• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • talamod

Nån som har bra tips hur man gör med vecket i dubbelhakan? Miriam blir röd o skavd o så luktar det skunk Kräks om jag inte tvättar hela tiden.

♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 ♀- 12/6-10 ♪♫
  • Teskedsmamman
    talamod skrev 2010-07-29 18:11:18 följande:
    Nån som har bra tips hur man gör med vecket i dubbelhakan? Miriam blir röd o skavd o så luktar det skunk Kräks om jag inte tvättar hela tiden.
    Mot det röda brukade jag köra med kamomillsalva till Totte, de andra två spinkisarna har liksom inte haft veck... Jag kom på att torka med pampers tvättlappar, som då fanns med kamomill, var skitbra, men jag vet inte om de finns längre...

Googla på kamomillsalva så hittar du massor....
    3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • milk and honey

Hallå.. nu har jag uppdaterat trådstarten med en länk till vår sk bebbelista

• milk and honey
    xanni skrev 2010-07-29 10:31:09 följande:
    Härligt med dop Nicholasmamma, lycka till!

Vi hade dop den 20/6 för J, föga anade vi att hans farfar bara skulle ha veckor kvar att leva. Visst visste vi att han var sjuk, men att det skulle gå så snabbt på slutet visste vi inte. Men efter tre dagars vaka på sjukhuset somnade han in i lördags. Han var så glad att ha fått ha alla sina nära och kära runt sin säng tills han dog, han var en extrem social person...   Vi sörjer honom!

Lille J har fått två små risgryn i underkäken, eller ja, två vita små ränder ännu så länge. Men bitas, det kan han, AJ! Jag ammar fortfarande helt (han börjar få ett par teskedar gröt om dagen dock) och hoppas han INTE ska lära sig bita mig i tutten...

Kram, nu ska vi nog ta oss ner till stan och kolla in rean, lunch på stan med hela klanen blir det idag.
    Beklagar förlusten   kram
  • milk and honey

Och Niccos mamma: Lycka såklart  till med bröllopet oxå .. Kommer du från Sala alltså?

Smytt: Min lille fick oxå spruta fast i tisdags och han har varit gnällig som sjutton och både ikväll och igår kväll har de varit rena kampen  att få honom att sova.. Han har gallskrikit Just nu sover han, får se hur länge, sen inatt har han ätit var tredje timme.
    Kan ju vara att han ska äta ikapp för de dagar han matvägrat.. De jobbiga är att han gallskriker innan han till slut äter fast han är hungrig, vete sjutton hur jag ska göra ..
    Mycket gnäll idag men men hoppas de är övergående..

• Floppan67

Hej alla!! Kul att vi kan fortsätta tjöta med varandra här. Glad

Ludvig fick också sin första vaccinspruta förra veckan och det var inte roligt! Han är ju en väldigt nöjd och glad bebis i vanliga fall och att någon kunde plåga honom med sprutor på det viset övergick hans lilla förstånd Gråter. Han var helt otröstlig. Sen hade vi två kinkiga dagar men sen släppte det som tur var.
    Jag har turen att redan ha fått bra rutiner med Ludvig, han äter sin Nutramigen 5 gånger om dan och sen sover han mellan 22-06 utan mat. Ganska ofta vaknar han redan vid 4-tiden men då får han krypa ner under mitt täcke och då sover han en stund till innan vi går upp och äter. Efter 6-målet sover han vidare fram till 9-10 tiden. Jag inser och vet av erfarenhet att livet med en bebis verkligen inte vara så här enkelt. Jag är sååå tacksam och hoppas att det håller i sig ett tag till.... Skrattande

För inbördes beundran...lite foton i tråden kanske så vi kan njuta av varandras guldklimpar?!  Kram allihop!

• Bellimamma

Åh vad roligt med en "fortsättningstråd". Läser men hinner sällan skriva.. :( 

Vårt mirakel har hunnit bli så stooor, även om hon inte är så stor i kostymen. 7 1/2 månad och med ett himla humör. Vägrar att krypa (de gjorde inte våra stora heller..) ska bara gå! Reser sig mot saker och blir tokarg när hon ramlar.
    Äter som en häst - allt. Hon är heeelt övertygad om att den mat som vi har på våra tallrikar är mkt godare än den hon får. Äter således lite av sin mat för att sedan tjuva från min tallrik. Stark mat och vitlök är favoriter.
    Just nu är hon dock lite till salu då hon har kommit in i seperationsfasen och bara gnäller om jag är längre bort än 2 meter. Hon kan på nåder acceptera stora storasystern eller pappan om jag är utom synhåll, men syns jag kommer gnället och krokodiltårarna..

Vi ska till Egypten, Sahl Hasheesh ,i nov (över en viss 40årsdag..) Har ni någon erfarenhet av det? Ska bo på ett stort 4+ hotell med all inclusive..

Illaluktande halsveck har jag botat med tvätt, tork, zinksalva..
    nu orkar jag inte slåss om tangentbordet längre...
    kram

• Smytt

Måste ju skicka in mitt bidrag då - till klubben för inbördes beundran Tungan ute.
    Här kommer Oscar, snart 4 månader, 70 cm lång o 6300 g tung

Vi har fått till ganska bra rutiner när det gäller nätterna här oxå, jag helammar fortfarande så han brukar ha ett riktigt matrace på kvällarna, men runt 22 somnar han och sover för det mesta till 6-7 på morgonen då han vill ha "första frukost" och sedan oftast somnar om ett par timmar till i min säng - varmt men myyyysigt.  Dagtid har vi dock inga fasta rutiner alls, men Oscar e en snäll bebis som sover när han vill lixom oavsett vad vi gör - lite som skalman

En favoritsysselsätning när han är vaken är nu att rulla runt, från rygg till mage går galant, men sen blir han arg för ligga på mage är INTE KUL... o att själv ta sig från mage till rygg har han inte klurat ut hur man gör än, som tur är finns det oftast nån storasyster som skyndar till undsättning och hjälper honom tebax till ryggläge - bara för att han i nästa sekund skall snurra runt igen  Testade Bumbo-stolen idag, men det var nog för tidigt, eller så är han helt enkelt för smal... enda positionen som blev någotsånär stadigt var framåtlutad och det såg inte värst bekvämt ut så den får vänta i garderoben en stund till.

Annars trivs han som bäst på skötbordet, skrattar högt när man kittlar honom på magen - hade "glömt" bort hur underbart det är att höra de där gurglande bebisskrattet.

Funderar på att börja med lite smakisar här oxå, började ge Olivia när hon var 4 mån och det fungerade bra, med Linnea väntade vi till 6 mån och det var ett elände att få i henne annat än från tutten... vi fick hålla på jättelänge o gömma maten under fruktpureer o sånt :-S. Vet inte om det berodde på åldern eller om det bara är olika från barn till barn iofs.
    Olivia -03, Linnea - 05, Oscar 100404
  • Smytt

Milk - jag måste fråga, fick Ville "bara" en spruta?? Här satte de en i varje ben för att det skulle va lika bra att ta de på en gång... Vet inte vilken som orsakade febern o de, men den i vänsterbenet var tydligen den elakaste Obestämd. Först satte hon en i högerbenet o Oscar blev lite ledsen men det gick över på en gång, men sen kom nr två i vänsterbenet och den skulle tydligen svida mer och efter den var han jätteledsen en låång stund Gråter.

Nåja, idag har han inte haft feber iaf, men han har varit "avslagen" idag med, hoppas det är över helt tills imorgon.

Olivia -03, Linnea - 05, Oscar 100404
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar