• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • MiAmore

Nej minsann!! Nu har jag slarvat för länge med zumban! Nu måste jag komma igång på allvar! Inte bara ta ett pass eller två i veckan och tycka att jag är jätte duktig, för att sedan inte zumba mer på ett par veckor. *morrar åt mig själv* Ikväll ska jag ta ett zumba pass och imorgon kväll ska jag ta en långpromenad!  (märkligt att jag alltid blir sporrad till att komma igång igen så fort mensen kommit...)

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-13 14:07:56 följande:
    Nej minsann!! Nu har jag slarvat för länge med zumban! Nu måste jag komma igång på allvar! Inte bara ta ett pass eller två i veckan och tycka att jag är jätte duktig, för att sedan inte zumba mer på ett par veckor. *morrar åt mig själv* Ikväll ska jag ta ett zumba pass och imorgon kväll ska jag ta en långpromenad!  (märkligt att jag alltid blir sporrad till att komma igång igen så fort mensen kommit...)
    haha det brukar vara så! hoppas energin håller i sig. Ska försöka få till iaf en långpromenad snart
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-10-13 14:27:10 följande:
    haha det brukar vara så! hoppas energin håller i sig. Ska försöka få till iaf en långpromenad snart
    Det hoppas jag med. Jag hade verkligen behövt det, iaf *ler*
  • With a devilish smile
    MiAmore skrev 2010-10-11 22:00:09 följande:
    Hur gick det då, vad tyckte du?
    Haha herregud vilket inlägg det blev av det jag skrev ;)
    Skrev mer men skrev från mobilen & då kan det bli lite pannkaka !

Tycker zumba är riktigt roligt men lite jobbigt med att få hop alla rörelser & se normal ut haha.
    Har förtillfället bara första skivan , hur är dom andra ? bättre / roligare ?

Och måste fråga, någon som gått ner något av att dansa zumba:)? 
    Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • jakeline
    With a devilish smile skrev 2010-10-14 00:04:17 följande:

Tycker zumba är riktigt roligt men lite jobbigt med att få hop alla rörelser & se normal ut haha.

jag tyckte man kände att midjemåttet blev mindre, men viktmässigt hann ja ginte gå ner så mycket innan jag blev gravid. Men midjemåttet är ju nästan "viktigare" än vikten. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • MiAmore
    With a devilish smile skrev 2010-10-14 00:04:17 följande:

Jag tycker att alla tre skivorna är lika bra och roliga Nu har jag slarvat super mycket med zumban sedan i somras typ, men när jag höll på med det på allvar sas, så precis som Jakeline märkte jag ingen direkt skillnad på vågen (något hekto i veckan dock), mer på midjan.

Tyvärr har det inte blivet någon zumba för mig denna veckan som planerat. I måndags skulle jag tränat det i Landskrona, men mådde inte bra. I tisdags jobbade jag och sedan när jag kom hem hade jag fullt upp hela dagen o kvällen. I onsdags hade jag tänkt träna på kvällen, men väntade på en budbil som kunde komma allt från kl.08:00-20:00, och innan dem kommit tyckte jag inte det var mycket lönt att börja träna. Ville inte precis öppna dörren iförd träningskläder o svetten droppandes. haha När klockan var 20:15 hade dem fortfarande inte kommit och då hade även min ork o motivation för att träna försvunnit. Igår hade jag också tänkt träna, men när jag hämtade Milo från dagis visade det sig att han åkt på kräksjukan. Så hela kvällen igår gick åt till att ta hand om en sjukling. Idag är jag ledig men har haft fullt upp hela dagen och ikväll ska jag ut med jobb.. På måndag ska jag väl förhoppningsvis inte ha något hinder för att åka in till Landskrona o zumba, och efter det ska jag väl förhoppningsvis ha fått upp motivationen igen till att komma igång
  • LillemorR

Hur lång tid tog det för er att få hem skivorna??
    Jag är inne på 9 dagen...hoppas de kommer idag!!!!
    Jag som köpt en DVD!!!  ;-P

• MiAmore
    LillemorR skrev 2010-10-19 08:52:40 följande:
    Hur lång tid tog det för er att få hem skivorna??
    Jag är inne på 9 dagen...hoppas de kommer idag!!!!
    Jag som köpt en DVD!!!  ;-P

Jag har inte köpt mina så jag vet inte.. hehe

Igår tränade jag zumba inne i Landskrona för första gången på tre veckor. Det var så JÄKLA roligt!!!!! Blev inspirerad till att ta ett pass här hemma imorgon (bara inget kommer ivägen som det tyvärr har haft en förmåga att göra den sista tiden )

• LillemorR

Nu har de kommit!!!!
    Jag har redan  kollat upp den gula skivan med steginstruktion...Min älsta dotter försökte att hänga med men hon tröttnade fort...Imårse när jag skulle fortsätta prova stegen för de är många...funkade det inte alls med kordenationen..haha kke var jag inte vaken eller kroppen inte var vaken...får försöka igen imåra...men det är kul

• jakeline
    LillemorR skrev 2010-10-20 22:28:52 följande:
    Nu har de kommit!!!!
    Jag har redan  kollat upp den gula skivan med steginstruktion...Min älsta dotter försökte att hänga med men hon tröttnade fort...Imårse när jag skulle fortsätta prova stegen för de är många...funkade det inte alls med kordenationen..haha kke var jag inte vaken eller kroppen inte var vaken...får försöka igen imåra...men det är kul
    Koordinationen kommer nog vad det lider. Det är inte helt lätt alla gånger och vissa steg har jag aldrig fattar hur man gör. Typ Reggaeton och Samba... :P
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt