• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

Ain: fina bilder på barnen och  vilken fin tårta du har gjort!!
    Verkar vara ett väldigt avancerat jobb duhar

Am zandra: ja jag får försöka tänka som så att jag har ju inte dåliga resultat på läxor och prov iaf
    Jag har lämnat in min LIA rapport nu och jag var ärlig i min bedömning så nu vetefan om jag ska våga söka sommarjobb där

Vad skönt att mötet gick bra och att du nu har en plan färdig
    roligt att du fått en sån bra vän i din granne där!!

Vad jobbigt att behöva gå ifrån Noah vid lussefirandet och säga att detvar pappa som skulle hämta, hua

Xgirl: här finns inte heller  tiden vid datorn på samma sätt som förut, och när man kommer hem runt 17 varje dag så prioriteras inte datorn nämnvärt så känn dig inte ensam

En kort vecka kvar i skolan i morgon har vi hemstudier på fm så vi har inte lektioner förrens 12.40 i morgon!!!! tisdag är en heldag och på onsdag har vi inga lektioner utan då harvi aktiviteter med de som går sista året på administration i vården och på kvällen håller skolan en julmiddagför alla i skolan som vi måste gå på men sen har jag JULLOV kan knappt fatta att jag nu gjort 1 hel termin i skolan redan

• lunaria

Hej. Vi är sjuka hela bunten nu . Jag och Linn har feber och Noah har precis. Linn strular med sömnen och Noah vaknar kl 5 så det kanske blev 3 timmars sömn inatt. Typiskt nog så blir barnen alltid sjuka när det är min vecka. Och sen har min hårddisk kraschat så Dan kommer efter jobbet och ska se om den går att rädda. Känner mig inte så värst sugen på att fira jul med tanke på allt så jag kanske blir borta lite nu. Kram och god jul till er alla

• Ain

Zandra: jag sag att din harddisk inte var kraschad iaf. Vad skönt! Men jobbigt att vara sjuk saklart Far hoppas att ni far vara friska över jul.

Min systerson har nu ocksa fatt sin diagnos. Det blev inte aspbergers, utan högfunktionerande autism, till slut. Tydligen hade den debuterat för tidigt, typ som de sa för Noah ocksa.

barbamamma: Wow, tänk redan en termin avklarad! Bra gjort! Trakigt att du fick ge sa daligt betyg till LIA stället.
    Nja, jag kan inte säga att jag har ett sadant avancerat jobb, även om vissa saker kan vara kluriga saklart. Det är ju inte jag som forskar precis Mina uppgifter är nog ganska lika de du kommer att ha faktiskt, det är ju bada administrativa yrken

evanor: hur har det gatt?

Här har Miriam haft lite otur pa sista tiden. Förra veckan var hon klättrade runt i restaurangen och trillade ned fran en stol rakt mot ett bort som lag upp och ned, sa att hon slog huvudet mot benskanten. Inte sa skönt saklart, men ingen större skada skedd. Men eftersom cern har sin egen brandkar  som även kommer vid olycksfall sa fick de komma och kolla upp henne. Och sa i lördags halkade hon i trappen och trillade ned för hela trappen. Läskigt.Sedan hade hon ont i axeln, men vi trodde mest att hon fatt blamärke. men eftersom hon fortfarande hade ont idag for vi till läkaren som misstänkte brutet nyckelben. sa till röntgen och saklart, brutet nyckelben. Sa nu far hon ga med ett stödbandage.

Annars är allt bra. Vi ser framemot jul och ledighet i österrike. Cern har ju 2 veckor stängt. Vi hade tänkt att Miriam skulle fa ga i skidskola. Varje stadsdel i stan markus kommer fran har typ en egen skidförening som har en skidskola som inte är sa dyr. Men det gar ju inte nu, med nyckelbenet.            

• 6barnsmamman

Hoppar in snabbt snabbt bara för att berätta att i söndags kväll kom hon!!! Det blev en liten tös!!!! Ska berätta mer vid senare tillfälle, den lilla damen vill bara äta på mamma hela tidenHjärta Jag blev igångsatt för jag fick högt blodtryck, igen... Men allt gick jättebra, o fort o vi mår bra båda två. Återkommer! Ha det bra allihopa i alla jlbestyr...

• lunaria

grattis till tösen Evanor{#emotions_dlg.flower}. ha en riktigt trevlig jul med bebis som bästa julklapp kan jag tänka mig

kram på dig med x-girl

barbamamma: men du, även om du lämnat en negativ bedömning så betyder det nog mycket för dem att få en andra chans av dig trots allt du känner. det är ju deras jobb att se till att studenter som kommer dit ska lära sig saker och få rätt bemötande. och sen är det långt till sommar'n ju!! en sån bedömning lär ju folk inte minnas då ju! skönt att du redan har gått en termin, kan tänka mig att tiden gått fort .

