Inlägg från: Brådis |Visa alla inlägg
  • Brådis

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

milk and honey skrev 2010-09-13 22:25:23 följande:
    Tack och lov har han även kommit på att de kan vara ganska så skoj att ligga på en filt på golvet oxå , förut så avskydde han ju det..

och sitta med oss vid matbordet och få en sån majskrok då och då

Idag fick han kyckling och rotsakspure och jum jum smakade de.. de blir så stora när de får riktig mat
    Hoppas han nu tänker komma på att man faktiskt klarar sig utan nattmål oxå

Min bvc tant tyckte att kvällsmålet skulle vara gröt så han sover hela natten, men kruxet är ju att sista målet är han ju så trött och då vill han ju inte äta annat än välling.. mata honom halvsovande med gröt känns ju sådär.. hm..

Finns de någon mer nattuggla som vill äta mitt i natten eller sover alla`? 
    Här äter vi fortfarande var 3-4 timme dygnet runt...så nattmål, svar JA 

Kollade på kortet igen på Ville och han är lite lik min Albin, ska försöka ta ett liknande kort så kan vi "jämföra"
  • Brådis
    milk and honey skrev 2010-09-13 22:39:49 följande:
    Ja gör de , de vore skojigt

skönt att jag inte är ensam att sitta uppe mitt i natten och alla sover, om de inte är helg och mina tonåringar är på krogen och kommer hemrumlande just när jag är uppe '
    Vilka kontraster man lever i underbart är de
    Däremot så behöver jag ju i alla fall inte sitta uppe eftersom jag ammar. Jag bara lägger honom till bröstet och somnar oftast efter någon minut så äter han tills han är nöjd. Det gör ju att jag får hyfsat med sömn och inte gör några större försök att vänja av honom med nattmålen.
  • Brådis
    Anetha skrev 2010-09-15 09:48:16 följande:
    Hej såg att denna tråd fanns för de som fått så jag tänkte att jag går in i denna tråden. Fick en son Jim den 8 sep drygt 3 månader förtidigt men är en pigg kille.
    Välkommen till dig och lilla Jim!
    Mår ni bra och hur länge behöver ni vara kvar på BB?
  • Brådis
    BÅsaK skrev 2010-09-20 12:22:02 följande:

Nu kan jag också hoppa in här

Lillasyster kom den 13 september istf 3 oktober......tur att systrarna fick varsin dag i alla fall, storasyster fyllde 3 den 12 !!!
    Det visade sig väl att jag låg på gränsen till grav. diabetes när jag gjorde sockerbelastningsprovet, och hon var stor för tiden, med tanke på att hon föddes i v.37. 50 cm lång och 3975 tung.
    Detta gjorde att hon låg lågt i blodsockret och hade svårt att reglera det själv, så vi fick åka från Nyköping till Eskilstuna, där de har Neoavdelning och hon kunde få glukosdropp. När sedan det togs bort och vi skulle försöka kämpa oss till att få henne att ta bröstet, fick hon sond. Detta för att ta bort ett moment vid matningen, hon fick helt enkelt bara bröstet att koncentrera sig på för att få mat i munnen.....och till sist, efter många svetiga stunder lyckades vi få till det
    Det är bara att konstatera....ännu ett barn med mycket vilja och humör

Grattis, grattis och välkommen till bebistråden
    Hoppas att allt går bra med lillan!
  • Brådis
    Ms Ms Kanga skrev 2010-09-20 12:50:06 följande:
    Lillen är 8 veckor idag - det är Junior som tar hem förkylningarna från dagis. kan inte hjälpas tyvärr. Junior var 6 månader när han fick sin första förkylning. Förhoppningsvis slipper vi VAB så mycket med Lillen när han börjar dagis om 1½ år för han har redan gått igenom en hel del virus då - inget ont som inte har nåt gott med sig även om man helst slipper sjukdomar helt och hållet.
    Samma här med en 2 och 4 åring som går på dagis... Lillebror fick sin första förkylning när han var 10 dagar Men vad ska/kan man göra? Syrrorna måste ju få hålla och klappa på honom, annars kan det ju bli än värre med svartsjuka osv.
  • Brådis
    mamma40 skrev 2010-09-22 11:26:40 följande:
    Hej på er alla!

Känner att jag passar in i den här tråden och hoppas det finns plats för mig.

Jag fick mitt andra barn för fem veckor sedan, det blev en pojk den här gången. Har även en flicka som snart blir 3 år. Nu har man fullt upp alltså...

Jag hade tänkt att jag inga barn skulle ha och se hur det blev.... nu har jag TVÅ härliga små barn som förstås är det bästa som har hänt mig. Jag är sååå tacksam att jag får vara med om denna resan...

Nu sover pojken en stund och flickan är på dagis, så jag passar på att "koppla av" med en stund framför datorn.
    Välkommen mamma40!

Förstår hur du känner, jag var 40, singel och hade gett upp hoppet om barn. Nu 5 år senare sitter jag här med 3 underbara barn. Har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig
  • Brådis
    Teskedsmamman skrev 2010-09-22 22:41:37 följande:
    Vart tog den här månaden vägen?? Hannes blev 1 månad idag....
    När du vet svartet hör av dig...själv har jag tappat bort 4 månader...
  • Brådis
    milk and honey skrev 2010-09-23 20:44:06 följande:
    En fundering är om vi inte skulle ha vår sk bebbelista i tråden då fler stycken lagt till sig där men som inte hänger i tråden och de var väl lixom inte meningen.. eller vad tycker ni andra?
    Håller med
  • Brådis
    VildVittra skrev 2010-10-01 12:04:29 följande:
    Jo den brukar vara riklig som bara den, men jag brukar inte blöda igenom både tampong och binda...

Kan väl inte få mens dagen efter jag tog ut den...eller?

*confused*
    Sa dom något att man skulle blöda när du tog ut den? Tycker du ska försöka kolla med någon, ring i alla fall vårdguiden eller liknande för att få veta om det är ok. Hoppas det lugnar ner sig snart!
  • Brådis
    Happyme skrev 2010-10-02 08:45:48 följande:
    Godmorgon tjejer!

Nu är vår lilla Hanna här Hjärta 4230 g tung och 54 lång!! En riktig goding med massor av mörkt hår och tokrunda kinder

Kommer mer utförlig rapport om igångsättningen Mamsie men fort gick det. De satte prostaglandingel kl 16 och 22.14 föddes hon efter 2 krystningar. 101001, ett riktgt coolt personnummer, gjorde mitt bästa för att klämma ut henne 10 över 10 på kvällen också   missade med 4 minuter
    Grattis och välkommen till bästa bebis tråden
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar