• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • lerumstessan
    Skrållan83 skrev 2010-06-07 21:01:36 följande:
    Hur ofta bör man göra ÄL-test? Varje dag? Eller räcker det med varannan/var tredje dag?
    Testa varje dag säger jag, jag fick maxutslag i lördags och igår var det borta......
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • Skrållan83

Varje dag alltså. Okej. Varje morgon borde ju fungera? Men det kanske räcker att börja testa typ 5 dagar efter sista primoluten? Tidigare än så lär det väl inte komma nån ÄL?

Hur ofta ska man "få till det i sänghalmen" då? Räcker varannan/var tredje dag där? Eller ska man gärna ha sex varje dag?

Vill ju öka alla chanser som finns för att det ska bli ett plus nu i sommar.

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-08 08:33:55 följande:
    Varje dag alltså. Okej. Varje morgon borde ju fungera? Men det kanske räcker att börja testa typ 5 dagar efter sista primoluten? Tidigare än så lär det väl inte komma nån ÄL?

Hur ofta ska man "få till det i sänghalmen" då? Räcker varannan/var tredje dag där? Eller ska man gärna ha sex varje dag?

Vill ju öka alla chanser som finns för att det ska bli ett plus nu i sommar.
    Det beror ju helt på när du får ÄL.. Får du som mig, 2 dagar efter så har du ju missa ÄL om du börjar 5 dagar efter sista tabletten..

Min läkare sa att vi skulle ha sex varannan dag för att spermierna skulle vara på topp och att man inte skulle missa ÄL..
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-08 22:26:07 följande:
    Det beror ju helt på när du får ÄL.. Får du som mig, 2 dagar efter så har du ju missa ÄL om du börjar 5 dagar efter sista tabletten..

Min läkare sa att vi skulle ha sex varannan dag för att spermierna skulle vara på topp och att man inte skulle missa ÄL..
    Testa varje dag - sexa varannan. Tungan ute
    Idag tar hag näst sista pergon.

Känner mig riktigt optimistisk för att det ska fungera och ge oss ett plus. Men snacka vilket bakslag jag får om det inte går....
  • annakohler

har slutat med rosenrot för nu känns mina äggstockar mer o mer...ska testa mig imorgon igen

• Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-09 10:01:08 följande:
    har slutat med rosenrot för nu känns mina äggstockar mer o mer...ska testa mig imorgon igen
    Hur känns det när dina "äggstockar känns"?
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-09 10:50:06 följande:
    Hur känns det när dina "äggstockar känns"?
    det gör ont precis där dem sitter,,,
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-09 10:51:55 följande:
    det gör ont precis där dem sitter,,,
    Jag har nog aldrig "känt av" min äggstockar... Men förstår att vissa gör det.
  • slims83

Jag tog min första pergo denna månad, fick aldrig klart ÄL utslag bara svaga... vi hade sex typ var tredje dag... det kanske var för lite... 
    testade dag 25 om jag var gravid men det blev ett minus, har inte så stora förhoppningar, men får väl testa på BIM dagen...
    -grav. symtom är; väldigt ömma bröst och  mycket flytningar men det kan ju lika väl vara PMS.

Ska ta pergo nästa månad men då dag 3-7, jag hade så stor äggblåsa 23,5 när gyn kollade mig dag 12, han tyckte att den borde spricka mellan 18-22... min slemhinna var dock bara 3 mm lite tunn inte det optimala för att bli gravid, denna gången ska jag ta nått för den så att den växer till sig lite=)
    De konstiga var dock att jag aldrig fick stark utslag när äggblåsan ändå var så stor... den kanske blev 30 mm innan den sprack, har hört att den kan det?

• slims83

Bara en liten fråga, har era män fått göra sperma test? Det har inte min, tycker att det är lite konstigt..
    Har någon provat hem sperma test? Såg att det finns att köpa, fast de kanske inte är så bra=) 

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??