milk and honey skrev 2010-08-01 20:24:36 följande:
Jag hade turen att få låna bumbostol av min granne som inte ska ha sitt andra barn förrän i september så den stod och dammade i förrådet.
Jag har provat den ett par ggr men Ville sitter oxå och hänger framåtlutad mot den där mittengrejen så de kanske är för tidigt
Annars är en favvosysselsättning att sitta upprätt i knät eller stå upp i knät vilket kan bli nog så påfrestande för den som håller i honom (i de flesta fall undertecknad) men vad gör man inte för sin guldklimp
Haha, jaaa, vi fick oxå låna bumbon, av min syster, hade nog inte köpt ny själv... så kort period de använder den lixom. Sen vet jag inte... den är stooor runt Oscar, men han e ju som ett långt snöre med min prins.
Brådis - du skrev att du hade grädde i tuttarna - då har jag nog långfil i mina
Stå i knäet o "niga" är en höjdare här med, sitter gärna i soffhörnet med o kollar barntv med storasystrarna... :-P Han blir oxå helt i gasen av att se sin egen spegelbild
Då snackar han - riktigt långa haranger kan de bli, men när vi träffar andra bebisar e de inte alls lika intressanta... troligen för att de 2 bebisar vi träffar är 8 mån (alldeles för rörlig och läskigt närgången!?) respektive 2 mån (alldeles för stillsam o inte "med i gamet"?!)
Blöjor kör vi med Pampers o de fungerar bra på Oscar, till Linnea däremot var vi tvugna att ha Libero, de är lixom "vidare" på nåt sätt - satt mkt bättre på henne, men på Oscar fungerar de inte alls då läcker allt ut... Men så är det inte riktigt samma modell av barn heller... (när Linnea var 70 cm lång vägde hon 8300 mot Oscars 6300, så det är en viss skillnad i midjemått
) Har för mig att ActiveFit blöjorna satt bättre, men de är ju betydligt dyrare än de vanliga
och finns ju inte i mindre än strl 4 tror jag...
Floppan67 skrev 2010-08-01 22:43:57 följande:
Oh, vad roligt att se alla fina små troll!
Jag har också lyckats få tag i en bumbostol nu, hittade en begagnad med bord. När Ludvig sitter i den utan bord har han en tendens till att hänga framåt men med bordet sitter han fint och leker med sakerna man kan lägga där. Han har nog en fördel av att han inte är så lång eftersom han får bra stöd i ryggen av bumbon. Han kan sitta där ca 10 minuter sen blir han trött och börjar hänga...
Det är kul att se allt som börjar hända nu. Allt ska in i munnen och allt är numera blött och sunkigt (eller nerkräkt). Tur man har egen tvättmaskin, för det blir många klädbyten varje dag. När slutar dom dreggla?
Va bra med bord till bumbon, då känns det ju som man förlänger användningstiden en hel del... Visst är det härligt, ALLT är blött - jämt, hinner knappt klä honom på morgonen, 5 minuter senare är han våt långt ner på magen. Tror att det är tänder på gång för han "gnager" på allt o han tuggar hårt. Sen när tänderna väl spruckit fram brukar det väl lugna ned sig med dregglet har jag för mig...
Måste säga att jag tycker att det är härligt att se alla sötnosar på bild, tänk vad häftigt det varit om vi kunde träffas på riktigt allihopa.
Nä, nu ska jag nog ta o leta rätt på kudden, Oscar har de två senaste nätterna återinfört kravet på nattamat vid 3-4 tiden... det är inte mamman riktigt nöjd med kan vi ju säga... man blir fort bortskämd med att få sova på nätterna. Sen hör det till saken att han inte sover speciellt bra bredvid mig heller, utan mkt bättre i sin egen säng, men efter nattmålet är han nästan omöjlig att flytta tebax för då vaknar han o vill inte alls sova mer. Jaja, hoppas det är sprutrelaterat att han vaknar på natten, så det lugnar ned sig snart.