• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77

Aj då, då ligger jag illa till {#lang_emotions_smile} Hoppas bara att det inte betyder att äggledarna är helt "döda"...

Länken gick inte att öppna...tror du att du kan lägga in den igen?

• Eddam
    MD77 skrev 2010-05-22 10:07:47 följande:
    Aj då, då ligger jag illa till  Hoppas bara att det inte betyder att äggledarna är helt "döda"...Länken gick inte att öppna...tror du att du kan lägga in den igen?
    Nej det gjorde den visst inte.. Så jag försökte hitta den igen och då kom jag in på en blogg där en annan tjej tagit sånt test och hon skriver att om hon har förstått det rätt så ska det ska vara under 8-10 för att vara normalt så det säger ju helt emot.. Jag ska leta vidare!
  • MD77
    syskonmaking: Tack så mycket! Nu kan jag vara glad igen!{#lang_emotions_smile} Då finns förhoppningsvis möjligeten att bli gravid, JIPPI!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-22 15:06:27 följande:
    syskonmaking: Tack så mycket! Nu kan jag vara glad igen! Då finns förhoppningsvis möjligeten att bli gravid, JIPPI!
    Ja det låter ju väldigt lovande! :) hihi

Här väntar jag på mensen.. tog sista Primoluttabletten igår.. Vill ha mens NUUUUU så jag kan börja med Pergon snart...
  • MD77
    Eddam skrev 2010-05-22 23:40:18 följande:
    Vill ha mens NUUUUU så jag kan börja med Pergon snart...
    Jag håller tummarna!{#lang_emotions_smile}

Jag hittade läkemedelsfakta från FASS, där står det att om man inte har blödnins så kan man börja med pergo när som helst. Det tycker jag låter topppen, så slipper man sitta och vänta på något som kanske inte kommer...
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-23 08:45:12 följande:
    Jag håller tummarna!Jag hittade läkemedelsfakta från FASS, där står det att om man inte har blödnins så kan man börja med pergo när som helst. Det tycker jag låter topppen, så slipper man sitta och vänta på något som kanske inte kommer...
    Jasså!? Det låter ju bra! Undrar varför vi andra ska hålla på och blöda innan.. Hmm..
  • MD77

Ja, det kan man ju fråga sig. Ibland känns det som att man måste ta reda på information själv för att veta vad det egentligen finns för alternativ och behandlingar. Alla gynekologer verkar inte ha koll eller så finns det kanske en anledning, de kanske helst vill att man ska försöka få igång den naturliga menstruationen. Men väntan kan vara en plåga, ju snabbare man kan få ÄL desto bättre tycker jag {#lang_emotions_smile}

• Skrållan83

Mm, tycker också att det är knepigt att en del får utskrivet pergotime direkt, och kan börja ta dem utan blödning. Medan andra (som jag) måste äta primolut först för att få en blödning, och först sedan börja med pergotime....
    Fjärde dagen med primolut nu och jag har en molande värk i magen, samt att den är svullen och ömmar.

Eddam skrev 2010-05-21 21:09:39 följande:
    Ska ni andra ta prover på dag 22 efter ni ätit Pergo för att se om det ahr varit ÄL eller inte?
    Jag vet inte riktigt ännu om jag ska gå och ta det där blodprovet. Det kanske är lika bra att göra det, för att veta att allt tablettknaprande fungerar. Men å andra sidan är jag väldigt sprut/nålrädd och hatar att bli stucken... får se alltså.
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-23 10:05:24 följande:
    Ja, det kan man ju fråga sig. Ibland känns det som att man måste ta reda på information själv för att veta vad det egentligen finns för alternativ och behandlingar. Alla gynekologer verkar inte ha koll eller så finns det kanske en anledning, de kanske helst vill att man ska försöka få igång den naturliga menstruationen. Men väntan kan vara en plåga, ju snabbare man kan få ÄL desto bättre tycker jag
    Ja det är nog inte helt fel att söka information själv!

Min läkare sa att han ville ge mig en "pillermens" så jag slapp gå och vänta på att min egna mens skulle komma för DET är ju seeegt. Men han nämnde aldrig att det gick att ta dom utan. Och han ska ändå vara expert på området. Antar att alla läkare har sina favoritmetoder.
    Undrar om det gör någon skillnad på mens och inte mens? Även om det känns skönt att rensa ut en gång innan man försöker.. hehe

Hade din läkare skrivit ut Pergo till dig eller skulle du dit sen? Vet du hur dom ställer sig till mens eller inte?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??