• lerumstessan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Här har ni en till, är inne på min andra pergokur som jag ska börja äta på söndag då mensen kom i förrgår. Har försökt med syskon nu i 7 mån men jag har PCO så utan hjälp händer nada. Blev gravid under ett pergouppehåll förra gången, det resulterade i min goa dotter som nu är 11 mån.

Nu hoppas vi på kur nr 2! {#lang_emotions_laughing}

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Eddam skrev 2010-05-21 17:29:38 följande:
    Lerumstessan: Jag har oxå PCO, nästan iaf. Läkaren tyckte inte att jag hade en tydlig PCO men att jag hade lite för många äggblåsor(?) för att det skulle vara normalt. Hur många kurer hade du ätit innan din dotter blev till? Roligt att du blev gravid på uppehållet..
    Ja det var konstigt, man ska ju ha många fler äggblåsor än normalt för att klassas som Pco:are!?

Jag hade bara ätit en enkelkur men min dåvarande läkare tyckte jag skulle äta varannan månad så jag blev gravid på min första uppehållsmånad!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag fick ta progesteronprov nu på min första kur och den bekräftade att jag fått ÄL av enkelkur så denna kuren ska jag inte in på något VUL vad jag vet i alla fall.

Ja jag blev fort gravid förra gången men då hade vi försökt i 8 mån så det kändes länge men vet nu i efterhand att 8 mån är väldigt fort för att ha PCO. Hoppas det går lika fort denna gång, har försökt i 7 mån nu men förra månaden var första med ÄL så de övriga 6,5 mån räknas väl egentligen inte.....

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Eddam skrev 2010-05-28 13:41:53 följande:
    Jag beställde på www.quicktests.se. Sen har jag clearblues digitala ältest oxå som jag dubbelkollar med om jag får positivt utslag på dom billiga..
    Vilken bra sida, vad billigt det var där! beställde ett kombipack, 10 gravtest och 21 ÄL-test för 169 kr! Perfekt ju! Tack för tipset!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Åh vad härligt att höra att det funkat på andra försöket för någon, är inne på andra enkelkuren nu med.....tog sista pillret i torsdags så nu borde det väl vara ÄL snart!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Skrållan83 skrev 2010-06-01 07:30:15 följande:
    Den där förbaskade mensen kommer ju aldrig! Inne på dag tre nu utan någonting. Känns inte som att det skulle vara någonting på väg heller... suck. Hatar att vänta utan att kunna göra nåt åt saken...
    Min mens kom på 4:e dagen. jag åt provera för att sätta igång den. Jag trodde aldrig den skulle dyka upp, inga känningar alls men så kom den på dag 4! {#lang_emotions_laughing}
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

vad tror ni, ska man ha sex varje dag nu då när jag fått utslag eller ska man fortsätta med varannan, våga ju inte, tänk om man missar??

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Ja det verkar som om alla säger olika men nu kör vi varje dag här lör, idag och imorgon, fick ju stegring igår. Så gjorde vi med dottern så hoppas det funkar denna gången med!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Skrållan83 skrev 2010-06-07 21:01:36 följande:
    Hur ofta bör man göra ÄL-test? Varje dag? Eller räcker det med varannan/var tredje dag?
    Testa varje dag säger jag, jag fick maxutslag i lördags och igår var det borta......
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Vi skulle ha gjort ett spermatest på gubben min men jag blev gravid innan han hann in och göra det!Glad 

Så nu vet vi ju att han funkar, beviset står just nu och vinglar mot vardagsrumsbordet!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Hanna86 skrev 2010-06-14 22:27:26 följande:
    HEJ
    har inte läst hela tråden så har ingen koll på er allihop men ni verkar vara många och ni har ätit pergotime så jag försöker...'

Är det någon av er som inte fått ÄL trots pergo? Vad gör ni isf?
    ÄLtest visa ingenting på mig, tagit från dagen efetr sista pergo och 10 dagar fram, varje dag men ingenting.
    Börjar känna mig desperat!
    Det är inte säkert att man får ÄL trots pergo men jag vet att varje gång jag tagit det så har jag fått sen ÄL. förra gången tror jag det var 20+ någonting och denna gång på dag 19! Så fortsätt testa du!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag har plussat!!! Tog ett CB imorse (bild finns i galleriet) och direkt dök det upp ett lika brett, blått streck. På BIM-4. Fattar ingenting. Nu är jag bara så nervös för tidigt missfall, tänk om mensen kommer i alla fall i helgen???

Ja ja  jag är i alla fall GRAVID!!! Lilla skruttan ska få ett syskon i slutet av februari!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Ja jag tror inte det är sant, ska ta ett CB digital nu snart för att dubbelkolla, ska bara hålla mig lite till först.......Flört

~¤~Ally 090617~¤~
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??