• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • Smultronpajen88

HejHej! Jag hoppar in här också.
    Kör zumba hemma i vardagsrummet, haft ett uppehåll ett tag ( är gravid i vecka 23 ). Men nu har jag börjat träna lite igen. Underbart roligt.. Jag satsar ju på att hålla mig i form under graviditet så jag satsar inte på att gå ner i vikt. Hoppas jag får vara med ändå!

• MiAmore
    Rååsa Smurfen skrev 2010-08-02 12:17:02 följande:
    fast flat abs är bara 20 min så jag ta det först o sedan cardioparty  så två i en  typ
    hehe, joo, men ändå
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-02 12:21:02 följande:
    HejHej! Jag hoppar in här också.
    Kör zumba hemma i vardagsrummet, haft ett uppehåll ett tag ( är gravid i vecka 23 ). Men nu har jag börjat träna lite igen. Underbart roligt.. Jag satsar ju på att hålla mig i form under graviditet så jag satsar inte på att gå ner i vikt. Hoppas jag får vara med ändå!
    Du är så välkommen så Men här händer inte så mkt i tråden just nu tyvärr
  • Smultronpajen88
    Du är så välkommen så Men här händer inte så mkt i tråden just nu tyvärr
    tack! Men då får vi ändra på detta!
    hur ofta tränar ni zumba?
    Vilka pass kör ni?
  • MiAmore
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-02 12:28:31 följande:
    tack! Men då får vi ändra på detta!
    hur ofta tränar ni zumba?
    Vilka pass kör ni?
    Ja vi får väl det Jag har Bim på torsd, och min plan är att om mensen kommer ska jag sätta igång o träna var annan dag igen from. nästa vecka. Just nu tränar jag inte alls ska erkännas, har slarvat super mycket dem två sista veckorna
  • Smultronpajen88

det blir nog lätt att man missar, och har man själv missat någon gång, så glömmer man ju hur galet skoj det är
    Jag ska också försöka träna 20 minuters passet varannan dag minst, så länge som kroppen klarar det.

• MiAmore
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-02 12:44:42 följande:
    det blir nog lätt att man missar, och har man själv missat någon gång, så glömmer man ju hur galet skoj det är
    Jag ska också försöka träna 20 minuters passet varannan dag minst, så länge som kroppen klarar det.

Det är det som är det farliga med nog all sorts träning, att oavsett hur roligt man tycker att det är, så om man av någon anledning "tar en paus" från det i några dagar, så är det jätte svårt att komma igång med det igen.
    Jag hoppas att jag ska kunna träna även när jag är gravid. Men det beror på hur mitt blodtryck blir när jag är gravid. Hade högt blodtryck och havandeskapsförgiftning med sonen, och får jag det denna gången också är nog inte träning att rekomendera för mig. Nåja, inte för mycket, iaf. *ler*

• Smultronpajen88

usch det låter inget roligt, hoppas du kommer må bra i kommande graviditet. ( för vad jag förstår det som är du inte gravid nu utan vill bli? )

jag ahr haft det ganska tungt tidigare, men nu ska jag komma igång och träna lite. man blir ju mer trött än innan, så 20 minuter räcker galant !

• MiAmore

Ja det hoppas jag med. Nej jag är inte gravid ännu, vi gjorde första försöket till syskon på äl. i juli så jag har Bim nu på torsd som sagt.

haha, ja framför allt när man är i slutet är det inte mycket i träningsväg man orkar

• Smultronpajen88

Lycka till på torsdag!

Jag skulle vilja ha bort kärlekshandtagen på sidorna, dom är värst. :-P
    Det är dom jag kämpar främst med...

• MiAmore
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-02 13:14:04 följande:
    Lycka till på torsdag!

Jag skulle vilja ha bort kärlekshandtagen på sidorna, dom är värst. :-P
    Det är dom jag kämpar främst med...
    tack Ska försöka vänta med att testa mig tills på sönd dock.. Eller åtminstone lörd. Tror inte att jag kan vänta till sönd. *ler*

Mitt största bekymmer är att allt mitt fett samlas mitt på magen *dont like!*
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt