Smytt skrev 2010-08-10 00:23:50 följande:
Annbom - här ammas det oxå, köpte hem 2 förp färdig ersättning att ha OM ifall typ, har inte använt dem än men... Oscar e ju rätt smal har inte gått upp så mkt i vikt, dock växer han så det knakar på längden, han sover från 10 tiden på kvällen till 6 på morgonen utan att vakna, han är nöjd o glad mellan målen och förbrukar blöjor i en rasande takt så troligtvis får han ändå i sig vad han behöver

Skumt egentligen att man ska va så osäker fast det är nr 3... Hur som helst så helammar jag fortfarande, och funderar på att börja med smakisar nu bara för att han är så nyfiken på vad jag stoppar i munnen nu och jag tänker att det är bäst att ta tillfället i akt lixom, tror att vi väntade lite för länge med L - hon var 6 mån första gången hon fick smaka annat än tutten och det var riktigt tjurigt att få henne till att äta annat under en lååååång period. Olivia fick börja när hon var drygt 4 mån och det gick mkt bättre... Vet inte om det beror på åldern eller på att de är olika barn men?!

Så då kommer följdfrågan nu då - tebax till risgröten

- varför blandade du i "nutra" ?(det är nåt speciellt tillägg för de som är lite känsligare om jag har fattat rätt?) För smak o konsistens skulle likna det barnet ätit innan eller för näringsinnehållet?
Barnsäng - skönt att höra att det är fler som är disträ... och du har dessutom två små

Ibland blir jag rädd för mig själv att jag håller på att bli totalt senil... glömmer bort grejer, lägger saker på konstiga platser, lämnar de halvfärdigt... för att inte tala om hur talet kan bli

Har en 7-åring som är läskigt observant och alltid skrattar åt och rättar mig när jag blandar ihop orden, eller säger en sak fast jag menar nåt annat... kommer inte på nåt bra exempel nu men - kan bli riktigt tokigt ibland
Nä nu måste jag försöka knyta mig, nattis alla fina, kul att vi kan fortsätta följas åt här.
Kram
Nutra är till för de som är mjölkallergiska. Har barnet ingen allergi så använder man mjölk och gör som det står på paketet. Det är för näringsinnehållet som jag blandat in det, endast ris ger ju inte så mycket. Man kan även blanda in lite olja om man vill.