• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • jakeline
    Jessie Foxx skrev 2010-07-09 09:53:16 följande:
    Hej!
    Jag har precis skaffat zumba för att bli av med lite graviditetskilon. Undrar bara om det räcker med att träna ca 30 min/dag, jag har en liten bebis hemma och det är svårt för mig att hinna med längre pass?
    jag tror inte ens att du behöver köra varje dag. Men 20 minspasset är rätt bra tycker jag när man inte har så lång tid på sig. Du kanske kan köra de längre passen någon gång i veckan? jag har en 18 månaders hemma och det är inte helt lätt att träna med honom heller :P Nu har jag passat på att träna när han sover middag. Men när vi jobbar blir det ju lite svårare.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Jossii

åhh jag har funderat på att köpa en zumba dvd hur länge som helt. Men jag tycker det e lite för dyrt.

• Jessie Foxx
    jakeline skrev 2010-07-09 14:34:42 följande:
    jag tror inte ens att du behöver köra varje dag. Men 20 minspasset är rätt bra tycker jag när man inte har så lång tid på sig. Du kanske kan köra de längre passen någon gång i veckan? jag har en 18 månaders hemma och det är inte helt lätt att träna med honom heller :P Nu har jag passat på att träna när han sover middag. Men när vi jobbar blir det ju lite svårare.
    Åhh vad bra, har inte hunnit kolla igenom skivorna än (fick dom igår) och ett 20 minuters pass är ju guld värt Och som du säger, de längre passen kan jag ta när mannen är hemma!
    Tack för svar
    Olivia 100117
  • jakeline
    Jessie Foxx skrev 2010-07-09 16:30:16 följande:
    Och grattis på födelsedagen föressten {#emotions_dlg.flower}
    Tackar! :)

Idag körde jag cardio party när sonen vaknat. Passade på när han käkade lunch. ni skulle ha sett hur lycklig han såg ut när musiken började! ;) Han började studsa i matstolen! hihi, sen försökte han hänga med lite när han ätit klart. :) Kul när han gillar samma saker som mamma!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore

Här blir det inte zumba på ett par dagar tyvärr. Lyckades tappa en rätt tung leksak på min stortå i morse, och den gör väldigt ont fortfarande Lite bättre sedan jag tejpat den, men det gör fortfarande ont. Får ta mig ut och cykla i stället. *ler*

Välkomna alla nya!

♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • Lindie

Riktigt kul med zumba. Igår fick jag med min mamma också, hon tyckte också det var kul. Svårt bara med höftrörelserna, känner mig så stel när jag ser hur duktiga de är på dvd:n.

• MiAmore
    Lindie skrev 2010-07-13 12:12:20 följande:
    Riktigt kul med zumba. Igår fick jag med min mamma också, hon tyckte också det var kul. Svårt bara med höftrörelserna, känner mig så stel när jag ser hur duktiga de är på dvd:n.
    Dont worry, du blir smidigare o kan röra höfterna bättre efter ett tag
  • Lindie
    MiAmore skrev 2010-07-13 14:58:53 följande:
    Dont worry, du blir smidigare o kan röra höfterna bättre efter ett tag
    Det låter bra de.
  • Qarina

Hej!
    Jag har fått en zumbaskiva å är sugen på att starta
    men det är ju så varmt :o Hur orkar ni i värmen? :)
    Kombinerar ni med nån speciell kost oxå el kör ni bara träningen?
    Jag har en del kilo att gå ner å vill bli av me dom NU!

Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt