Inlägg från: Brådis |Visa alla inlägg
  • Brådis

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

Hej!

Ni är väl för underbara, man skickar ut en liten försynt fråga och vips finns det en tråd...tack Milk!!

Som sagt så känner jag att man av hänsyn till alla som väntar på plus inte vill prata så mycket barn och så i den andra tråden så det här är ju kanon! Kanske tempot blir lite lägre i tråden eftersom man har lite mindre tid för datorn med en nyfödd Har svårt att hänga med i den andra.

Ska vi lägga upp en lista lika den andra så vi har koll på hur gamla våra små troll är?

Ha det bra alla, måste gå och amma...igen...

• Brådis

Åh vilka fina bilder på era juveler! Kul att se dom!

Lägger in mitt bidrag på lille prins Albin

Här är det oxå lite som ni beskriver det, har en vääldigt snäll kille som mest bara äter, skrattar, sover och är glad   Några rutiner har vi väl ännu inte fått men livet just nu med semester, ledighet, grillfester, resor och övernattningar här och där gör ju inte att det är så lätt. Men lillebror är så snäll och bara hänger med så rutinerna får vi ta när dagis börjar och min man börjar jobba igen (har varit långledig över sommaren). När tjejerna röjer som värst så glömmer man nästan "bort" lillebror som bara så nöjt sitter i sin babysitter och man kommer på att justja vi har ju en trea oxå...

Albin vägde bara 3 kg när han föddes men jag tror (har bara vägt honom hemma) att har nu väger runt 7 kg och är idag 11 veckor, lika som med tjejerna så verkar jag ha grädde i tuttarna

Nej nu är det någon som vill ha lite grädde igen hör jag...
  • Brådis
    milk and honey skrev 2010-07-31 11:05:30 följande:

Ett råd: Vad använder ni för blöjor? Nu är de tredje sorten jag försöker med men han kissar igenom alla..suck..
    En lustig händelse igår var när vi var på apoteket och skulle hämta ut nutran. Står och håller i honom när jag plötsligt känner hur de lixom rinner och kollar ner på golvet.. Döm om min förvåning när en stor pöl är där, och de var INTE dreggel , de var ju KISS haha jag måste ha hållt honom konstigt runt blöjan när han precis kissade.. Apotekstanterna skrattade gott och kom med papper..

Jag har alltid använt Libero blöjor till tjejerna och köpte det till Albin av gamal vana. Fick med några Pampers i välkomstpåsen från BB och provade dom och tycker att dom passar mycket bättre. Känns som att Liberos som är bredare passar tjejerna bättre och Pampers som ju är smalare passar Albin. Men du har ju iof mycket bättre koll på hur killar kissar med din fyrklöver... Otroligt att kisset rannut och ner på golvet!!! Tur att du var på Apoteket och inte på "fina affären" dom kanske inte hade varit lika glada...

Såg att vi fått barn i samma takt (i alla fall dina 3 första) för här lär det ju inte bli någon sladdis
  • Brådis
    Lyckoprinsessan skrev 2010-08-01 18:56:06 följande:
    Hej hej
    Får man vara med här?
    Känner ju flera av er från BIM 40+ tråden.
    Min Axel fyller visserligen snart ett år man jag ska vara mammaledig ett tag till...  
    Självklart, kul med flera!
    Hur länge till ska du vara hemma?
  • Brådis
    Floppan67 skrev 2010-08-01 22:43:57 följande:
    Oh, vad roligt att se alla fina små troll!

Jag har också lyckats få tag i en bumbostol nu, hittade en begagnad med bord. När Ludvig sitter i den utan bord har han en tendens till att hänga framåt men med bordet sitter han fint och leker med sakerna man kan lägga där. Han har nog en fördel av att han inte är så lång eftersom han får bra stöd i ryggen av bumbon. Han kan sitta där ca 10 minuter sen blir han trött och börjar hänga...

Det är kul att se allt som börjar hända nu. Allt ska in i munnen och allt är numera blött och sunkigt (eller nerkräkt). Tur man har egen tvättmaskin, för det blir många klädbyten varje dag. När slutar dom dreggla?
    Har ännu inte tagit fram bumbostolen för han känns lite för liten men tjejerna har suttit i den och tyckt att det varit roligt. Va det låter bra med ett bord, har aldrig sett det! Måste genast kolla på Blocket om det finns något begagnat att köpa...

Här har det precis börjat att dreglas Det var bara för någon dag sedan som han kom på att han kunde suga på händerna och nu är det helt klart favorit sysselsättningen!

Sov gott på er alla!
  • Brådis
    VildVittra skrev 2010-08-02 22:31:26 följande:
    HEMMA!

Bröllop och dop gick som en dans.
    F''N vad kul vi haft.

Bellis skött sig perfekt, kanske ätit lite dåligt på dagarna...säkert för allt var så konstigt och nytt, men ätit som vanligt på senkväll, natt och morgon så det har gått bra ändå.

6 timmar i bilen i dag på väg hem......lessen bebbe..fast hon sov mest ändå. Väl hemma, drack hon 180 ml ersättning, låg och lufta rumpan i en timme säker och bara snackade....super lycklig.

Sen på med ny blöja, pyjamas......sin egen säng somnade hon på 2 minuter..sover än.
    Var och kollade på henne...hon ler i sömnen..man blir ju alldeles konstig inombords..hehe

Bilder och full berättelse om våra dagar kommer i morrn eller så....nu ska jag sova.

KRAM alla
    GRATTIS!!
    Härligt att vara nygift! Får själv små rysningar varje gång jag ser/hör om någon som gift sig, vi gjorde det ju bara för 3 år sedan och jag blir fortfarande varm när jag tänkter på det!!
  • Brådis
    Boudicca skrev 2010-08-04 15:02:01 följande:
    Hej, va fint initiativ...är mamma 40+ till gullunge-92 och lillsnoan,-08 och kanske ännu en liten pilt..(i drömmarnas trädgård). Här kommer jag att trivas tror ja bestämt...Har just avslutat en väldigt lååång föräldraledighet. Idag fick lillsnoan fatt i en stiftpenna o tecknade stort på relativt nytapetserade halltapeten....kreativt, läste jag i går i "Vi föräldrar!" Jag avbokade tvättiden...suck, tänk om där varit ledigt nu när hon sover så punktligt i 3 timmar...Varför försvinner alla jordgubbarna innan de ens hunnit mogna ifrån hängampeln på terassen. Når hon upp till dem redan? Bara 2 utbrott, igår...ett när hon inte fick bada längre utomhus i baljan. Det andra för att hon badat sitt älsklingsdjur också så att han inte gick o ha i sängen. o vi fick lösa det med reservgose som åker fram ibland. HJÄÄÄÄLP va hon har röstreserver när hon blir arg, denna lilla grebba. Det är tur att ja ä så gammal att det inte biter på mej... Fast det är påfrestande när man går ut o promenerar. Hon sätter sig på gatan var 5:e meter och kaninen får flyga en sväng - puh! Då ler hon stort innan hon springer tillbaka å andra hållet.
    Välkommen Boudicca!!
    Hon låter härlig din lilla tjej   Känner såååå väl igen mig med min lilla Elin som är en 08:a som oxå är precis överallt och ingenstans och som man blir gaaalen på men så ler hon sitt blixtrande leende och man bara älskar henne över allt ändå!!
  • Brådis
    Mama Li skrev 2010-08-04 18:49:33 följande:
    Hej, 
    får jag också vara med?

Fick min efterlängtade son april 09, då jag närmade mig 42 =) 
    Han föddes gravt tillväxthämmad i vecka 33, men mår idag som en prins och har precis börjat gå. 

Jag kommer varva föräldraledighet med uppdrag i framöver. Är egenföretagare. Står i kö till I ur och skur-dagis med önskad start våren -11. 

F vägde 1 210 gram och var 39 cm när han föddes. Vi fick stanna tre veckor på neo, och därefter kom vi hem med sk hemsjukvård i ytterligare tre veckor. Det var en chockartad start, men vår son visade sig vara en kämpe från allra första början. han har i dagarna dubblat sin födelselängd. Den dagen han 10-dubblat sin vikt blir det fest här kan jag lova =) Jag har engagerat mig ideellt i Föräldraföreningen för prematurfödda - det är oerhört givande - en form av bearbetning samt en chans att stötta andra som blivit föräldrar innan de var riktigt redo. 

Jag trodde länge att jag inte skulle få bli mamma någon gång. Det hann aldrig bli en kris för mig, jag tyckte livet hade mycket att ge ändå, och jag vägrade bli bitter. Men så gick allt vägen, och här är han nu vår lilla guldklimp. 

Tack för att tråden startat!

Självklart får och ska du vara med, välkommen!!

Oj, vilken jobbig tid ni måste ha haft, skönt att allt har gått bra!

Vi har våra två största på ur och skur dagis och är så otroligt nöjda med det.
    Som du så hade jag oxå "gett upp" hoppet om barn när jag var 39 år och skulle aldrig skaffa barn efter 40...nu är jag 45 och har tre små troll på 4, 2 och 3 månader...man ska aldrig säga aldrig
  • Brådis
    VildVittra skrev 2010-08-04 21:50:05 följande:
    yupps från Sala...Silverstaden.

Född på Vås BB, bodde sen i Heby...sen mest i Sala.
    Mamma i Sala, morbror och moster I Broddbo (där vi höll till i helgen)

Sala är "hemma"...hittar överallt men kommer aldrig flytta dit igen..när man vant sig vid nått större räcker inte Sala till. Bor ju i GBG nu men siktar på Uppsala inom en snar framtid..ett år eller så.
    Själv är jag född i Fagersta...vilket ju inte är såå långt ifrån Sala
  • Brådis
    talamod skrev 2010-08-04 23:23:40 följande:

..åsså en bild på min Miriam: 

Hur söt kan man vara då!! Så mycket och fint hår!! Mina barn har mest haft lite fjun de första året.
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar