• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • vogelka
    gumsalumsaa skrev 2011-04-06 17:16:56 följande:
    Verkar va många som går på såna där pass! Själv är jag alldeles för feg för det. Haha. Håller mig hemma, med nerdragna persinner och stänga dörrar.
    Bara en liten tös som sitter och asgarvar åt mig, det får räcka så. ;D 
    Håller med! Gör likadant! :D
  • Bakar

åhhhhh här vill jag vara med =)
    Kör zumba 1-2ggr i veckan har ett sett för att köra hemma men har varit dålig med det nu ett tag..
    Kanske e rätt grupp att gå med här för att få lite motivation =)

kom igen nu alla zumbianer

ps jag vill gå ner 40-45kg så jag har en del att ta av med andra ord :P

• Catox9

Hej hopp!
    Ni som kör hemma, vart har ni köpt grejerna?!
    Funkar det att göra hemma, hur går det och hur går det till, kollar man på tv'n eller har man en bok?

Är gravid i vecka 28 så kanske inte direkt ngt att dra igång just nu men tänker sen efter graviditeten...   

• Bakar

jag köpte mitt från tvshop med 4dvd skivor och hantlar =)
    Är du tränad innan så kan man säkert köra lite lätt zumba men det e ju mycket för träning för mage och höfter!

Själv körde jag mitt första zumbapass på evigheter igår och det va underbart <3 blir att köra lite hemma imorgon måste lära mig stegen igen in för våran zumba dag här i Väservik nu den 26 november :P

Så bor ni i närheten zumba tjejer säg till ;P

• Catox9
    Bakar skrev 2011-11-10 20:40:40 följande:
    jag köpte mitt från tvshop med 4dvd skivor och hantlar =)
    Är du tränad innan så kan man säkert köra lite lätt zumba men det e ju mycket för träning för mage och höfter!

Själv körde jag mitt första zumbapass på evigheter igår och det va underbart <3 blir att köra lite hemma imorgon måste lära mig stegen igen in för våran zumba dag här i Väservik nu den 26 november :P

Så bor ni i närheten zumba tjejer säg till ;P

Hur lär man sig stegen då? På TV'n eller i en bok/ett häfte?
    Vad kostar grejerna?
    Tänker inte börja nu i slutet av grav men sen kanske när bebis har anlänt :)  
  • jakeline

Vad kul med ny aktivitet i tråden! :) Har tänkt att starta igång igen nu efter graviditetsuppehåll och allmänt lathet efter förlosning... :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Tiger Af Lilja
    hallå..

jag fick barn för 6 veckor sedan, har 25 kg att gå ner.
    har zumba ! tänkte börja imorgon.

plus att sluta med all socker förutom 86% choklad!
  • jakeline
    Tiger Af Lilja skrev 2012-01-01 18:53:13 följande:
    hallå..

jag fick barn för 6 veckor sedan, har 25 kg att gå ner.
    har zumba ! tänkte börja imorgon.

plus att sluta med all socker förutom 86% choklad!
    ta det lugnt i början bara... och grattis till nytillskottet! Hoppas fler hittar hit! Har som mål att träna tre dagar i veckan i alla fall.  
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Anfa

gammal tråd som ill till liv igen kanske? finns det någon som vill dela sina erfarenheter efter att ha tränat ett tag? gick ni ner i vikt?

en sak jag undrar är om detta kan ta bort ens mage?

• Anfa
    Anfa skrev 2012-09-08 02:01:30 följande:
    gammal tråd som ill till liv igen kanske? finns det någon som vill dela sina erfarenheter efter att ha tränat ett tag? gick ni ner i vikt?

en sak jag undrar är om detta kan ta bort ens mage?

• jakeline

Jag märkte skillnad i omfång framför allt. Hullet blev liksom fastare. Och jag tränade typ 3 ggr i veckan två 20 minspass och ett längre, typ det med hantlar. Superbra!

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Anfa
    jakeline skrev 2012-09-10 12:01:52 följande:
    Jag märkte skillnad i omfång framför allt. Hullet blev liksom fastare. Och jag tränade typ 3 ggr i veckan två 20 minspass och ett längre, typ det med hantlar. Superbra!

tack för sitt svar!! wow låter ju bra o värt att pröva :) jag har zumba sculppt hemma så ska försöka sätta igång.. blir motiverad när det går bra för andra
  • jakeline
    Anfa skrev 2012-09-11 01:44:55 följande:

tack för sitt svar!! wow låter ju bra o värt att pröva :) jag har zumba sculppt hemma så ska försöka sätta igång.. blir motiverad när det går bra för andra
    ja visst är det! jag borde ta tag i det igen, men känner mig ruskigt omotiverad och har så sena dagar att man inte hinner känns det som.. Kanske får försöka mig på mina morgonövningar istället... Plankan FTW! ;)
  • Awsumkid

Hej, själv är jag bara 14. Så dom flesta tycker att jag är för ung för å ens tänka på sånt här. MEN ni vet, man ska ha kille man ska vara snygg. Våga gå i bikini osv. Jag vill ha mindre mage och överhuvudtaget bli mer fit. Å det är sjukt många som säger att Zumba fungerar super! Och efter att ha läst allt ni skrivit blir jag mer exalterad av att börja dansa Zumba verkar både kul och tufft!
    Själv funderade jag på.. Jag har ett x-box 360, (kinect, allstå en kamera) Tror ni att det skulle funka om jag köpte hem ett träningspel till x-boxet, då man ska dansa Zumba. Tror ni att det skulle hjälpa? Eller måste det vara något speciellt man köper hem?
    Tacksam för svaaar <3

Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt