• MiAmore

Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt

Tänkte att det kunde vara kul att starta en "pepp tråd" för oss som försöker gå ner i vikt genom att träna Zumba fitness. Själv tränar jag zumba hemma var annan dag. 20 min-1h beroende på ork och tid. Har ännu så länge minskat 7 cm i midjan på 6 v. På vågen har det tyvärr inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl det med

Någon som hänger med?

Come on! Lets ZUMBA! Solig

• Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt
  • saraA88
    jakeline skrev 2010-08-09 09:11:19 följande:
    åh vi har en 10 åring hemma underbara hundar!
    javisst är dom , helt underbara =)
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2010-08-07 22:35:32 följande:
    hej miamore Kör zumba i grupp som du vet, min sommarkurs är slut på torsdag men snart börjar vinterschemat på gymmet och de har zumba där oxå
    Hej hej! Här börjar inte zumban i grupp förens i sept. Har inte kommit igång med den igen här hemma ännu, efter att ha varit super dålig med det dem två sista veckorna. Ska försöka komma igång med det igen denna veckan, men känner inte mig så motiverad för tillfället
  • Puchiko
    MiAmore skrev 2010-08-09 14:59:29 följande:
    Hej hej! Här börjar inte zumban i grupp förens i sept. Har inte kommit igång med den igen här hemma ännu, efter att ha varit super dålig med det dem två sista veckorna. Ska försöka komma igång med det igen denna veckan, men känner inte mig så motiverad för tillfället
    men skulle inte du träna på ABF? kom igen, du klarar det
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2010-08-09 21:17:44 följande:
    men skulle inte du träna på ABF? kom igen, du klarar det
    Jo, och där börjar dem inte igen förens i sept. *ler*
    Tack för peppingen, måste komma igång denna veckan!
  • MiAmore
    Puchiko skrev 2010-08-09 21:53:44 följande:
    men du har gjort det i sommar eller?
    Jag har börjat på styrketräning oxå
    Ja men det var bara en fem veckors kurs tyvärr. Jag höll på med styrketräning ett tag, och tyckte att det var rätt roligt, men tröttnade på att göra det ensam efter ett tag
  • Rååsa Smurfen
    Miniapa skrev 2010-08-05 09:30:20 följande:
    Nu har jag beställt stora paketet med 10st skivor och 2 par hantlar, mannen ville också vara med och köra
    Ett sådant paket har jag köpt finns även med en skiva där för barnen
  • Rååsa Smurfen
    Mrs Suz skrev 2010-08-05 09:58:19 följande:
    Men Gud vilken rolig tråd! Tänkte precis starta en likadan! Skrattande Sonen är nu 5 mån och jag har tröttnat på de extra kilorna som hänger kvar som en envis bilring runt midjan!

Vad kul att slippa göra det ensam! Ikväll ska det Zumbas!

Hur mkt har ni lyckats gå ner och under hur lång tid?

Lycka till alla!
    10 kg sedan i april
  • Rååsa Smurfen
    Smultronpajen88 skrev 2010-08-05 17:39:59 följande:
    Jag har ångest, jag har inte kört zumba på 2 dagar.. har dock haft en väldigt huvudvärk så har inte orkat. men ändå känner jag ångest..

Känns som att jag blir fetare för varje dag som går.. Kanske inte så konstigt eftersom jag är gravid,. Men jag är SUPERRÄDD för att gå upp alldeles förmycket i vikt..
    Jag har liksom inte problem att hålla mig borta från godis m.m. men min stora fiende är COCA - COLA. jag klarar knappt en dag utan cola... Nu råkade jag skriva lite om annat. sry!!
    jag var okså cola beronde innan ,men började dricka citron fanta i stället   och har inget sug alls efter cola nu och fantan dricker nån gång i bland  bara.
Svar på tråden Vi som tränar Zumba fitness för att gå ner i vikt