Ain: stackars Miriam alltså . världens otur hon har haft kan man lugnt säga!! synd att hon inte kan gå i skidskola heller. men skönt att ni får två veckor julledigt

ja det var så att det inte var aspberger,det har ju tydligen stor betydelse om när problemen började. bra att de fått besked!

ja min hårddisk var inte kraschad som tur var . jag hade berättat över telefon till Dan om vad det stod för felmeddelande när jag startade så då sa han att det är hårddisken som kraschat. men när han kom igår så startade han upp datorn o då funkade den plötsligt.-o. fattar ingenting, men det är jäkligt tur att slippa slänga ut pengar på en ny hårddisk precis innan jul.

Noah's ögoninflammation är en seg sak så ungarna blir hemma  veckan ut. nu har de båda sovit ok om natten så därför känns det väl inte som man pinar sig genom dagarna så som det var tidigare i veckan . dock är min feber lite sku, ibland känner jag mig frisk, medan andra stunden börjar jag svettas. idag var vi iaf iväg till affären o handlade lite, började bli tomt i skåpen, men då fick Noah en del låsningar. de flesta bara log när Noah lade sig mitt på golvetSkäms, men hans låsning berodde nog mest för att han så gärna ville att vi skulle köpa glödlampor och vi fick gå lite omväg dit då det var så fullt med folk. var inte min tanke att dra med två ungar till affären mitt i julrusningen, men nu fick man inte så mycket till val...nåja, vi överlevde .

• 7 michelingodingar

Evanor: Stort grattis till tösen!!

Ain: stackars Miriam, hur är det med henne nu?
    Jaha, jag trodde du också höll på med forskning o så. Lät så komplicerat när du sökte jobbet

Am zandra: skönt att det inte var hårddisken som kracshat!! Min dator lägger nog snart ner, den har börjat att stänga av sig hipp som happ
    HUr är det med Noahs ögon?

usch jag får hoppas du har rätt och att min handledare jag hade tar det som pos kritik

Här är vi alla lediga nu och idag ska jag till tandläkaren Foten i munnen måste även fixa lite med mat o så som ska med i morgon.
    fick tillbaka ett läxförhör där jag hade ett enda sablans fel "MORR" sen hade vi test i med doc dagen innan avslutningen ju och vi fick resultatet till avslutningen och jag klarade mig men även denna gång så var det 1-minuspoäng för enkla stavfel och om man skrev i fel mall eller inte hörde ordet eller hade större stavfel så fick man 5 poängs avdrag osv och givetvis så är det alltid något jag inte hör eller så hör jag fel ord så jag fick 17 poängs avdrag fy fan jag har sån prestationsångest när jag ser att flera av dom i klassen har kanske 1 enda fel osv så jag kan fan inte ens glädjas över att jag klarar proven jag vill också vara i toppen ju!!!! enda pos var att jag hade full pott på  orden som vi hade test på denna dag också!!

Har kikat runt lite ang jobb som läkarsekreterare och just nusöker dom en till en vc ett par mil härifrån funderar på o söka fastän att jaginte är klar sen söker dom semestrvikarier runt i kring här så nu ska jag slänga in lite ansökningar tänkte jag, ena stället som jag ska vara på v 7-8 söker vikarier så man kan kanske kolla där med

Vill passa på  och önska er alla en riktigt GOD JULTomte

• Xgirl83

Barbamamman: Nää, till tandläkaren dagen före julafton, fy så trist!

Evanor: Åh, stort grattis till tjejen!

Ain: Usch, stackars Miriam. Tråkigt att hon missar skidskolan med.

Zandra: Hur går det med med Dans utredning?

Jag äter lunch på jobbet just nu, slutar kl 14. Sen ikväll ska vi faktiskt spela Bingolotto och ha lite mys. Imorgon bitti blir det överraskning för Andreas då jag har köpte ett Playstation 3 till familjen, som han har suktat efter i flera år (vi syskon fick en ganska stor slant pengar av vår snälla mamma).

GOD JUL PÅ ER!!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

barbamamma: släpp din prestationsångest, den hjälper dig inte!!! du är så duktig, ett prov säger ju inte mycket om vad du kan prestera i arbetslivet. bra att du söker lite arbeten .

usch för att gå till tandläkarn,nödvändigt ont!

det är bättre med Noah's ögon, idag är de knappt röda ens .

x-girl: wow, ett playstation 3, va roligt . härligt med uppesittarkväll, men jag har somnat så tidigt varje kväll så jag skulle nog inte orka sitta uppe på sån't .

jag vet faktiskt inte vad som händer med utredningen..han skulle varit där i måndags vad han sa förra veckan, men han har velat jobba på då han ska va en del ledigt över jul så jag misstänker att han inte varit därObestämd. har Andreas fått nån kallelse än??

väntar på att Dan ska komma, sen ska vi gå o äta ute nånstans för jag orkar inte stå med mat idag .

önskar er alla en GOD JULTomte

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)