• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Ni som har tagit flera pergokurer.. På vilken dag har ni fått ÄL? Eller ja, frågan gäller ju såklart även er som fått sin första ÄL oxå!

• sassa07
    Eddam skrev 2010-06-06 17:58:49 följande:
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Sassa: Hur har du gjort? Har du börjat med Pergon?

Skrållan: Tagit första tabletten än?
    Jag har inte börjat med pergon! Jag väntar till nästa mens, så typiskt att mensen inte behagas komma när man verkligen vill det denna månaden, precis som om kroppen känner det på sig...
    Men imon åker jag utomlands och tänker bara njuta av det...

Lycka till nu alla...
  • Eddam
    lerumstessan skrev 2010-06-06 23:16:49 följande:
    Sent varje gång, denna gång på dag 19!!
    Jag läste en tråd där någon frågade när alla hade fått ÄL efter Pergon och det var flest som hade fått ÄL sent.. Konstigt att det är så..
    Jag fick på dag 9 så jag funderar på hur det kan vara så olika...?!

Sassa: Hoppas du får det skönt utomlands!
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-04 14:18:28 följande:
    Skrållan: Snart är det söndag! Vilken dag börjar du på då?
    Jag tog den första Pergotimetabletten i söndags morse. Har du börjat?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-06 17:58:49 följande:
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Skrållan: Tagit första tabletten än?
    Men du, hur går det för dig? ÄL-testar du dig? Blir det något utslag?
    Jag tog den första tabletten i söndags... så nu är jag också på gång. Hoppas verkligen att det går vägen direkt.
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-07 15:37:42 följande:
    Men du, hur går det för dig? ÄL-testar du dig? Blir det något utslag?
    Jag tog den första tabletten i söndags... så nu är jag också på gång. Hoppas verkligen att det går vägen direkt.

Ja jag har ju redan ätit min kur.. Började 27/5.. Jag fick ÄL på dag 9! Så nu väntar jag bara på mensen som INTE ska  komma!

Började du med Pergon på dag 4 eller hur gjorde du?

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-07 20:38:15 följande:

Ja jag har ju redan ätit min kur.. Började 27/5.. Jag fick ÄL på dag 9! Så nu väntar jag bara på mensen som INTE ska  komma!

Började du med Pergon på dag 4 eller hur gjorde du?

Då håller vi tummarna att det inte kommer någon mens!
    Jag fick mens på eftermiddagen/kvällen på onsdag, och började med pergon på söndag morgon... så det blir typ dag 4. Det var en tidig ägglossning du fick? När började du testa?
  • Skrållan83

Hur ofta bör man göra ÄL-test? Varje dag? Eller räcker det med varannan/var tredje dag?

• Eddam

Ja jag fick en tidig ÄL. Min läkare sa att man vanligtvis fick ÄL mellan dag 9-13 så det stämde ju..

Jag började testa dagen efter jag tog sista tabletten och fick utslag som sagt väldigt snabbt..

Du måste testa varje dag. Helst samma tid varje dag för att få rätt utslag sägs det men jag har testat när jag har haft tid..
    Orsaken till att du måste testa varje dag är att man oftast bara får utslag under max en dag sen har det gått ner igen. Vissa har bara höjningen under några få timmar så det är lätt att missa...

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??