Vi pratade ju om Bumbosittande häromdagen... testade idag igen, och det gick riktigt bra - i sådär 5 minuter, men tillräckligt länge för att vi skulle hinna föreviga sittandet iaf
I onsdags fyllde lillprins Bus 4 månader

Kan inte begripa var tiden tar vägen... snart ska han väl börja skolan med :-P Var o vägde honom och han hade gått upp till 6480 utan att växa en enda cm till, han ligger kvar på sina 70 cm, så nu hoppas vi på fortsatt viktökning så han fyller ut byxorna till det blir dags för långbrallor.

.
När det gäller ammningsstopp har jag nog inte så mkt att bidra med är jag rädd... har ammat tjejerna tills de var runt året bägge två, och de slutade - vad jag kan minnas - mer eller mindre självmant. Linnea ville/kunde öht ALDRIG sova i min säng, då låg hon bara o sparkade o gnydde, ser lite samma tendenser hos Oscar faktiskt - han sover mkt bättre/längre om han ligger i sin egen säng. Stora tjejen däremot sov inte alls själv första halvåret annat än möjligen i vagnen - om man körde runt den - tufft, men det gick ju eftersom hon var först
Men som sagt - sett i backspegeln så var den tiden väldigt kort, och mysig. Tror dock kanske att det är lättare att sluta med nattamningen om ni slutar samsova först... är ju så smidigt att "hysta fram" tutten när de vaknar till bredvid en, man behöver ju inte ens vakna till själv. Om han sover i egen säng så kanske pappa kan ta nätterna under en period...?? Det är svårt med amningen, det ger ju en enorm närhetskänsla och är ju väldigt mysigt, men det får ju inte ske på bekostnad av för mkt annat heller, om man inte "orkar med"/ klarar att hålla humöret uppe på dagarna pga nattsnuttandet så... ja, det var inte mkt hjälp, bara snurriga spekulationer härifrån...
Nu ska vi nog åka o bada tror jag...
Kram till er alla och era små godingar.