• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • Happyme

Hejsan, är ju inte legitim här då bebben är kvar i magen men lägger till tråden så jag kan hänga med när hon är ute

• milk and honey

Då kommer lille Ville oxå då 6740 g och 65,5 cm lång och snart 4 månader

Smytt: Ville fick oxå två sprutor men han reagerade mest på den som skulle göra minst ont, och sen sa jag åt sköterskan att hon skulle sticka spruta nr 2 medan han ännu var ledsen, för de kändes som att då kunde jag ju trösta honom klart när han fått båda. Ja han var superledsen och har varit kinkig sen dess Men de går väl över hoppas jag.
    Han är skitbökig när han ska äta på dagarna, har en kamp varje gång, han skriker och vrider och vänder sig för att till sist ge sig, konstig värre..

Ville får oxå nutramigen med en skvätt nan i för de går inte att gå över helt . Men magen är iaf bra mycket bättre. Han somnar runt en nio på kvällen äter ett nattmål runt 3 tiden och sen vid 7. är vaken en stund och sover sen till nio , tio.

Ett råd: Vad använder ni för blöjor? Nu är de tredje sorten jag försöker med men han kissar igenom alla..suck..
    En lustig händelse igår var när vi var på apoteket och skulle hämta ut nutran. Står och håller i honom när jag plötsligt känner hur de lixom rinner och kollar ner på golvet.. Döm om min förvåning när en stor pöl är där, och de var INTE dreggel , de var ju KISS haha jag måste ha hållt honom konstigt runt blöjan när han precis kissade.. Apotekstanterna skrattade gott och kom med papper..
  • milk and honey
    Happyme skrev 2010-07-31 09:18:23 följande:
    Hejsan, är ju inte legitim här då bebben är kvar i magen men lägger till tråden så jag kan hänga med när hon är ute
    Hallåå.. de är bara roligt att gravidosarna kollar in här.. snart är du här permanent
  • Brådis

Åh vilka fina bilder på era juveler! Kul att se dom!

Lägger in mitt bidrag på lille prins Albin

Här är det oxå lite som ni beskriver det, har en vääldigt snäll kille som mest bara äter, skrattar, sover och är glad   Några rutiner har vi väl ännu inte fått men livet just nu med semester, ledighet, grillfester, resor och övernattningar här och där gör ju inte att det är så lätt. Men lillebror är så snäll och bara hänger med så rutinerna får vi ta när dagis börjar och min man börjar jobba igen (har varit långledig över sommaren). När tjejerna röjer som värst så glömmer man nästan "bort" lillebror som bara så nöjt sitter i sin babysitter och man kommer på att justja vi har ju en trea oxå...

Albin vägde bara 3 kg när han föddes men jag tror (har bara vägt honom hemma) att har nu väger runt 7 kg och är idag 11 veckor, lika som med tjejerna så verkar jag ha grädde i tuttarna

Nej nu är det någon som vill ha lite grädde igen hör jag...
  • BÅsaK

Kollar in lite i tråden, har drygt 9 veckor kvar, men känns nog i alla fall som det kan vara bättre att skriva här i bland i alla fall....alla här har ju också "been there, done that"

• milk and honey
    BÅsaK skrev 2010-08-01 13:20:34 följande:
    Kollar in lite i tråden, har drygt 9 veckor kvar, men känns nog i alla fall som det kan vara bättre att skriva här i bland i alla fall....alla här har ju också "been there, done that"
    skriv på du Glad ju fler vi är desto mer att snacka om Glad
  • Brådis
    milk and honey skrev 2010-07-31 11:05:30 följande:

Ett råd: Vad använder ni för blöjor? Nu är de tredje sorten jag försöker med men han kissar igenom alla..suck..
    En lustig händelse igår var när vi var på apoteket och skulle hämta ut nutran. Står och håller i honom när jag plötsligt känner hur de lixom rinner och kollar ner på golvet.. Döm om min förvåning när en stor pöl är där, och de var INTE dreggel , de var ju KISS haha jag måste ha hållt honom konstigt runt blöjan när han precis kissade.. Apotekstanterna skrattade gott och kom med papper..

Jag har alltid använt Libero blöjor till tjejerna och köpte det till Albin av gamal vana. Fick med några Pampers i välkomstpåsen från BB och provade dom och tycker att dom passar mycket bättre. Känns som att Liberos som är bredare passar tjejerna bättre och Pampers som ju är smalare passar Albin. Men du har ju iof mycket bättre koll på hur killar kissar med din fyrklöver... Otroligt att kisset rannut och ner på golvet!!! Tur att du var på Apoteket och inte på "fina affären" dom kanske inte hade varit lika glada...

Såg att vi fått barn i samma takt (i alla fall dina 3 första) för här lär det ju inte bli någon sladdis
  • talamod
    Teskedsmamman skrev 2010-07-29 18:40:50 följande:
    Mot det röda brukade jag köra med kamomillsalva till Totte, de andra två spinkisarna har liksom inte haft veck... Jag kom på att torka med pampers tvättlappar, som då fanns med kamomill, var skitbra, men jag vet inte om de finns längre...

Googla på kamomillsalva så hittar du massor....
    Hittade Pampers tvättlappar. Super! Efter 2 dagars användande så är vecket fint igen. Tack fört ipset. 
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 ♀- 12/6-10 ♪♫
  • xanni

Vilka fina bebisar! Här kommer lille J, han är 6 månader här och på semesterresa i Danmark.

Just idag har han en kräksdag, jag börjar misstänka allergi mot potatis. Han har spytt varje gång han fått smaka potatis. Han är ju konstaterat allergisk mot en del annat, men det har visat sig som eksem, inte kräkningar. Vi får se, ska testa snart igen.

Kram, kram!
  • talamod

Blöjor: vi kör med tygblöjor och då blir det blött ibland om man inte byter "i tid" Tungan ute.
    Har haft det till alla mina barn och varit nöjd. Framför allt då de slutat med blöjor tidigt. Antagligen för att varit obekvämt.Skrattande

♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 ♀- 12/6-10 ♪♫
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar