• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • Poison82
    MiAmore skrev 2011-01-02 17:53:24 följande:
    Ja tyvärr tror jag inte att någon av oss är speciellt super aktiva med att zumba, men dem flesta av oss FÖRSÖKER nog zumba en gång i veckan iaf
    Okej. Det ger sig hur pass aktiv jag kommer vara. Ska köra med en kompis en gång i veckan iaf just för att det verkligen ska bli av. Men min förhoppning är att jag ska ha självdisciplin nog att köra 2 ggr själv hemma med om jag nu gillar det och köper hem det. Jag behöver det verkligen, har 20 kilo att gå ner
  • norrlandsgumman

Jag hoppar in här om det går bra :)
    Jag har varit sugen att prova zumba länge, men här i stan är det inte så många gym som kör det. Men då köpte jag hem Zumba till kinect (xbox).. har testat det två gånger sen jag köpte hem det dagen före nyårsafton.
    Riktigt skoj, men jobbigt och framför allt känner jag att det kommer ta ett tag innan jag lärt mig stegen.. men till slut kommer även jag kunna lämna träningsstadiet och ge mig på nästa level :)

Jag har ca. 10 kg jag ska bort med och än så länge verkar jag även kunna hålla mitt nyårslöfte att inte äta godis (om än det inte gått så många dagar av det nya året än hehe)

• Söker

Jag har fått hem zumba fitness idag som jag beställt från tradera (250kr med frakt!). Var kul men tycker att det är konstigt att de visar stegen framifrån. Blir lite svårt när man ska lära in de ibland.

Hur gjorde ni i början? Jag gick igenom alla steg i första dvdn, sen gjorde jag lite i cd2 (advanced), spolade igenom lite för att kolla hur det var och gjorde sen hela abs, buns and thights. Vart tog reggaetondansen vägen? Hittade inte det i Advanced...=0 Jag som såg mest fram emot det. =)

Ska nog prova lite i power imorgon, så jag vet hur allt funkar. =)

• MiAmore
    norrlandsgumman skrev 2011-01-03 12:23:24 följande:
    Jag hoppar in här om det går bra :)
    Jag har varit sugen att prova zumba länge, men här i stan är det inte så många gym som kör det. Men då köpte jag hem Zumba till kinect (xbox).. har testat det två gånger sen jag köpte hem det dagen före nyårsafton.
    Riktigt skoj, men jobbigt och framför allt känner jag att det kommer ta ett tag innan jag lärt mig stegen.. men till slut kommer även jag kunna lämna träningsstadiet och ge mig på nästa level :)

Jag har ca. 10 kg jag ska bort med och än så länge verkar jag även kunna hålla mitt nyårslöfte att inte äta godis (om än det inte gått så många dagar av det nya året än hehe)
    Jag har inte så svårt för att lära mig stegen på Kinect, men det är nog mkt för att jag tränat zumba rätt mkt framför tv'n till CD skivor och i grupp, innan jag provade på det på Xboxen
    ♥Milo 090107♥
  • Una Estrella

Är jättesugen på att testa zumba men är osäker på om jag ska köpa zumba till mitt kincet eller om jag ska köpa dvd-skivorna. Vad säger ni som testat båda, är det väldigt stor skillnad på "jobbighetsgrad" och vilket är roligast?

• will03

Kolla in på www uffes saker och ting. se
    Där köpte jag och det var billigt, fri och supersnabb leverans.
    Zumba är kul.

• Liddi
    will03 skrev 2011-02-27 11:47:59 följande:
    Kolla in på www uffes saker och ting. se
    Där köpte jag och det var billigt, fri och supersnabb leverans.
    Zumba är kul.
    underbart...har beställt nu  
    Alexander 090210
  • MiAmore
    Una Estrella skrev 2011-02-23 17:51:26 följande:

Är jättesugen på att testa zumba men är osäker på om jag ska köpa zumba till mitt kincet eller om jag ska köpa dvd-skivorna. Vad säger ni som testat båda, är det väldigt stor skillnad på "jobbighetsgrad" och vilket är roligast?

Det är rätt bra att ha provat några gånger med cd skivorna först för att där går dem igenom stegen. Men annars tycker jag att det är lika jobbigt och roligt både cd skivor o på kinect
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt