• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-28 13:41:53 följande:
    Min läkare tipsade om att testa med ÄLtester för att se om tabeltterna funkar eller inte. Sen ska jag ju ta blodprov på dag 22 oxå men det här var för min skull tyckte han. Jag beställde på www.quicktests.se. Sen har jag clearblues digitala ältest oxå som jag dubbelkollar med om jag får positivt utslag på dom billiga..
    Känns som om jag har noll koll på det här med ägglossningstester.... och min läkare har inte sagt ett ord om dem. Men jag ska nog ta och beställa ett gäng. Men hur ofta ska man göra dessa ägglossningstest? Pinsamt när jag vet så lite om det... hm. {#lang_emotions_embarassed}
  • lerumstessan
    Eddam skrev 2010-05-28 13:41:53 följande:
    Jag beställde på www.quicktests.se. Sen har jag clearblues digitala ältest oxå som jag dubbelkollar med om jag får positivt utslag på dom billiga..
    Vilken bra sida, vad billigt det var där! beställde ett kombipack, 10 gravtest och 21 ÄL-test för 169 kr! Perfekt ju! Tack för tipset!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-28 14:02:57 följande:
    Känns som om jag har noll koll på det här med ägglossningstester.... och min läkare har inte sagt ett ord om dem. Men jag ska nog ta och beställa ett gäng. Men hur ofta ska man göra dessa ägglossningstest? Pinsamt när jag vet så lite om det... hm.
    Alltså man MÅSTE ju inte använda ÄLtest men jag blir tryggare om jag kan ha koll själv.

Man ska testa en gång/dag och när man får fullt utslag så har man ÄL inom 12-48 timmar. Smidigt och enkelt att  se. Fast jag har haft svårt att hålla mig till bara 1 test/dag.. haha..

Allt står väldigt tydligt hur man gör både på testen när man får hem dom och på sidorna man beställer test ifrån.

Jag har tänkt börja testa dagen efter jag slutat med Pergon. Min läkare sa att ÄL brukar komma mellan dag 9 och 12 och dag 9 är ju dagen efter jag tagit sista tabletten.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-28 19:58:23 följande:
    Alltså man MÅSTE ju inte använda ÄLtest men jag blir tryggare om jag kan ha koll själv. Man ska testa en gång/dag och när man får fullt utslag så har man ÄL inom 12-48 timmar. Smidigt och enkelt att  se. Fast jag har haft svårt att hålla mig till bara 1 test/dag.. haha.. Allt står väldigt tydligt hur man gör både på testen när man får hem dom och på sidorna man beställer test ifrån. Jag har tänkt börja testa dagen efter jag slutat med Pergon. Min läkare sa att ÄL brukar komma mellan dag 9 och 12 och dag 9 är ju dagen efter jag tagit sista tabletten.
    Hmm, jag ska också skaffa ägglossningstest. Det måste ju förenkla ganska mycket... då vet man ju.
    Idag är sista dagen med primoluten för mig, äntligen! Alla "symptom", halsbränna-mensvärk-svullen mage, har nu försvunnit. Får se vad det blir med pergotimen. Känner du något av den?
  • Eddam

Nää inga direkta biverkningar. Lite ont i huvudet idag men det kan ju bero på vad som helst.
    Men jag som brukar ha blödning i iaf 7 dagar blöder nog sista dagen idag ser det ut som så tabletterna gör absolut sin verkan! Jag äter sista tabletten på måndag sen ska det börja ÄLtestas.. 

Spännande att det är sista tabletterna för dig idag! :) Ja köp Ältest, det underlättar ju en hel del..

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-29 15:02:45 följande:
    Nää inga direkta biverkningar. Lite ont i huvudet idag men det kan ju bero på vad som helst. Men jag som brukar ha blödning i iaf 7 dagar blöder nog sista dagen idag ser det ut som så tabletterna gör absolut sin verkan! Jag äter sista tabletten på måndag sen ska det börja ÄLtestas..  Spännande att det är sista tabletterna för dig idag! :) Ja köp Ältest, det underlättar ju en hel del..
    Nu har jag gjort en beställning från quicktests.se. Det blev ett kombipaket med 10 gravtest + 21 ägglossningstest - 169:- Toppen, tack för tipset!
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-29 15:18:02 följande:
    Nu har jag gjort en beställning från quicktests.se. Det blev ett kombipaket med 10 gravtest + 21 ägglossningstest - 169:- Toppen, tack för tipset!
    Ohh så spännande för oss! Nu ska vi testa som tokar! hihi
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-29 20:37:30 följande:
    Ohh så spännande för oss! Nu ska vi testa som tokar! hihi
    Japp, testing testing! :o)
    Idag är jag "fri" från primoluten. SÅ skönt! Nu börjar den olidliga väntan på mensen. Hur många dagar tog det för dig innan den kom?
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-30 10:11:55 följande:
    Japp, testing testing! :o)Idag är jag "fri" från primoluten. SÅ skönt! Nu börjar den olidliga väntan på mensen. Hur många dagar tog det för dig innan den kom?
    Jag fick min på 4e dagen. En lååång väntan var det!!! Sen när jag började med Pergon så slutade mensen ganska fort. Jag är inne på 4 tabletten och den är redan slut.

Jag läste i  någon annan tråd, någon som gick på nån fertilitetsklinik som hade fått order att börja med tabletterna redan på 3e dagen eftersom det gav större effekt på kroppen. Jag hoppas det stämmer så min ÄL kommer igång!
    Har du bestämt dig än när du ska börja ta dina?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-30 10:50:11 följande:
    Jag fick min på 4e dagen. En lååång väntan var det!!! Sen när jag började med Pergon så slutade mensen ganska fort. Jag är inne på 4 tabletten och den är redan slut. Jag läste i  någon annan tråd, någon som gick på nån fertilitetsklinik som hade fått order att börja med tabletterna redan på 3e dagen eftersom det gav större effekt på kroppen. Jag hoppas det stämmer så min ÄL kommer igång! Har du bestämt dig än när du ska börja ta dina?
    Min läkare säger att jag ska börja ta dem på 5:e menstruationsdagen. Men jag kommer nog börja tidigare, troligen på 4:e. Men kanske redan på 3:e... det beror lite på hur blödningen som kommer är. Är den riklig, så kommer jag börja  på fjärde... men är det lite så blir det redan på tredje dagen. Jag får se... kommer kanske inte kunna hålla mig, och börjar ändå på tredje. :o)

Men sedan säger min läkare också att största graviditetschanserna ligger mellan dag 15-20. Känns som sent, eller?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??