• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-18 09:44:17 följande:

MD77: Jag håller tummarna för dig att du hinner till Danmark När börjar du med Pergo???

Syskonmaking: Äsch du får inte säga att du är en jobbig patient På min gyn avdelning kan dom nog mitt persnr nu hehe... Finns ju inga dumma frågor
    Jag har oxå fått min mens-jippiii!!! Men oxå pirrigt
    Jag tog ett grav. test imorse, bara för att lugna mig själv nu när mensen inte har dykt upp på ett tag, å va hände samtidigt som jag kissade på stickan- jo mens!
    Du skrev att du börjar i övermorgon? Kan jag oxå göra det då??? hmmm trodde det va på mensens 5e dag...

Nää man har ju rätt att fråga hundra frågor men ändå så känner man sig lite knäpp! hihi
    Skönt att mensen har kommit, synd bara att gravtestet inte hann bli pos innnan istället... Hade du ÄL i samband med dom där konstiga flytningarna eller? Tänke eftersom det är 2 veckor mellan dom och mensen?!
    Är det första Pergokuren du tar eller?

Man kan börja med pergo på dag 3-5. Dom flesta verkar börja på dag 5 men min läkare tycker det är bättre på dag 3. Jag läste att någons läkare hade sagt att  det gav extra effekt att börja tidigt men det var som sagt bara en som sagt så.
    Jag tog på dag 3 förra gången och fick äl på dag 9. Så jag kör samma denna gång..
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-06-18 09:44:17 följande:

MD77: Jag håller tummarna för dig att du hinner till Danmark När börjar du med Pergo???

Har några dagar kva på permoluten, sen ska förhoppningsvis mensen komma inom 2-5 dagar, sen på dag 3 eller 5 ska jag börja med pergo.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-18 11:45:44 följande:
    Nää man har ju rätt att fråga hundra frågor men ändå så känner man sig lite knäpp! hihi
    Skönt att mensen har kommit, synd bara att gravtestet inte hann bli pos innnan istället... Hade du ÄL i samband med dom där konstiga flytningarna eller? Tänke eftersom det är 2 veckor mellan dom och mensen?!
    Är det första Pergokuren du tar eller?

Man kan börja med pergo på dag 3-5. Dom flesta verkar börja på dag 5 men min läkare tycker det är bättre på dag 3. Jag läste att någons läkare hade sagt att  det gav extra effekt att börja tidigt men det var som sagt bara en som sagt så.
    Jag tog på dag 3 förra gången och fick äl på dag 9. Så jag kör samma denna gång..
    Jag vet inte om jag hade ÄL under tiden jag hade flytningar, jag testade mig inte!!! Men vi hade sex å inget har ju hänt!
    Japp det är min första Pergokur.... e nervig!!!

Börjar du idag med Pergotime?
  • sassa07

annakohler: Hur har det gått??? testat dig igen?

• annakohler
    sassa07 skrev 2010-06-20 10:36:03 följande:
    annakohler: Hur har det gått??? testat dig igen?
    nej men ska imorgon bitti då är jag på bim-3
  • sassa07

Syskonmaking: Har du börjat med pergotime idag??

Sitter här å funderar om jag ska ta idag eller imorgon (fick mens i fredags) eller tisdag som e mensens femte dag!!!

Vad har ni andra gjort???

• Corri
    sassa07 skrev 2010-06-20 12:21:02 följande:
    Syskonmaking: Har du börjat med pergotime idag??

Sitter här å funderar om jag ska ta idag eller imorgon (fick mens i fredags) eller tisdag som e mensens femte dag!!!

Vad har ni andra gjort???
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
  • annakohler

här sitter man med molvärk har gjort det sedan 3-4dagar efter ÄL nu 10dagar efter exakt så är molvärken kvar,

hur har ni haft det som vart gravida innan

• MD77
    Corri skrev 2010-06-20 13:42:06 följande:
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
    Du får det utskrivet av din gyn när hon/han konstaterat att du inte har ÄL. Det spelar inte någon roll hur länge du har försökt, har du inte ÄL så har du inte och då får man hjälp.

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • annakohler
    MD77 skrev 2010-06-20 13:57:26 följande:
    Du får det utskrivet av din gyn när hon/han konstaterat att du inte har ÄL. Det spelar inte någon roll hur länge du har försökt, har du inte ÄL så har du inte och då får man hjälp.

Lycka till!
    jag hade egen ÄL både första gången 2007 då jag fick det utskrivet och nu i mars 2010 så det behöver inte betyda att man måste vara utan egen ÄL
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??