• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-06-23 09:49:21 följande:
    hehe maken säger att han inget märkt iaf... men å andra sidan ser han mig varje dag också... 
    Många gånger är det man själv som märker dem små skillnaderna först, innan alla andra märker det. *ler*

Igår tränade jag zumba i grupp för andra gången. Det var lika roligt denna gången, men jisses vilken skillnad!! Inför förra tisdagen hade jag ju varit duktig och zumbat var annan dag i rätt många veckor. Så förra tisdagen kände jag mig i rätt bra form, och tyckte att det gick och kändes bra. Men sedan har jag inte tränat zumba alls sedan dess av olika anledningar, och det kändes igår kan jag säga!! Kände mig stel och inte alls i form.   Nästa tisd blir det ingen zumba tyvärr, för att då är vi på semester trip i Karlskrona
  • Lindie

men så kul det är, skulle jag ha tid till det så skulle jag köra zumba varje dag. Försöker få med min äldsta dotter, men hon tröttnar efter två sekunder och sedan ska hon bara förstöra. Blir nog bättre snart....
    Har kört nästan varje dag sen jag fick det iaf....fick det förra veckan. :)

Ingen som har fått någon favorit än?

• MiAmore
    Lindie skrev 2010-06-24 13:44:06 följande:
    men så kul det är, skulle jag ha tid till det så skulle jag köra zumba varje dag. Försöker få med min äldsta dotter, men hon tröttnar efter två sekunder och sedan ska hon bara förstöra. Blir nog bättre snart....
    Har kört nästan varje dag sen jag fick det iaf....fick det förra veckan. :)

Ingen som har fått någon favorit än?
    Varje dag? Det är duktigt minsann *ler*
    Nae, jag har nog ingen favorit. Tycker alla är lika roliga.
    Jag hade tänkt träna zumba ikväll, men det lär jag inte orka. Åt kvällsmat rätt sent och har varit igång hela dagen och kvällen. Hoppas att jag ska hinna med ett pass i helgen innan vi sedan åker iväg på semester nästa vecka
  • Lindie

Fick lugna mig lite efter en massa fotboll i helgen, men ska nog försöka varannan dag framöver, är inte det rimligt ? Hur ofta kör ni andra?
    Tycker cardioparty är lättast att hänga med i. Den gröna är också kul, men så svårt att hinna med nu i början.

• MiAmore

Hej tjejer! Har inte varit här på hela veckan eftersom att vi har varit på campingsemester i Karlskrona, och kom hem idag. Vi har haft en riktigt mysig vecka med mycket grillning, öl, vin, cykelturer in till centrum mm. Milo ÄLSKAR att åka cykel!   Vi ska på möhippa resp. svensexa imorgon för ett par kompisar som gifter sig nu den 24/7, skulle vi inte det hade vi stannat kvar i Karlskrona ett par dagar till.

Jag har inte tränat zumba på en hel vecka nu pga Karlskrona trippen, och det har blivet en hel del av det onyttiga hela veckan, så jag vill inte veta hur mkt jag gått upp denna veckan. Måste sätta igång med zumban på allvar igen nästa vecka. Ska försöka komma igång o träna var annan dag igen, som jag gjorde i början

♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • jakeline

inte då, har kört varannan dag den här veckan. och skivorna åker med på semestern också! :) Tur att vi bara ska vara hos svärfar :P

Jag gillar också cardio party, det känns att det verkligen tar och man får upp flåset! :)

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-08 16:55:55 följande:
    inte då, har kört varannan dag den här veckan. och skivorna åker med på semestern också! :) Tur att vi bara ska vara hos svärfar :P

Jag gillar också cardio party, det känns att det verkligen tar och man får upp flåset! :)
    Duktig du är som tom. tar med skivorna på semestern.

Ja svetten droppade verkligen överallt kändes det som. haha
    ♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-07-08 22:59:29 följande:
    Duktig du är som tom. tar med skivorna på semestern.

Ja svetten droppade verkligen överallt kändes det som. haha
    jag känner att jag måste hålla igång annars kommer det rinna ut i sanden. Jag vet hur jag är :P

Idag blir det nog Cardio party igen... trots att det är min födelsedag! :P ska ju synda hela helgen istället :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Jessie Foxx

Hej!
    Jag har precis skaffat zumba för att bli av med lite graviditetskilon. Undrar bara om det räcker med att träna ca 30 min/dag, jag har en liten bebis hemma och det är svårt för mig att hinna med längre pass?

Olivia 100117
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt