• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • annbom

Jag har en hel del erfarenhet om mjölkallergi i och med att mina far/haft det om någon vill fråga något

• milk and honey
    annbom skrev 2010-08-07 13:24:15 följande:
    Jag har en hel del erfarenhet om mjölkallergi i och med att mina far/haft det om någon vill fråga något
    Hur länge ger man nutramigen? kommer de något annat efter? typ nr 2 eller.. tycker den är så tunn..

Idag fick Ville provsitta sin matstol och gissa om han var lycklig ..  De behövs en kudde framför honom i knäet och sen satt han jättestadigt Skönt när han får vara med, han blir ju så mycket nöjdare då

Förstår inte vart tiden tar vägen, nu på fredag kan vi fira 4 månader med underverket i våra liv
  • VildVittra

Jag vill också ha en Bumbo.....hatar att vara "fattig" grrrr

kanske kan hitta en på Blocket sen när BB kommer. Vore toppen, Bella älskar att sitta.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • milk and honey
    VildVittra skrev 2010-08-07 14:12:10 följande:

kanske kan hitta en på Blocket sen när BB kommer. Vore toppen, Bella älskar att sitta.
    Jag är oxå fattig.. tur att jag har en rik granne som jag fått låna den av
  • annbom
    milk and honey skrev 2010-08-07 14:01:13 följande:
    Hur länge ger man nutramigen? kommer de något annat efter? typ nr 2 eller.. tycker den är så tunn..

Idag fick Ville provsitta sin matstol och gissa om han var lycklig ..  De behövs en kudde framför honom i knäet och sen satt han jättestadigt Skönt när han får vara med, han blir ju så mycket nöjdare då

Förstår inte vart tiden tar vägen, nu på fredag kan vi fira 4 månader med underverket i våra liv
    Nutra är det man ger tills de kan äta annat. Du kan om du vill redan nu koka välling på vatten och lite rismjöl, tillsätt ev en gnutta rapsolja och sedan nutra enligt tabell. Du kan även kolla på allergihyllan där finns det något som heter risgröt/rismjöl som funkar bra som gröt från 4 månader. Det finns också en majsvariant och i båda blandar du i lite nutra. Aron ammade jag tills han var nästan 3 så jag behövde aldrig använda nutra, men flickorna som är födda -90 och -92 fick båda nutra och risvälling från 2 månader för jag hade inte tillräckligt med mjölk.
  • barnsäng

Hej alla vackra mammor

I förrgår skrev jag ett jättelångt inlägg här om hur vardagen ser ut med twinsen och Vida. Det var riktigt låååångt. Men tyvärr så låste sig datorn precis när jag skulle skicka inlägget så allt försvann och sen orkade jag inte göra om det.

Det var länge sedan jag var inne här men det känns supermysigt att ni fixat en tråd för oss som redan fått för det finns massor att prata om.

Ska kortfattat försöka redovisa lite.

Trollen fyller 7 månader IDAG oj oj oj jag höll på att glömma bort det :-/
    Vida fyller 4 den 22 augusti och hon är busig men jättesnäll mot trollen. Kan ibland busa lite för hårt med dom men det är väl så 4-åringar är antar jag.

Sist jag var på BVC så glömde jag de där korten som BM fyller i men jag har för mig att han vägde 7,6kg eller liknande. Luna väger ca 6,5kg så de ökar fint i vikt. Hon har bruna stora ögon och är väldigt tjejig. Han har blåa fina ögon och är väldigt pojkig. Jätteolika till sättet är de också men oftast jätteglada och lugna.
    De älskar att åka bil, åka vagn, ligga på en filt och försöka krypa och leka med saker.

Måste ta hand om alla barn nu men jag återkommer.
    Kram alla!

• glimman2012

Vad roligt att höra ifrån dig Barnsäng, förstår att det snurrar på och tiden är knapp. Skönt att trollen är lugna och harmoniska det underlättar när man har hand om flera samtidigt.

floppan när jag var på 5 månaders kollen ville BM att jag skulle börja med gröt för att hon inte gått upp i vikt, då hade jag redan börjat mumsa på potatis och palsternacka... vi fortsätter smaka vidare och äter varje sak i några dagar, gröten gick väldigt bra och Alma äter gröt 2 gånger om dagen. Hon har faktiskt sovit hela nätterna igen sedan hon började med det.  vad jag vet har hon ingen mjölkallergi men däremot har pappa och syskonen det. så därför viss försiktighet.

• Floppan67

Jag botaniserade i barnmatshyllorna idag för att kolla upp gröt för "4-måningar".  Risgröt tänkte jag eftersom vi ska äta mjölkfritt, men så enkelt var det ju inte. Det fanns mjölk i flera sorter så det gäller att se upp. Till sist hittade jag dock en mjölk och glutenfri gröt som vi ska prova nån dag.

VildVittra skrev 2010-08-07 14:12:10 följande:

Jag hittade min bumbo på blocket och tror nog jag får pengarna tillbaka när den säljs igen, det är ju inte så länge den används.

Nu ska lilleman i badet, något han verkligen älskar! Glad
  • milk and honey
    Floppan67 skrev 2010-08-08 19:43:40 följande:
    Jag botaniserade i barnmatshyllorna idag för att kolla upp gröt för "4-måningar".  Risgröt tänkte jag eftersom vi ska äta mjölkfritt, men så enkelt var det ju inte. Det fanns mjölk i flera sorter så det gäller att se upp. Till sist hittade jag dock en mjölk och glutenfri gröt som vi ska prova nån dag.Jag hittade min bumbo på blocket och tror nog jag får pengarna tillbaka när den säljs igen, det är ju inte så länge den används.

Nu ska lilleman i badet, något han verkligen älskar! Glad
    Vad hette den gröten ?
    Vi har hittills bara duschat Ville men ikväll tog jag fram badbaljan vi handlat och gissa om den var poppis .-) Oj vad han mös .. Det blir till att bada hädanefter om man inte har bråttom

En fråga.. har ni börjat tappa håret efter amning och graviditeten? Mitt hår faller av i tussar och jag blir så ledsen Kan man göra något ? äta något? Så här mycket tappade jag inte när jag fått mina andra killar .. har nog tappat hälften redan så snart finns väl inget hår kvar.. På tisdag har jag bokat tid till frissan, har ju rätt långt nu som måste bli kortare, känns som de blir lättare att tappa kortare hår om ni hänger med vad jag menar.. kan tyckas löjligt men för mig är mitt hår viktigt
  • Floppan67
    milk and honey skrev 2010-08-08 21:18:37 följande:
    Vad hette den gröten ?
    Vi har hittills bara duschat Ville men ikväll tog jag fram badbaljan vi handlat och gissa om den var poppis .-) Oj vad han mös .. Det blir till att bada hädanefter om man inte har bråttom

En fråga.. har ni börjat tappa håret efter amning och graviditeten? Mitt hår faller av i tussar och jag blir så ledsen Kan man göra något ? äta något? Så här mycket tappade jag inte när jag fått mina andra killar .. har nog tappat hälften redan så snart finns väl inget hår kvar.. På tisdag har jag bokat tid till frissan, har ju rätt långt nu som måste bli kortare, känns som de blir lättare att tappa kortare hår om ni hänger med vad jag menar.. kan tyckas löjligt men för mig är mitt hår viktigt
    Gröten heter Mjölkfri Gröt och är tillverkad av Semper (special nutrition) och den är köpt på ICA. Vi testade den redan ikväll, jag spädde ut den med nutramigen och Ludvig åt den med glädje. Jag och sambon höll på att kräka när vi smakade på den, men det beror nog mest på Nutran.

Här är en till som tappar hår, i mängder. Jag har också beställt tid till klippning i veckan. Beror i och för sig mest på att vi ska ha dop till helgen, men jag ska höra om det finns nåt bot.

Nu är det sängen som gäller, gonatt där ute!
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar