• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • MiAmore
    Yrja M skrev 2010-12-25 22:58:34 följande:
    Någon som fått xbox zumba kinect i julklapp och hunnit testa? Tungan ute
    Jag fick det men har inte hunnit eller orkat testa ännu. Ska testa det imorgon tänkte jag
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Nu har jag provat zumban på Xbox kinect. Det var SKITSKOJ!! Skrattande

♥Milo 090107♥
  • FruB

hejhej

hoppas det går bra att man hoppar in här. Har bestämt mig för att komma i form från o med måndag och har zumba. Har dansat latinamerikansk dans sedan barnsben så¨tror nog jag kan komma in i rytmen ganska fort. Hur går det för er som har detta som träningsform? Visar det någon skillnad som de lovar på reklamen?

MiAmore skrev 2010-06-14 20:05:44 följande:
    Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med
    Har hört att man helst ska strunta i vågen då muskler väger mer än fett. Bästa är tydligen att mäta i stället...
  • Yrja M
    MiAmore skrev 2010-12-27 22:04:41 följande:
    Nu har jag provat zumban på Xbox kinect. Det var SKITSKOJ!! Skrattande
    Ja! Jag har också skaffat det nu och det är grymt skoj!! Och skitjobbigt!! Jag inser nu att jag har fuskat med armarna tidigare, för det är där jag får träningsvärk nu..
  • Chipotle

Jag har beställt hem Zumba och hoppas få det på måndag! Då kör vi! Jag planerar även att köpa Zumba Kinect så snart som möjligt!

• Mumwannabe79

Hej!
    På Tradera finns Zumba fitness att köpa till bra pris! Jag köpte förra veckan men har inte kommit igång än då jag har varit förkyld.

/Sandra.

• kasma

Har det tagit lång tid för er att lära er stegen?
    Tror att jag vill köpa Zumba som en rolig träning när motivationen brister för att gymma eller jogga..

• MiAmore

Välkomna alla nya!

Mollina: hehe, ja jag upptäckte också att jag fuskat med armarna. Inte för att jag fick träningsvärk i dem, men när jag spelade zumba kinect, så upptäckte jag ju att man ska använda armarna mkt mer o att det ger mkt bättre träning

Kasma: Nej jag tyckte inte det tog så lång tid för mig att lära mig stegen faktiskt. Men sedan tränar jag i grupp också

♥Milo 090107♥
  • Poison82

Hej!
    Vad skoj med en Zumba tråd. Jag letar för fulla muggar efter en träningsform som skulle kunna passa mig och på tisdag ska jag hem till en kompis som har Zumba till deras xbox kinect. Om jag gillar det så köper jag troligtvis själv hem det på onsdag då jag och sambon ska handla vårt eget xbox inect

• MiAmore
    Poison82 skrev 2011-01-02 17:51:24 följande:
    Hej!
    Vad skoj med en Zumba tråd. Jag letar för fulla muggar efter en träningsform som skulle kunna passa mig och på tisdag ska jag hem till en kompis som har Zumba till deras xbox kinect. Om jag gillar det så köper jag troligtvis själv hem det på onsdag då jag och sambon ska handla vårt eget xbox inect
    Ja tyvärr tror jag inte att någon av oss är speciellt super aktiva med att zumba, men dem flesta av oss FÖRSÖKER nog zumba en gång i veckan iaf
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt