• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • talamod

nicholasMamma: såå fina - allihop!

♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 ♀- 12/6-10 ♪♫
  • talamod

..åsså en bild på min Miriam:

• Lyckoprinsessan

Vilka underbara bilder!

själv sitter jag här i köket medan min man försöker få Axel att somna i sin säng. han har skrikit tills han nästan kräks i 45 minuter nu. När det blir för jobbigt för honom lyfter min man upp honom men sedan börjar det igen så fort han läggs i sängen... fruktansvärt att lyssna på, skär i hjärtat.
    Hittills har vi samsovit och jag har ammat honom till sömns men nu vill jag sluta amma... svårt
    Någon som har några erfarenheter? 

• talamod
    Lyckoprinsessan skrev 2010-08-04 23:30:31 följande:
    Vilka underbara bilder!

själv sitter jag här i köket medan min man försöker få Axel att somna i sin säng. han har skrikit tills han nästan kräks i 45 minuter nu. När det blir för jobbigt för honom lyfter min man upp honom men sedan börjar det igen så fort han läggs i sängen... fruktansvärt att lyssna på, skär i hjärtat.
    Hittills har vi samsovit och jag har ammat honom till sömns men nu vill jag sluta amma... svårt
    Stackars Axel, stackars er. Och du vill inte amma alls längre? Jag har ingen erfarenhet av det du beskriver. Antar ni provat napp? Nappflaska? En del barn har ju ett större behov av närhet. Ingen tröst för dig antar jag, men alla barn är ju olika. Hoppas han lugnar sig snart, för er allas skull. *kram*
  • Brådis
    Boudicca skrev 2010-08-04 15:02:01 följande:
    Hej, va fint initiativ...är mamma 40+ till gullunge-92 och lillsnoan,-08 och kanske ännu en liten pilt..(i drömmarnas trädgård). Här kommer jag att trivas tror ja bestämt...Har just avslutat en väldigt lååång föräldraledighet. Idag fick lillsnoan fatt i en stiftpenna o tecknade stort på relativt nytapetserade halltapeten....kreativt, läste jag i går i "Vi föräldrar!" Jag avbokade tvättiden...suck, tänk om där varit ledigt nu när hon sover så punktligt i 3 timmar...Varför försvinner alla jordgubbarna innan de ens hunnit mogna ifrån hängampeln på terassen. Når hon upp till dem redan? Bara 2 utbrott, igår...ett när hon inte fick bada längre utomhus i baljan. Det andra för att hon badat sitt älsklingsdjur också så att han inte gick o ha i sängen. o vi fick lösa det med reservgose som åker fram ibland. HJÄÄÄÄLP va hon har röstreserver när hon blir arg, denna lilla grebba. Det är tur att ja ä så gammal att det inte biter på mej... Fast det är påfrestande när man går ut o promenerar. Hon sätter sig på gatan var 5:e meter och kaninen får flyga en sväng - puh! Då ler hon stort innan hon springer tillbaka å andra hållet.
    Välkommen Boudicca!!
    Hon låter härlig din lilla tjej   Känner såååå väl igen mig med min lilla Elin som är en 08:a som oxå är precis överallt och ingenstans och som man blir gaaalen på men så ler hon sitt blixtrande leende och man bara älskar henne över allt ändå!!
  • Brådis
    Mama Li skrev 2010-08-04 18:49:33 följande:
    Hej, 
    får jag också vara med?

Fick min efterlängtade son april 09, då jag närmade mig 42 =) 
    Han föddes gravt tillväxthämmad i vecka 33, men mår idag som en prins och har precis börjat gå. 

Jag kommer varva föräldraledighet med uppdrag i framöver. Är egenföretagare. Står i kö till I ur och skur-dagis med önskad start våren -11. 

F vägde 1 210 gram och var 39 cm när han föddes. Vi fick stanna tre veckor på neo, och därefter kom vi hem med sk hemsjukvård i ytterligare tre veckor. Det var en chockartad start, men vår son visade sig vara en kämpe från allra första början. han har i dagarna dubblat sin födelselängd. Den dagen han 10-dubblat sin vikt blir det fest här kan jag lova =) Jag har engagerat mig ideellt i Föräldraföreningen för prematurfödda - det är oerhört givande - en form av bearbetning samt en chans att stötta andra som blivit föräldrar innan de var riktigt redo. 

Jag trodde länge att jag inte skulle få bli mamma någon gång. Det hann aldrig bli en kris för mig, jag tyckte livet hade mycket att ge ändå, och jag vägrade bli bitter. Men så gick allt vägen, och här är han nu vår lilla guldklimp. 

Tack för att tråden startat!

Självklart får och ska du vara med, välkommen!!

Oj, vilken jobbig tid ni måste ha haft, skönt att allt har gått bra!

Vi har våra två största på ur och skur dagis och är så otroligt nöjda med det.
    Som du så hade jag oxå "gett upp" hoppet om barn när jag var 39 år och skulle aldrig skaffa barn efter 40...nu är jag 45 och har tre små troll på 4, 2 och 3 månader...man ska aldrig säga aldrig
  • Brådis
    VildVittra skrev 2010-08-04 21:50:05 följande:
    yupps från Sala...Silverstaden.

Född på Vås BB, bodde sen i Heby...sen mest i Sala.
    Mamma i Sala, morbror och moster I Broddbo (där vi höll till i helgen)

Sala är "hemma"...hittar överallt men kommer aldrig flytta dit igen..när man vant sig vid nått större räcker inte Sala till. Bor ju i GBG nu men siktar på Uppsala inom en snar framtid..ett år eller så.
    Själv är jag född i Fagersta...vilket ju inte är såå långt ifrån Sala
  • Brådis
    talamod skrev 2010-08-04 23:23:40 följande:

..åsså en bild på min Miriam: 

Hur söt kan man vara då!! Så mycket och fint hår!! Mina barn har mest haft lite fjun de första året.
  • Brådis
    Lyckoprinsessan skrev 2010-08-04 23:30:31 följande:
    Vilka underbara bilder!

Näe, va jobbigt! Har tyvärr inga bra tips då vi peppar, peppar har fått barn som alltid har sovit bra  och självmant slutat att amma. När jag hör om andra som har det besvärligt så tackar jag någon högre makt för att barnen har fått sömnens gåva eftersom det är något fantastiskt och som man aldrig kan ta för givet. Hoppas att han lugnar sig och snart sover gott!
  • VildVittra

Tålamod >> wow vad mycket hår och mega söt...man kan inte se sig mätt på bebisarna =)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar