• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • milk and honey

Å vad roligt att vi fortsätter hänga

Har precis fått Vilde Ville isäng efter massa kämpande och jag sitter fortfarande med ena örat mot sovrummet för litar inte på att han somnat ..
    Han har varit kinkig hela dagen och de beror säkert på den otäcka sprutan han fick igår, jisses så ledsen han blev och både jag och farmor som följde med satt med tårar i ögonen, ser inte fram emot spruta nr 2

Sen i lördags har han dessutom matvägrat på dagarna men ätit snällt på kväll, natt och morgon.. hur konstigt som helst.. fattar nada, tack och lov så fick jag i honom lite idag på dagen
    Min bvc tant sa att hon inte hört talas om sån vägran att äta men att de inte var någon fara för han har ökat 300 g på två veckor ändå

Hur går de för era med maten? och nattmål?

• Brådis

Hej!

Ni är väl för underbara, man skickar ut en liten försynt fråga och vips finns det en tråd...tack Milk!!

Som sagt så känner jag att man av hänsyn till alla som väntar på plus inte vill prata så mycket barn och så i den andra tråden så det här är ju kanon! Kanske tempot blir lite lägre i tråden eftersom man har lite mindre tid för datorn med en nyfödd Har svårt att hänga med i den andra.

Ska vi lägga upp en lista lika den andra så vi har koll på hur gamla våra små troll är?

Ha det bra alla, måste gå och amma...igen...

• VildVittra

Bellsan har också haft konstiga ätvanor ett par dagar...äter hur bra som helst sina natt mål....ett runt midnatt..sen ett på morgontimmarna. Hon får ju ersättning så hon står sig rätt länge.

Men på dagarna är hon inte så sugen på att äta alls....det går nog över hoppas jag.

I morrnbitti bär det av 45 mil till Sala, Västmanland till mormor (min mamma då)....sen förberedelser inför lördag............. trädgårdsbröllop och dop.

Jag har jobbat som en GNU!
    Men nu är allt organiserat och det mesta packat...ja allt som kunde packas i dag.

Det sista jag skulle göra var att stryka...stryka brudklänningen, brudgummens skjorta och lillemans skjorta......DÅ pajjar mitt stryjärn...rinner ut rostvatten på Tommi skjorta och pyyyyyys sen död!

OK!!! Tur som var hade han en till kritvit skjorta i garderoben..phu!
    Får stryka hos mamma i morrn i stället.

Blir borta tills måndag kväll.
    Kommer tillbaka tisdag med bilder hoppas jag.
    Kram alla och ta hand om ER och bebbarna nu.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • milk and honey
    VildVittra skrev 2010-07-28 23:02:19 följande:
    Bellsan har också haft konstiga ätvanor ett par dagar...äter hur bra som helst sina natt mål....ett runt midnatt..sen ett på morgontimmarna. Hon får ju ersättning så hon står sig rätt länge.

Men på dagarna är hon inte så sugen på att äta alls....det går nog över hoppas jag.

I morrnbitti bär det av 45 mil till Sala, Västmanland till mormor (min mamma då)....sen förberedelser inför lördag............. trädgårdsbröllop och dop.

Jag har jobbat som en GNU!
    Men nu är allt organiserat och det mesta packat...ja allt som kunde packas i dag.

Det sista jag skulle göra var att stryka...stryka brudklänningen, brudgummens skjorta och lillemans skjorta......DÅ pajjar mitt stryjärn...rinner ut rostvatten på Tommi skjorta och pyyyyyys sen död!

OK!!! Tur som var hade han en till kritvit skjorta i garderoben..phu!
    Får stryka hos mamma i morrn i stället.

Blir borta tills måndag kväll.
    Kommer tillbaka tisdag med bilder hoppas jag.
    Kram alla och ta hand om ER och bebbarna nu.
    Lycka till med dopet och du, min moster bor i Sala , de kanske tom känner varann
    Ta hand om er oxå så hörs vi här i tråden
  • milk and honey
    Brådis skrev 2010-07-28 22:30:11 följande:
    Hej!

Ni är väl för underbara, man skickar ut en liten försynt fråga och vips finns det en tråd...tack Milk!!

Som sagt så känner jag att man av hänsyn till alla som väntar på plus inte vill prata så mycket barn och så i den andra tråden så det här är ju kanon! Kanske tempot blir lite lägre i tråden eftersom man har lite mindre tid för datorn med en nyfödd Har svårt att hänga med i den andra.

Ska vi lägga upp en lista lika den andra så vi har koll på hur gamla våra små troll är?

Ha det bra alla, måste gå och amma...igen...
    Vassego.. Som du säger blir de säkert inte samma tempo här men då kanske man hänger med iaf
    Klart vi måste ha listan här oxå.. fixar de
  • milk and honey
    Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4barnet, en flicka Alma 25/2 -10 
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet) - pojke, Oscar 4/4 -10
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) - flicka, Isabella 9/4 -10
    Milk 41 år Snitt 13/4 4:e sonen - Ville 13/4 -10
    Floppan67, 42 år, Snitt 19/4 Pojke Ludvig 19 april-10
    Hopp i livet, 39 år, BF 25/4 3:e pojken - Nils 24/4 -10
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - En prins 8/5-10 
    Golden2 38 år, en flicka - Ella 3/6
    Harley, 39 år, 2:a barnet (pojke) - Lennox 6/6 -10 
    Talamod, 45 år.  5:e - Miriam 12/6-10
    Ms Kanga, 41 år akutsnitt 26/7-10 Lillebror

sådärja
  • xanni

Härligt med dop Nicholasmamma, lycka till!

Vi hade dop den 20/6 för J, föga anade vi att hans farfar bara skulle ha veckor kvar att leva. Visst visste vi att han var sjuk, men att det skulle gå så snabbt på slutet visste vi inte. Men efter tre dagars vaka på sjukhuset somnade han in i lördags. Han var så glad att ha fått ha alla sina nära och kära runt sin säng tills han dog, han var en extrem social person...   Vi sörjer honom!

Lille J har fått två små risgryn i underkäken, eller ja, två vita små ränder ännu så länge. Men bitas, det kan han, AJ! Jag ammar fortfarande helt (han börjar få ett par teskedar gröt om dagen dock) och hoppas han INTE ska lära sig bita mig i tutten...

Kram, nu ska vi nog ta oss ner till stan och kolla in rean, lunch på stan med hela klanen blir det idag.

• Teskedsmamman

Kan vi starta en separat tråd för bebisarna?! För då behöver man inte leta och man vet exakt vilken som är sista inlägget? Blir ju ofta fel i den andra tråden.

*Magdis på studiebesök*

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • milk and honey
    Teskedsmamman skrev 2010-07-29 16:50:17 följande:
    Kan vi starta en separat tråd för bebisarna?! För då behöver man inte leta och man vet exakt vilken som är sista inlägget? Blir ju ofta fel i den andra tråden.

*Magdis på studiebesök*
    en tråd i tråden med listan menar du ?
  • Smytt

Hej,

Studsar förbi o vinkar lite snabbt nu. Kanonbra ide, håller med om att de inte alltid känns så bra med kräkobajsomatosovrapportering i den andra tråden.

Oscar e sur o gnällig idag, har feber efter sprutorna han fick igår på bvc... hoppas han repar sig snart o blir sitt vanliga glada jag.

Återkommer med en bättre uppdatering när jag får lite bättre tid, nu ropar han på tutten igen

Kram kram

Olivia -03, Linnea - 05, Oscar 100404
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar