• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • Una Estrella

Har testat zumba på dvd nu, fy så svårt det var! Försökt hänga med men det går ju inte. Klarar easy step 1 och 2 men sen när det kommer till hög fart, höfter och armar så är jag lost! Tog det lång tid för er att få in stegen eller är det bara jag som tycker detta var jättesvårt! Va ju kul men kommer nog aldrig lära mig stegen så jag kan komma igång och dansa

• MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-03-01 23:03:16 följande:
    Har testat zumba på dvd nu, fy så svårt det var! Försökt hänga med men det går ju inte. Klarar easy step 1 och 2 men sen när det kommer till hög fart, höfter och armar så är jag lost! Tog det lång tid för er att få in stegen eller är det bara jag som tycker detta var jättesvårt! Va ju kul men kommer nog aldrig lära mig stegen så jag kan komma igång och dansa
    Du har inte skivan där dem visar stegen låmgsamt? Jag körde med den några gånger innan jag tog "ett riktigt pass" sas. Utan den.. Har varit med i Friskis & Svettis rätt många år nu (dock ej aktivt dem sista 2 åren), så har väl lärt mig rätt bra koordination genom det.. Så kanske hade jag klarat det hyfsat bra även utan den skivan. Men har man inte så bra koordination är den skivan väldigt bra att köra med tills man kommit in i det
    ♥Milo 090107♥
  • Una Estrella

jo, det är den jag har kört med men det var ju skitsvårt ändå tyckte jag! kan inte göra så snabbt som de visar i slutet...jaja, får ge det några gånger till så kanske det sitter=)

• MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-03-04 23:34:26 följande:
    jo, det är den jag har kört med men det var ju skitsvårt ändå tyckte jag! kan inte göra så snabbt som de visar i slutet...jaja, får ge det några gånger till så kanske det sitter=)
    Det behöver du inte i heller *ler* Men ett tips för att hinna med är att ta mindre steg
    ♥Milo 090107♥
  • Raindrop

Jag kanske ska haka på här. Har sett den där reklamen för Zumba hur länge som helst och det verkar ju vara skitkul så jag bestämde mig för att köpa dvd:erna och testa. Hittade dom för 200kr på tradera.. :)

• MiAmore
    Raindrop skrev 2011-03-07 15:48:02 följande:
    Jag kanske ska haka på här. Har sett den där reklamen för Zumba hur länge som helst och det verkar ju vara skitkul så jag bestämde mig för att köpa dvd:erna och testa. Hittade dom för 200kr på tradera.. :)
    Du är så välkommen så! Tyvärr är nog ingen av oss så där superaktiva just nu. Jag trönar det dock en gång i veckan i grupp. Skulle vilja göra det oftare här hemma, för att det är verkligen jätteroligt. Men alltid är där något som är i vägen
    ♥Milo 090107♥
  • Raindrop
    MiAmore skrev 2011-03-10 09:54:12 följande:
    Du är så välkommen så! Tyvärr är nog ingen av oss så där superaktiva just nu. Jag trönar det dock en gång i veckan i grupp. Skulle vilja göra det oftare här hemma, för att det är verkligen jätteroligt. Men alltid är där något som är i vägen
    Okej :)

Jag har bara hunnit småtesta det lite (och tycker fortfarande att det är svårt när man har noll koordination.. ;)) har så mycket annat som ska hinnas med. Men det kommer väl :)
  • MiAmore
    Raindrop skrev 2011-03-10 10:00:58 följande:
    Okej :)

Jag har bara hunnit småtesta det lite (och tycker fortfarande att det är svårt när man har noll koordination.. ;)) har så mycket annat som ska hinnas med. Men det kommer väl :)
    Jadå, det gör det!
    Jag funderar faktiskt på att ta mig ett litet pass när sonen vilar middag idag. Men blir bara ett kort pass isf, är lite förkyld så borde inte träna alls egentligen
    ♥Milo 090107♥
  • Liddi

Haha jag är verkligen heeelt värdelös på zumba...klarar inte ens där de försöker lära ut stegen. Min 2 åring stod bredvid och härmades och han var fan bättre än jag

Alexander 090210
  • MiAmore
    mills skrev 2011-03-10 14:16:53 följande:
    Haha jag är verkligen heeelt värdelös på zumba...klarar inte ens där de försöker lära ut stegen. Min 2 åring stod bredvid och härmades och han var fan bättre än jag
    haha
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt