Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
Hej hej
Får man vara med här?
Känner ju flera av er från BIM 40+ tråden.
Min Axel fyller visserligen snart ett år man jag ska vara mammaledig ett tag till...
Hej hej
Får man vara med här?
Känner ju flera av er från BIM 40+ tråden.
Min Axel fyller visserligen snart ett år man jag ska vara mammaledig ett tag till...
Vilka underbara bilder!
själv sitter jag här i köket medan min man försöker få Axel att somna i sin säng. han har skrikit tills han nästan kräks i 45 minuter nu. När det blir för jobbigt för honom lyfter min man upp honom men sedan börjar det igen så fort han läggs i sängen... fruktansvärt att lyssna på, skär i hjärtat.
Hittills har vi samsovit och jag har ammat honom till sömns men nu vill jag sluta amma... svårt
Någon som har några erfarenheter?
Tack för ert stöd, det är så dubbelt detta med amningen. Tycker att det är mysigt och har inget emot att amma länge egentligen. Det jobbiga är att han har 6 tänder och bits rätt hårt. På morgontimmarna använder han mig som napp och kan ligga och snutta i timmar, tar jag ut bröstet så vaknar han och skriker.
Han somnade till slut igår, sittande men vi la honom ner efter en stund. Han vaknade efter 2 timmar och då la min sambo honom hos mig och då somnade han om utan amning. Han är ju så van att ligga nära och jag samsover gärna men vill minska på nattamningen. På dagen har jag redan slutat och nu vill jag sova bättre också. Kan tänke mig att amma ett tag till men han måste lära sig somna själv utan att jag ammar honom till sömns...
Nya tag ikväll, fortsättning följer...
Nu sover han, mindre gråt ikväll och sömn efter 20 minuter. Men jag ammade honom sittande efter gröten. Delmål ett är att han ska somna utan att äta så vi kan borsta tänderna. Jag vill gärna samsova utan amning men visst är det skönt att få vara bara vuxna i sängen också. Amningen på morgonen behåller jag nog ett par månader till...
Vi har mängder med mjölkfri ersättning som man även kan ha till gröt om nån skulle behöva det och har vägarna förbi Göteborg...
Angående håravfall som hjälper det faktiskt att äta Prioderm mot hormonellt håravfall som finns på apoteket. jag har inte alls tappat mycket utan njuter nu av nästan midjelångt hår efter den enorma tillväxten under graviditeten.
Nattningen har gått över förväntan:
Kväll 1: 40 min gråt
Kväll 2: 20 min gråt
Kväll 3: 4 min gråt, (jag var inte hemma)
Ikväll: Ingen gråt somnade direkt vi la honom i spjälsängen.
Vhan vaknar dock efter ett par till fyra timmar och måste somnas om. Nästa gång han vaknar tar jag honom till mig och ammar sedan sover vi ihop. Huvudsaken är att jag inte ammar honom till sömns längre.