Mama Li skrev 2010-08-04 18:49:33 följande:
Hej,
får jag också vara med?
Fick min efterlängtade son april 09, då jag närmade mig 42 =)
Han föddes gravt tillväxthämmad i vecka 33, men mår idag som en prins och har precis börjat gå.
Jag kommer varva föräldraledighet med uppdrag i framöver. Är egenföretagare. Står i kö till I ur och skur-dagis med önskad start våren -11.
F vägde 1 210 gram och var 39 cm när han föddes. Vi fick stanna tre veckor på neo, och därefter kom vi hem med sk hemsjukvård i ytterligare tre veckor. Det var en chockartad start, men vår son visade sig vara en kämpe från allra första början. han har i dagarna dubblat sin födelselängd. Den dagen han 10-dubblat sin vikt blir det fest här kan jag lova =) Jag har engagerat mig ideellt i Föräldraföreningen för prematurfödda - det är oerhört givande - en form av bearbetning samt en chans att stötta andra som blivit föräldrar innan de var riktigt redo.
Jag trodde länge att jag inte skulle få bli mamma någon gång. Det hann aldrig bli en kris för mig, jag tyckte livet hade mycket att ge ändå, och jag vägrade bli bitter. Men så gick allt vägen, och här är han nu vår lilla guldklimp.
Tack för att tråden startat!
Självklart får och ska du vara med, välkommen!!
Oj, vilken jobbig tid ni måste ha haft, skönt att allt har gått bra!
Vi har våra två största på ur och skur dagis och är så otroligt nöjda med det.
Som du så hade jag oxå "gett upp" hoppet om barn när jag var 39 år och skulle aldrig skaffa barn efter 40...nu är jag 45 och har tre små troll på 4, 2 och 3 månader...man ska aldrig säga aldrig