• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Jasså sa dom att det var så sent?? Min sa att man vanligtvis får ÄL på dag 9-13. Vilken skillnad!!! Kan skillnaden bero på vilken dag man börjar med PErgo?
    Men jag såg nån omröstningstråd här på FL och då var det flest som fått ÄL runt 16-18 så ditt verkar ju stämma mera..

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-30 19:09:27 följande:
    Jasså sa dom att det var så sent?? Min sa att man vanligtvis får ÄL på dag 9-13. Vilken skillnad!!! Kan skillnaden bero på vilken dag man börjar med PErgo? Men jag såg nån omröstningstråd här på FL och då var det flest som fått ÄL runt 16-18 så ditt verkar ju stämma mera..
    Det kanske är helt individuellt? Ingen aning... Lika bra att börja testa från dag 9, så är man säker. Men visst kan det väl bero på vilken dag man börjar med pergon.
    (ännu ingen mens här)
  • slims83

Hej!
    I onsdags var jag hos gyn (idag måndag) och där mätte de upp en äggblåsa till 23,5 mm (har ätit pego). Han sa att jag borde ägglossa mellan 18-22 mm och sa att jag skulle hem och mysa...Jag har sen dess testat på stickor för att se när exakt jag har ÄL och jag har sedan dess haft svagt utslag varje dag och ibland lite starkare men ändå inte fullt utslag...
    Varför? Varför inget utslag?
    har jag inte haft ÄL?

Min slemhinna var 3 mm vid besöket... hur mkt växer den per dag?
    tacksam för svar!

• annakohler

tog min första tablett i andra kuren idag....känner lite lätt huvudvärk bara men inget mer

• lilla t81

Jag har använt pergotime förut och kände då lite illamående och svettningar, inte alls så mycket. Fick först äta Gestapuran för att få en blödning, sen pergotime. Det fungerade för oss på andra försöket, sen blev jag gravid.

Nu är det snart dags att försöka igen på det viset...det är bara att hålla tummarna{#lang_emotions_laughing}

LYCKA TILL!!!

Pergotime fungerarde för mig!
  • lerumstessan

Åh vad härligt att höra att det funkat på andra försöket för någon, är inne på andra enkelkuren nu med.....tog sista pillret i torsdags så nu borde det väl vara ÄL snart!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Skrållan83
    lilla t81 skrev 2010-05-31 18:40:05 följande:
    Jag har använt pergotime förut och kände då lite illamående och svettningar, inte alls så mycket. Fick först äta Gestapuran för att få en blödning, sen pergotime. Det fungerade för oss på andra försöket, sen blev jag gravid. Nu är det snart dags att försöka igen på det viset...det är bara att hålla tummarna LYCKA TILL!!!
    Kul att det fungerade på andra försöket! Själv väntar jag olidligt med att få börja på första kuren. Håller alla tummar att det går vägen direkt!
    lerumstessan skrev 2010-05-31 18:49:55 följande:
    Åh vad härligt att höra att det funkat på andra försöket för någon, är inne på andra enkelkuren nu med.....tog sista pillret i torsdags så nu borde det väl vara ÄL snart!
    Lycka till! {#lang_emotions_laughing}
  • annakohler

finns det någon som har fått fler barn än ett

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-31 07:43:41 följande:
    Det kanske är helt individuellt? Ingen aning... Lika bra att börja testa från dag 9, så är man säker. Men visst kan det väl bero på vilken dag man börjar med pergon. (ännu ingen mens här)
    Ja det är säkert jätteinividuellt. Alla reagerar säkert olika på hormonerna.. Vi får bara hoppas att vi är snabbreagerare.. hihi
    Seg väntan på mensen?? ;)

Slims83: Det kan inte vara så att du hade LHtoppen när du var hos läkaren eller precis innan så att testerna inte visar någon stegring nu efteråt?

Härligt att höra att det har gått bra för andra! Då får man lite hopp!
  • MD77

Ni verkar alla vara duktiga på det här med tester och utredningar.{#lang_emotions_smile} Jag ska ta ett progesteronblodprov på onsdag och läste någonstans att man inte skulle äta innan man tog testet på morgonen, min gyn sa inget om det, kan det stämma?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??