• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    annakohler skrev 2010-06-20 14:06:18 följande:
    jag hade egen ÄL både första gången 2007 då jag fick det utskrivet och nu i mars 2010 så det behöver inte betyda att man måste vara utan egen ÄL
    Ok, jag trodde att det var något man fick om man inte hade ÄL, varför tar man det annars?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • annakohler
    MD77 skrev 2010-06-20 14:19:48 följande:
    Ok, jag trodde att det var något man fick om man inte hade ÄL, varför tar man det annars?
    jag får det för att att stärka ägglossningen om den inte är riktigt stark
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-20 12:21:02 följande:
    Syskonmaking: Har du börjat med pergotime idag??

Sitter här å funderar om jag ska ta idag eller imorgon (fick mens i fredags) eller tisdag som e mensens femte dag!!!

Vad har ni andra gjort???
    Jag tog min första tablett idag!
    Har du bestämt dig än?

Corri: Be om en läkartid hos din gynläkare och be att få det utskrivet om du inte har någon egen ÄL.
  • Skrållan83
    Corri skrev 2010-06-20 13:42:06 följande:
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
    Jag fick primolut + pergotime utskrivet efter att ha varit "p-piller fri" och utan mens och utan graviditet i typ 9 månader... så inte ens ett år behövde vi försöka...

Vad är PCO för något?

Själv trampar jag här hemma och inväntar BMI nästa helg. Ibland känner jag mig "supergravid" med halsbränna, ömmande bröst och pirr/stickningar långt ner i magen. Och vissa dagar känns det ingenting... Blir spännande att se.
  • annakohler
    jag kollade på mitt test jag tog för en bra stund sedan glömde helt bort det men där är två streck kan se det utan att vinkla det..men kan inte se om det saknar färg
  • sassa07
    Corri skrev 2010-06-20 13:42:06 följande:
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
    Vi har försökt i 15 månader nu!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-20 16:50:16 följande:
    Har du bestämt dig än?

Corri: Be om en läkartid hos din gynläkare och be att få det utskrivet om du inte har någon egen ÄL.
    Nä jag har inte bestämt mig, men om jag tar en tablett ikväll när jag går å lägger mig så e jag ju nästan inne på dag 4
    Har ju läst att man kan ta tabletten dag3-5...
    Usch va velig jag är, vill ju bli gravid...
  • Corri
    Eddam skrev 2010-06-20 16:50:16 följande:
    Har du bestämt dig än?

Yes! Ska dit på torsdag o träffa en gynläkare... :)
  • Corri
    Skrållan83 skrev 2010-06-20 18:35:49 följande:
    Jag fick primolut + pergotime utskrivet efter att ha varit "p-piller fri" och utan mens och utan graviditet i typ 9 månader... så inte ens ett år behövde vi försöka...

Vad är PCO för något?

Själv trampar jag här hemma och inväntar BMI nästa helg. Ibland känner jag mig "supergravid" med halsbränna, ömmande bröst och pirr/stickningar långt ner i magen. Och vissa dagar känns det ingenting... Blir spännande att se.
    Polycystiskt ovariesyndrom (PCOS), tidigare kallat Stein-Leventhals syndrom, är en hormonell rubbning som kan förekomma hos kvinnor. Mellan fem och tio procent av alla kvinnor i fertil ålder beräknas ha PCOS.

Jag klippte in det från wikipedia.

Jag hade utebliven mens i 1 år + att jag gick upp 10 kilo. Efter många besök hos läkaren kom de fram till att jag har PCO.
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-20 19:54:55 följande:
    Nä jag har inte bestämt mig, men om jag tar en tablett ikväll när jag går å lägger mig så e jag ju nästan inne på dag 4
    Har ju läst att man kan ta tabletten dag3-5...
    Usch va velig jag är, vill ju bli gravid...
    Absolut att du nästan är inne på dag 4 om du börjar sent ikväll! hihi.. Dag 3,8 liksom.. hehe..

Corri: Spännande!
    Jag har nästan PCO oxå. Om jag minns rätt så ska man ha 10 äggblåsor eller mer om man har PCO och jag hade 5 på ena och 7 på andra.. Så jag är inte norml men har heller inte PCO. Men jag tolkar det som att jag har PCO..  Har ni barn sedan innan?

Annakohler: Då är du ju med all säkerhet gravid!! Skönt!!  Grattis igen! men visst var du överstimulerad nu denna ÄL? Tänk om du har flera stycken därinne...?!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??