• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • annakohler
    slims83 skrev 2010-06-09 18:15:25 följande:
    Bara en liten fråga, har era män fått göra sperma test? Det har inte min, tycker att det är lite konstigt..
    Har någon provat hem sperma test? Såg att det finns att köpa, fast de kanske inte är så bra=) 
    min man har inte heller behövt det...dem ansåg att eftersom han har lyckats tillverka två barn redan så behövde han inte
  • lerumstessan

Vi skulle ha gjort ett spermatest på gubben min men jag blev gravid innan han hann in och göra det!Glad 

Så nu vet vi ju att han funkar, beviset står just nu och vinglar mot vardagsrumsbordet!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Skrållan83
    slims83 skrev 2010-06-09 18:15:25 följande:
    Bara en liten fråga, har era män fått göra sperma test? Det har inte min, tycker att det är lite konstigt..
    Har någon provat hem sperma test? Såg att det finns att köpa, fast de kanske inte är så bra=) 
    Nej, min gubbe har inte fått göra något spermatest ännu. Men fungerar det inte att bli gravida efter tre pergokurer så kommer han att bli kallad för ett test.
  • Eddam

Min karl har inte fått göra test heller.. Vi har iofs ett barn ihop sedan innan men allt kan ju förändras..

Här går tiden såååååå sakta!! En hel vecka kvar till BIM och det känns som en evighet!! Det positiva är att jag alltid har haft mensvärk ända från dagen innan ÄL till mensen (när det behagade fungera) men nu känner jag INGENTING precis som när jag var gravid med sonen.. HOPPAS HOPPAS!

• annakohler
    Eddam skrev 2010-06-09 21:06:33 följande:
    Min karl har inte fått göra test heller.. Vi har iofs ett barn ihop sedan innan men allt kan ju förändras..

Här går tiden såååååå sakta!! En hel vecka kvar till BIM och det känns som en evighet!! Det positiva är att jag alltid har haft mensvärk ända från dagen innan ÄL till mensen (när det behagade fungera) men nu känner jag INGENTING precis som när jag var gravid med sonen.. HOPPAS HOPPAS!
    våran läkare har sagt att min man inte behöver göra ett spermietest förrän i mars 2011 då det har gått 1år
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-09 21:06:33 följande:

Åååh, hoppas hoppas hoppas att du får ditt plus om en vecka. Håller alla tummar för dig!
    Själv tar jag den sista pergotimen idag. Imorgon börjar ÄL-testandet.

Gjorde du något blodprov? Jag funderar på om jag ska ringa in i dag och boka en tid... man kollar med ett blodprov om det blivit någon ägglossning. Men jag är SÅ otroligt rädd för nålar/sprutor, så jag vet inte om jag ska göra det ändå.... Blir det utslag på ÄL-stickan så lär jag väl ha ÄL?
  • annakohler

pratade med min gyn mottagning igår hon sa att man inte ska säga  nej till att man kanske får ÄL vissa månaderna även om man inte får positivt på ÄL test men ändå har ont i äggstockarna så är det det man ska gå efter för har man ont så har man ÄL på G eller att den är igång...

hoppas verkligen det för jag har ont i mina äggstockar idag

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-10 08:31:55 följande:
    Åååh, hoppas hoppas hoppas att du får ditt plus om en vecka. Håller alla tummar för dig!
    Själv tar jag den sista pergotimen idag. Imorgon börjar ÄL-testandet.

Gjorde du något blodprov? Jag funderar på om jag ska ringa in i dag och boka en tid... man kollar med ett blodprov om det blivit någon ägglossning. Men jag är SÅ otroligt rädd för nålar/sprutor, så jag vet inte om jag ska göra det ändå.... Blir det utslag på ÄL-stickan så lär jag väl ha ÄL?
    Ja håll gärna tummarna!! Jag håller mina för dig!!

Jag ska ta blodprov på dag 22 för nivån är tydligen hög länge om man har ägglossat.. Vi har sånt dropp-in här på sjukhuset som jag åker till.. Har remissen hängandes på kylskåpet.

Troligtvis så har du haft ÄL om du får utslag men risken finns tydligen att man får LH höjningen men att ägget ändå inte släpper så 100% säkert är det inte med testerna... Även om jag tror att det är ganska ovanligt att ägget inst släpper vid en höjning..
    Det var inget krav från din läkare att du skulle ta blodprov eller? 
  • annakohler

har aldrig tagit varken ul eller blodprov när jag har ätit Pergotime

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-10 08:43:58 följande:
    Ja håll gärna tummarna!! Jag håller mina för dig!!

Jag ska ta blodprov på dag 22 för nivån är tydligen hög länge om man har ägglossat.. Vi har sånt dropp-in här på sjukhuset som jag åker till.. Har remissen hängandes på kylskåpet.

Troligtvis så har du haft ÄL om du får utslag men risken finns tydligen att man får LH höjningen men att ägget ändå inte släpper så 100% säkert är det inte med testerna... Även om jag tror att det är ganska ovanligt att ägget inst släpper vid en höjning..
    Det var inget krav från din läkare att du skulle ta blodprov eller? 
    Nej, det är inget krav från min läkare att ta detta blodprov... han skriver i ett brev: "Första månaden bör du kontrollera ett blodprov (S-Progesteron) för att se att du verkligen har fått ägglossning. Provet ska tas så sent som möjligt någonstans mellan 25-28:e menstruationsdagen."
    Alltså att jag bör... inte måste. Fast det kanske är lika bra att göra det, så vet man säkert? Men jag har SÅN ångest inför sputan/nålen. Fan... jag hatar det. Dessutom är jag sjukt svårstucken... aah.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??