vad han heter, men han förstår inte själva frågan.
7michelingodingar: oj herregud, 27 pers . hur fick ni plats?? så skönt att Uno kunde vara hemma
oj ditt plugg låter ju verkligen svårt, hoppas du löser det ändå!!
nä mina allergimediciner hjälper inget vidare och då tar jag nässpray, ögondroppar samt allergitabletter för näsproblem. ändå rinner näsan hela tiden. fast jobbigaste är nog mina andningsproblem, men vet inte vilka allergitabletter man kan ta mot det. jättefint att läkarn skrev i mitt läkarintyg: inga luftvägsproblem. så jag kan knappt andas här hemma. idag har jag dock varit borta halva dagen som tur är...
x-girl: oj om en månad, va spännande!! kan lugna dig med att typ ingen misslyckas på själva halkkörningen kan jag säga. jo det var nog en i min grupp som gjorde det, men han tryckte ju inte på bromsen alls när han skulle göra det vilket jag tyckte var konstigt då vi fick tydliga instruktioner i bilen.
ja till helgen blir det flytt . det ska bli otroligt skönt!!
idag var jag på studiebesök på den utbildning jag funderar på. det var bara jag och en annan som kom dit på informationen, men det satt ju 25 andra pers som redan går på utbildningen. och det var minsann ett glatt gäng som gjorde en sån fin presentation så man smittades verkligen av glädjen där. men ändå finns det ett par frågetecken i huvudet, hur man ska få ihop denna utbildning med autismutbildningen. lärarn sa att det är inga problem om man har frånvaro pga en sån orsak, men man får ta igen det med uppgifter och sån't. och det är väl den biten jag funderar kring, om man orkar liksom..hade hoppats på ny kursstart snart så jag hade kunnat avverka en del av utbildningen när det ändå är uppehåll med autismutbildningen, men det blir först den 7:e aug de startar ny grupp.
vart lite ledsen efteråt, vill så gärna gå där mer än något annat, kände direkt att det var en utbildning för mig där både teori o praktik blandas i 24 veckor. men vet inte nu hur jag ska göra . Noah behöver ju få all hjälp han kan få, även hos mig ju. får fundera vidare.
kan nu berätta en god nyhet iaf och det är att han de senaste 2 veckorna har kissat 3 gånger på pottan . framsteg . sakta men säkert, man kan inte ha för bråttom vad gäller de med diagnos ju .
men usch, jag hade ingen bra morgon och nu fattar jag varför. jag hade en påbörjande migrän. var länge sen jag hade en så jag fattade inte riktigt varför jag började se suddigt imorse. kände mig såå irriterad på Noah för han fick såklart världens låsning för att vi gick 20minuter tidigare till dagis då jag var tvungen att hinna till tåget tidigare. sen när jag hade hämtat barnen på eftermiddagen o kom hem så slog huvudvärken till på allvar. som tur är kom Dan förbi o skulle bara kolla läget med packandet o sån't, men jag blev liggande gråtande i sängen o somnade tydligen där under filten. så han tog o badade ungarna, gav de mat o lade de . var så himla snällt för jag mådde så sjukt dåligt. men en god nyhet är att min migränmedicin verkligen hjälper . litar ju annars inte på medicin så jag blev förvånad när huvudvärken o illamåendet började avta.