• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • Raindrop

Jag tycker att det är svårt :P Är fortfarande fast på nybörjar skivan och där upprepas typ dom första stegen ännu.. :P

• gumsalumsaa

Jag fick hem mitt zumba för en vecka sedan och kör 20 min varje dag nu än så länge, sen får vi se när vi ökar till lite längre pass!
    Helt underbart tycker jag, även om det är lite krångligt att hänga med exakt på alla rörelser, men man rör sig iallafall ;)

• MiAmore
    gumsalumsaa skrev 2011-04-06 10:27:04 följande:
    Jag fick hem mitt zumba för en vecka sedan och kör 20 min varje dag nu än så länge, sen får vi se när vi ökar till lite längre pass!
    Helt underbart tycker jag, även om det är lite krångligt att hänga med exakt på alla rörelser, men man rör sig iallafall ;)

Härligt! Jag zumbade i grupp i måndags. Sista gången för denna terminen så nu gäller det att vara duktig och hålla igång med det här hemma ist. Funderar på att ta ett pass ikväll, får se hur jag känner mig (mens och allt vad det innebär..)
    ♥Milo 090107♥
  • gumsalumsaa
    MiAmore skrev 2011-04-06 11:12:02 följande:
    Härligt! Jag zumbade i grupp i måndags. Sista gången för denna terminen så nu gäller det att vara duktig och hålla igång med det här hemma ist. Funderar på att ta ett pass ikväll, får se hur jag känner mig (mens och allt vad det innebär..)
    Verkar va många som går på såna där pass! Själv är jag alldeles för feg för det. Haha. Håller mig hemma, med nerdragna persinner och stänga dörrar.
    Bara en liten tös som sitter och asgarvar åt mig, det får räcka så. ;D 
  • MiAmore
    gumsalumsaa skrev 2011-04-06 17:16:56 följande:
    Verkar va många som går på såna där pass! Själv är jag alldeles för feg för det. Haha. Håller mig hemma, med nerdragna persinner och stänga dörrar.
    Bara en liten tös som sitter och asgarvar åt mig, det får räcka så. ;D 
    Det är roligt att göra det i grupp faktiskt. Kan man skratta åt varandra och ha roligt tillsammans, ist för att bara skratta åt sig själv
    ♥Milo 090107♥
  • sjärnfall

Hej hej!

Fick hem mitt zumba paket för ca 2 veckor sedan..
    kör det tränings-programmet dom har med i boken på 2-veckor..
    så tränar mån, tis sen vilodag ons, träna tors, fre, vilodag lörd och träna sön :)
    Går sakta men säkert framåt..
    stegen är svåra att lära sig och det tar ett tag men det blir bara roligare och roligare..
    har två döttrar här hemma.. Den äldsta på 4½år och minstingen på 3mån...
    gick upp ca 28kg under senaste graviditeten så ca 17kg kvar att gå ner..
    hoppas hoppas detta hjälper :)

hur går det för er andra??

• MiAmore
    sjärnfall skrev 2011-04-15 11:19:09 följande:
    Hej hej!

Fick hem mitt zumba paket för ca 2 veckor sedan..
    kör det tränings-programmet dom har med i boken på 2-veckor..
    så tränar mån, tis sen vilodag ons, träna tors, fre, vilodag lörd och träna sön :)
    Går sakta men säkert framåt..
    stegen är svåra att lära sig och det tar ett tag men det blir bara roligare och roligare..
    har två döttrar här hemma.. Den äldsta på 4½år och minstingen på 3mån...
    gick upp ca 28kg under senaste graviditeten så ca 17kg kvar att gå ner..
    hoppas hoppas detta hjälper :)

hur går det för er andra??
    Var försiktig så att du inte kör för hårt i början, då är det lättare att man tröttnar på det tyvärr, även om det ÄR jätteroligt. Jag körde var annan dag i ett par-tre veckor på raken när jag precis började med det, men sedan tröttnade jag på det ett tag tyvärr. Kom ju igång igen, men kör inte alls lika ofta nu. SKULLE VILJA köra tre pass i veckan, känns precis lagom. Men tyvärr blir det bara 1-2 gånger i veckan
    ♥Milo 090107♥
  • IdaZi

Hej  Flört
    Är det någon som vet om man går ner i vikt av Zumba Fitness Wii ?? 

Eller går man bara ner i vikt av det vanliga Zumba Fitness ?

• Rååsa Smurfen
    IdaZi skrev 2011-06-03 09:58:41 följande:
    Hej  Flört
    Är det någon som vet om man går ner i vikt av Zumba Fitness Wii ?? 

Eller går man bara ner i vikt av det vanliga Zumba Fitness ?
    Det borde man göra det är ju rörelserna och inte hur man spela upp dem som räknas Glad
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt