• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • jakeline
    Qarina skrev 2010-07-22 22:11:32 följande:
    Hej!
    Jag har fått en zumbaskiva å är sugen på att starta
    men det är ju så varmt :o Hur orkar ni i värmen? :)
    Kombinerar ni med nån speciell kost oxå el kör ni bara träningen?
    Jag har en del kilo att gå ner å vill bli av me dom NU!
    jag har kört relativt tidigt på dagarna... men man blir ju genomsvett på någon minut. Mycket vatten! :)

Kör ingen speciell diet mer än att jag försöker dra ner på kolhydraterna. i semestertider så håller jag mig bara till träning och semestermetoden i övrigt :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    Hej!
    jag brukar träna när vi lagt sonen för natten, så någon gång mellan 19:00-20:00. Då är det inte fullt lika varmt.

Jag försöker köra lite efter GI-metoden nu. Dvs försöker undvika all sorts potatis, ris och pasta, samt bröd.
  • jakeline

jag mätte mig idag, och har minskat 4 cm på någon månad eller så! :) känns bra!

har börjat mer med Wii ockås och eligt den har jag gått ner ca ett halv kilo den här veckan. det går långsamt fram, men ändå fram...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-23 20:05:53 följande:
    jag mätte mig idag, och har minskat 4 cm på någon månad eller så! :) känns bra!

har börjat mer med Wii ockås och eligt den har jag gått ner ca ett halv kilo den här veckan. det går långsamt fram, men ändå fram...
    Grattis! Starkt jobbat!
  • Rååsa Smurfen
    Hej!
    Jag tränar på kvällarna alt nätterna Skrattande har gått ner 10 kg på Zumban 
  • MiAmore
    Rååsa Smurfen skrev 2010-08-01 18:53:11 följande:
    Jag tränar på kvällarna alt nätterna Skrattande har gått ner 10 kg på Zumban 

Nätterna? Vet du inte om att man ska sova då? haha Hur ofta tränar du och på hur lång tid har du gått ner 10 kg? GRATTIS och starkt jobbat, iaf.

Här har det slarvats med zumban riktigt mycket dem två sista veckorna. Måste skärpa mig o komma igång med det igen.

• Rååsa Smurfen
    MiAmore skrev 2010-08-01 19:21:28 följande:

Nätterna? Vet du inte om att man ska sova då? haha Hur ofta tränar du och på hur lång tid har du gått ner 10 kg? GRATTIS och starkt jobbat, iaf.

Här har det slarvats med zumban riktigt mycket dem två sista veckorna. Måste skärpa mig o komma igång med det igen.

ha ha nä här zumbas det i köket  när grannarna sover eftersom jag inte har persiener    en lång tid körde jag två pass om dagen först flat abs o sedan cardio party ,blev lite sculp and tone okså i bland .
    Den sista tiden nu i sommar har det varit för varmt på dagen o då har det blivet bara nått pass i veckan på natten 
  • MiAmore
    Rååsa Smurfen skrev 2010-08-01 19:39:08 följande:
    ha ha nä här zumbas det i köket  när grannarna sover eftersom jag inte har persiener    en lång tid körde jag två pass om dagen först flat abs o sedan cardio party ,blev lite sculp and tone okså i bland .
    Den sista tiden nu i sommar har det varit för varmt på dagen o då har det blivet bara nått pass i veckan på natten 
    Två pass om dagen? Att du orkar! haha
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt