• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-14 09:22:42 följande:
    ska ha bim nästa helg så är det verkligen normalt detta??
    hur tidigt innan bim fick du så här

ja jag tog ett grav test i samband med detta med samma morgonurin men negativt men det är ju inte konstigt är ju en vecka kvar till bim
    Jag tänkte om du blev gravid på din förra ägglossning.. Men då borde ju gravtestet ge positivt utslag.. Skumt..  Men du hade väl redan massa Pergo utskrivet eller drog dom tillbaka det?
    Jag "plussade" med ÄLtest runt BIM. Nån dag innan har jag för mig..

Skrållan: Om du inte är gravid så kommer du få en mens ca 14 dagar efter ägglossningen. Orsaken till att du inte har fått mens innnan är väl för att du inte har haft nån ägglossing?! Och nu när du har haft det så behöver kroppen blöda ut slemhinnor(?!) och sånt.. OM du nu inte skulle ha lyckats bli gravid förstås..
    Men räkna BIM 14 dagar efter första positiva ÄLtestet.

Här har det kommit lite blodblandad flytning idag. men det har redan hunnit bli brunt(usräkta tydligheten) och avtagit. Så jag hoppas att det bara var nån såndär mellanblödning eller något..  Men suuuurt känns det...
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-14 19:08:38 följande:
    Skrållan: Om du inte är gravid så kommer du få en mens ca 14 dagar efter ägglossningen. Orsaken till att du inte har fått mens innnan är väl för att du inte har haft nån ägglossing?! Och nu när du har haft det så behöver kroppen blöda ut slemhinnor(?!) och sånt.. OM du nu inte skulle ha lyckats bli gravid förstås..
    Men räkna BIM 14 dagar efter första positiva ÄLtestet.

Här har det kommit lite blodblandad flytning idag. men det har redan hunnit bli brunt(usräkta tydligheten) och avtagit. Så jag hoppas att det bara var nån såndär mellanblödning eller något..  Men suuuurt känns det...
    Känns som att du är någon slags "allvetande guru" som svarar så fint på alla mina frågor och funderingar! Haha. Tungan ute

14 dagar efter ÄL alltså... okej, bara att börja räkna dagarna då... Jag har två dagar nu haft en sjukt jobbig halsbränna + frossa + är galet trött. Vet inte om det beror på allt detta kring ÄL eller om jag håller på bli sjuk. Vi får se...

Hoppas att du bara fått någon slags "mellanblödning" och att det inte är någon riktig mens.
  • Eddam

Haha! Jag har läst på och frågat många när jag ville bli gravid och var gravid med sonen så det mest grundläggande kan jag.. haha. Men tack för att du kallar mig guru.. hihi

Här har jag fått lite mera "mensvärk" och lite mera brun flytning kom ut när jag var på toa förut, inget färskt blod längre.. (ursäkta ärligheten igen..) Så jag antar att mensen kommer snart. Inte för att jag brukar ha sånna "flytningar" innan mens men det känns om en logisk förklaring.. Läste iofs lite om nidblödningar och det kan man tydligen ha upp till 10 dagar efter ÄL och det kan stämma oxå.. Men jag tror mest att mensen är på väg.. :( Skit!

• Hanna86

HEJ
    har inte läst hela tråden så har ingen koll på er allihop men ni verkar vara många och ni har ätit pergotime så jag försöker...'

Är det någon av er som inte fått ÄL trots pergo? Vad gör ni isf?
    ÄLtest visa ingenting på mig, tagit från dagen efetr sista pergo och 10 dagar fram, varje dag men ingenting.
    Börjar känna mig desperat!

• lerumstessan
    Hanna86 skrev 2010-06-14 22:27:26 följande:
    HEJ
    har inte läst hela tråden så har ingen koll på er allihop men ni verkar vara många och ni har ätit pergotime så jag försöker...'

