• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • annakohler

hur fungerar pergotime och rosenrot tillsammans

• Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-01 20:49:37 följande:
    hur fungerar pergotime och rosenrot tillsammans
    Bra fråga! Undrar det samma... ger det typ "dubbel effekt", eller nåt?
  • annakohler

ingen aning men jag äter enkelkur av pergotime så det måste nästan bli som en trippelkur med 2 tabletter rosenrot om dagen

för energi får jag inget i alla fall ska ha ÄL nästa vecka men känner redan av något på vänster sida gör ont

• sassa07

Jag börjar nog med pergo på lördag :-/
    Är lite nervös... eller ganska jättenervös!
    Ska har mens på fredag men igår (1gång) kom det lite bruna flytningar och idag har det
    runnit till lite mer...
    Jag ska utomlands i nästa vecka med sambo, så nu väntar jag på att gyn ska ringa tillbaks för vad jag förstår så måste man göra ett ultraljud efter kuren, men då kommer jag att vara utomlands...

• annakohler

ska ta min tredje tablett i andra kuren idag..äter även rosenrot

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-02 07:42:02 följande:
    Ska har mens på fredag men igår (1gång) kom det lite bruna flytningar och idag har det
    runnit till lite mer...
    Jag ska utomlands i nästa vecka med sambo, så nu väntar jag på att gyn ska ringa tillbaks för vad jag förstår så måste man göra ett ultraljud efter kuren, men då kommer jag att vara utomlands...
    Alla läkare verkar vilja olika.. Jag tex behöver inte ultraljuda utan jag får ta ett blodprov på dag 22 för att se om det varit någon ÄL eller inte.. Ring och fråga vad din läkare vill..

Skrållan: Fått någon mens än??
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-02 07:51:54 följande:
    ska ta min tredje tablett i andra kuren idag..äter även rosenrot
    Jag är också lite sugen på att testa rosenrot tillsammans med pergotime. Det kan ju liksom inte skada att göra det iaf?
    sassa07 skrev 2010-06-02 07:42:02 följande:
    runnit till lite mer...
    Känner som du. Jag är också jättenervös inför att börja med pergotime. Vill vill vill att det ska fungera!
    Eddam skrev 2010-06-02 11:25:42 följande:
    Skrållan: Fått någon mens än??
    Nix, ingen mens ännu. Fjärde dagen efter primolut nu och trosorna är snustorra. Fan! Varför kommer den inte? Har sprungit typ 72 gånger på toa idag för att kolla... men tomt. Skäms
  • Eddam

Vad ska Rosenrot göra?

Skrållan: Surt att mensen inte har kommit än.. :(
    Men vänta tills i morn innan du börjar fundera. Det normala var ju att det kom 2-5e dagen efter sista tabletten.

Här har jag börjat testa men inte fått något utslag på ÄLtesten.. Vill ha ÄL NUUUUU! Obestämd Även om jag egentligen vet att det kan ta några dagar till så känns det inte som att Pergon har hjälpt.. Men jag har ju en hel del kurer till utskrivna så jag kan ju fortsätta knapra piller om det skiter sig..
    Hur har era andra läkare gjort? Har ni fått ett paket utskrivna eller har ni fått flera?

• MD77

Vilken medicin är bäst för att få igång blödning egentligen?  Jag har prövat Gestapuran för ett par år sen, hände ingenting...
    Skulle vara intressant att veta vilket piller som gett störst utdelning(blödning). Vad finns det för olika tabletter, någon som vet?  Kanske borde göra en undersökning här på FL...Glad

• sassa07
    Eddam skrev 2010-06-02 21:00:55 följande:

Vad ska Rosenrot göra?

Skrållan: Surt att mensen inte har kommit än.. :(
    Men vänta tills i morn innan du börjar fundera. Det normala var ju att det kom 2-5e dagen efter sista tabletten.

Här har jag börjat testa men inte fått något utslag på ÄLtesten.. Vill ha ÄL NUUUUU! Obestämd Även om jag egentligen vet att det kan ta några dagar till så känns det inte som att Pergon har hjälpt.. Men jag har ju en hel del kurer till utskrivna så jag kan ju fortsätta knapra piller om det skiter sig..
    Hur har era andra läkare gjort? Har ni fått ett paket utskrivna eller har ni fått flera?

Jag har bara fått ett paket/omgång utskrivet!!
    Jag har inte riktigt hängt med i tråden men är detta första gången du(syskonmaking) tar pergo???
    Gyn ringde mig senare på em, och jag har en tid inbokad dagen efter att jag kommer hem från resan för att ta ett UL!
    Men bara om jag bestämmer mig för att ta pergo denna perioden!
    Läkaren vill att jag ska komma på UL bara för att se att det inte har blivit för många äggblåsor, då risken för tvillingar, trillingar finns när man tar pergo....
    Men man kanske ska ta å göra en liten knodd när man e utomlands Det sägs ju att man skall tänka på annat (å ja, hur lätt är det)
    Hoppas att din ÄL kommer snart

Skrållan83: är det första gången du tar pergo???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??