Måste ju skicka in mitt bidrag då - till klubben för inbördes beundran
.
Här kommer Oscar, snart 4 månader, 70 cm lång o 6300 g tung 

Vi har fått till ganska bra rutiner när det gäller nätterna här oxå, jag helammar fortfarande så han brukar ha ett riktigt matrace på kvällarna, men runt 22 somnar han och sover för det mesta till 6-7 på morgonen då han vill ha "första frukost" och sedan oftast somnar om ett par timmar till i min säng - varmt men myyyysigt.

Dagtid har vi dock inga fasta rutiner alls, men Oscar e en snäll bebis som sover när han vill lixom oavsett vad vi gör - lite som skalman
En favoritsysselsätning när han är vaken är nu att rulla runt, från rygg till mage går galant, men sen blir han arg för ligga på mage är INTE KUL... o att själv ta sig från mage till rygg har han inte klurat ut hur man gör än, som tur är finns det oftast nån storasyster som skyndar till undsättning och hjälper honom tebax till ryggläge - bara för att han i nästa sekund skall snurra runt igen

Testade Bumbo-stolen idag, men det var nog för tidigt, eller så är han helt enkelt för smal... enda positionen som blev någotsånär stadigt var framåtlutad och det såg inte värst bekvämt ut så den får vänta i garderoben en stund till.
Annars trivs han som bäst på skötbordet, skrattar högt när man kittlar honom på magen - hade "glömt" bort hur underbart det är att höra de där gurglande bebisskrattet.
Funderar på att börja med lite smakisar här oxå, började ge Olivia när hon var 4 mån och det fungerade bra, med Linnea väntade vi till 6 mån och det var ett elände att få i henne annat än från tutten... vi fick hålla på jättelänge o gömma maten under fruktpureer o sånt :-S. Vet inte om det berodde på åldern eller om det bara är olika från barn till barn iofs.