Är det någon av er som inte fått ÄL trots pergo? Vad gör ni isf?
    ÄLtest visa ingenting på mig, tagit från dagen efetr sista pergo och 10 dagar fram, varje dag men ingenting.
    Börjar känna mig desperat!
    Det är inte säkert att man får ÄL trots pergo men jag vet att varje gång jag tagit det så har jag fått sen ÄL. förra gången tror jag det var 20+ någonting och denna gång på dag 19! Så fortsätt testa du!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • Hanna86

TACK lerumstessan!!! Det där gjorde mig glad!

• slims83

Nu är jag på dag 32 i min menscykel efter det att jag tagit min första pergo kul. Mensen är sen, tror jag, min cykel har varit så oregelbunden de senaste året att jag inte vet längre, ända sen jag hade en cysta=(
    brösten värker men jag antar att det bara är PMS... har ringt gyn nu, dom tycker att det är konstigt att mensen inte har kommit och antagligen ska jag få tabletter för allt, mens Äl och slemhinnerna....  grav test minus för tre dagar sen..
    Det mest frustrerande i allt detta är att de inte lyckas hitta vart problemet sitter..
    Jga tror det har att göra med mina slemhinner är tunn eller ev att ÄL aldrig sätter igång när gyn tror att den gör det, den verkar vara senare än vad dom tror....
    Har faktiskt tagit kontakt med en fertilitetsklinik oxå.. känns som att där kanske man kan få ännu bättre hjälp... nått konstigt måste de ju vara=(
    har försökt i 16 månader nu

• Eddam
    slims83 skrev 2010-06-15 10:02:43 följande:
    Nu är jag på dag 32 i min menscykel efter det att jag tagit min första pergo kul. Mensen är sen, tror jag, min cykel har varit så oregelbunden de senaste året att jag inte vet längre, ända sen jag hade en cysta=(
    brösten värker men jag antar att det bara är PMS... har ringt gyn nu, dom tycker att det är konstigt att mensen inte har kommit och antagligen ska jag få tabletter för allt, mens Äl och slemhinnerna....  grav test minus för tre dagar sen..
    Det mest frustrerande i allt detta är att de inte lyckas hitta vart problemet sitter..
    Jga tror det har att göra med mina slemhinner är tunn eller ev att ÄL aldrig sätter igång när gyn tror att den gör det, den verkar vara senare än vad dom tror....
    Har faktiskt tagit kontakt med en fertilitetsklinik oxå.. känns som att där kanske man kan få ännu bättre hjälp... nått konstigt måste de ju vara=(
    har försökt i 16 månader nu

Fy vad jobbigt! Hoppas fertilitetskliniken kan hjälpa er om inte dom andra tabletterna vill hjälpa till...

Här har jag fått mer mens.. Även om det är pyttlite blod så är det ju ändå färskt blod. Och för tidig är den, en full cykel på 20 dagar är för lite tycker jag. Så jag ringde gyn. Fick en telefontid med läkaren ikväll.. Jag läste nånstanns att om man får liiite mens när man äter Pergo så finns risken att ens slemhinna blivit för tunn (tydligen en biverkning av tabletterna) så jag ska fråga om det ikväll med..
    Någon annan som har fått tunna slemhinnor av tabletterna med?

• Skrållan83
    syskonmaking: Haha, du får vara min guru och leda mig igenom detta. Skrattande
    Trist om det nu är mensen som kommit för dig. Men det är bra att du kollar upp det!

Imorse hoppade jag över att göra ett ÄL-test. Tänkte eftersom det visade så svagt igår så kan det ju omöjligt bli starkare till idag. Är det viktigt att man testar vid samma tidpunkt varje dag då man gör ÄL-test?
  • Ljus82

Hejsan

Jag hoppar också in här :). Här är min historia, efter ett års försök blev det utredning. De hittade inget "fel" och läkaren tyckte att vi kunde prova pergotime. Jag tog sista tabletten 6juni och efter några dagar var jag på VUL. VUL visade två ägg, en på 17mm och en 22mm. Så nu väntar jag på att tiden ska gå så jag får veta om jag är gravid eller inte. Jag hoppas hoppas att vi får ett PLUS :).

Kram

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??