• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-20 18:35:49 följande:
    Jag fick primolut + pergotime utskrivet efter att ha varit "p-piller fri" och utan mens och utan graviditet i typ 9 månader... så inte ens ett år behövde vi försöka...

Vad är PCO för något?

Själv trampar jag här hemma och inväntar BMI nästa helg. Ibland känner jag mig "supergravid" med halsbränna, ömmande bröst och pirr/stickningar långt ner i magen. Och vissa dagar känns det ingenting... Blir spännande att se.
    Segt att gå och vänta!!! tänker du vänta på BIM innan du testar eller hur tänker du göra?
  • sassa07
    sassa07 skrev 2010-06-20 19:54:55 följande:
    Nä jag har inte bestämt mig, men om jag tar en tablett ikväll när jag går å lägger mig så e jag ju nästan inne på dag 4
    Har ju läst att man kan ta tabletten dag3-5...
    Usch va velig jag är, vill ju bli gravid...
    Nu har jag börjat

Ringde gyn imorse för att få en tid till UL! (kärring, ursäkta) men hon va seg, tråkig och inte alls tillmötesgående!
    Ska iaf dit nästa måndag men det va ju på gränsen försent enligt henne! jag kan väl inte styra min menscykel sa jag till henne...
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-20 21:33:52 följande:
    Segt att gå och vänta!!! tänker du vänta på BIM innan du testar eller hur tänker du göra?
    Jag tänker göra första grav.testet på torsdag morgon. Blir spännande att se om det visar något... fast jag tvivlar på det (idag). Åker bort helgen och firar midsommar på annan ort.
  • Corri
    Eddam skrev 2010-06-20 21:33:01 följande:
    Absolut att du nästan är inne på dag 4 om du börjar sent ikväll! hihi.. Dag 3,8 liksom.. hehe..

Corri: Spännande!
    Jag har nästan PCO oxå. Om jag minns rätt så ska man ha 10 äggblåsor eller mer om man har PCO och jag hade 5 på ena och 7 på andra.. Så jag är inte norml men har heller inte PCO. Men jag tolkar det som att jag har PCO..  Har ni barn sedan innan?

Annakohler: Då är du ju med all säkerhet gravid!! Skönt!!  Grattis igen! men visst var du överstimulerad nu denna ÄL? Tänk om du har flera stycken därinne...?!
    Nixpix ingen barn sedan tidigare. =) Så detta är första försöket - men har fått  MF. Så jag kan ju bli gravid. Så vi lever på hoppet Skrattande

Har ni barn sedan tidigare?
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-21 10:01:13 följande:
    Nu har jag börjat

Ringde gyn imorse för att få en tid till UL! (kärring, ursäkta) men hon va seg, tråkig och inte alls tillmötesgående!
    Ska iaf dit nästa måndag men det va ju på gränsen försent enligt henne! jag kan väl inte styra min menscykel sa jag till henne...
    STÖN för sura kärringar!! Varför jobbar man på ett sånt ställe om man inte är villig att vara trevlig?? Skönt att du fick en tid iaf!

Skrållan: Spännande!! Jag håller tummarna!

Corri: Ttråkigt med ditt mf.. :(
     Vi har en son som är född okt -08.
  • MD77

Vilken dag bör man egentligen göra VUL när man äter pergo? Jag har ju sett här att det är fler som får ÄL redan dag 9, kan man göra VUL så tidigt som dag 7 eller 8, kan man se om det är något ägg som växer då?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-21 14:47:49 följande:
    Jag tänker göra första grav.testet på torsdag morgon. Blir spännande att se om det visar något... fast jag tvivlar på det (idag). Åker bort helgen och firar midsommar på annan ort.
    ååååå så spännande

Kände du av några biverkningar av pergotime?
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-06-21 19:54:17 följande:
    Vilken dag bör man egentligen göra VUL när man äter pergo? Jag har ju sett här att det är fler som får ÄL redan dag 9, kan man göra VUL så tidigt som dag 7 eller 8, kan man se om det är något ägg som växer då?
    Några dagar efter avslutad kur enligt gyn som jag pratade med imorse.. Jag kommer att göra VUL på tredje dagen efter avslutad kur! 
    (Jag har nog själv snurrat till det med räkningen... )
  • annakohler

Skrållan83: jag ska ha bim på torsdag senast men har redan fått smått antydan till plus dem syns

• MD77
    sassa07 skrev 2010-06-21 20:36:53 följande:
    Några dagar efter avslutad kur enligt gyn som jag pratade med imorse.. Jag kommer att göra VUL på tredje dagen efter avslutad kur! 
    (Jag har nog själv snurrat till det med räkningen... )
    Ok, då får jag hoppas att jag hinner med det innan ÄL, har en gyn som jobbar en dag i veckan så det kan vara svårt att få till detGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??