• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-10 10:02:13 följande:
    Nej, det är inget krav från min läkare att ta detta blodprov... han skriver i ett brev: "Första månaden bör du kontrollera ett blodprov (S-Progesteron) för att se att du verkligen har fått ägglossning. Provet ska tas så sent som möjligt någonstans mellan 25-28:e menstruationsdagen."
    Alltså att jag bör... inte måste. Fast det kanske är lika bra att göra det, så vet man säkert? Men jag har SÅN ångest inför sputan/nålen. Fan... jag hatar det. Dessutom är jag sjukt svårstucken... aah.
    Usch vilken jobbig situation!!! Men kan du inte skita i provet denna månad då och vänta till nästa månad OM det inte skulle ta sig denna gång? Så har du ju "tjänat" en månad? hihi
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-10 12:51:08 följande:
    Usch vilken jobbig situation!!! Men kan du inte skita i provet denna månad då och vänta till nästa månad OM det inte skulle ta sig denna gång? Så har du ju "tjänat" en månad? hihi
    Okej, nu har jag bestämt mig för hur jag ska göra. Jag struntar i blodprovet denna månad. Plusar jag inte, så väntar jag till nästa pergotimekur och gör det då. Perfekt! Skrattande
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-10 18:16:50 följande:
    Okej, nu har jag bestämt mig för hur jag ska göra. Jag struntar i blodprovet denna månad. Plusar jag inte, så väntar jag till nästa pergotimekur och gör det då. Perfekt! Skrattande
    Hihi perfekt! Ja det är ju onödigt att ta ett jobbigt prov om du ändå hinner bli gravid..
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-10 19:42:27 följande:
    Hihi perfekt! Ja det är ju onödigt att ta ett jobbigt prov om du ändå hinner bli gravid..
    Mhm, och jag hade tänkt hinna!!
    Du då, känner du dig gravid ännu? Hihi.
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-10 20:48:28 följande:
    Mhm, och jag hade tänkt hinna!!
    Du då, känner du dig gravid ännu? Hihi.
    Det låter som en bra inställning!

Jag känner INGENTING!!!! Eller nja, kasnke spänner brösten liite om jag tänker på det men det beror nog bara på dagsformen.. haha..
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-10 21:46:35 följande:
    Det låter som en bra inställning!

Jag känner INGENTING!!!! Eller nja, kasnke spänner brösten liite om jag tänker på det men det beror nog bara på dagsformen.. haha..
    Jodå, nog kan man få till en massa graviditetssymptom bara man känner efter lite extra noga. Haha. Tungan ute
    När ska du göra ditt grav.test?

Tänkte börja med ÄL-testandet idag, men jag hoppar och börjar imorgon. Ska bli spännande och se när det/om det börjar ge utslag.
  • Eddam

Ja du, testandet är riktigt spännande! Bara sååå tråkigt när fel resultat kommer upp.. Obestämd

Ja visst kan man känna både det ena och det andra gravsymtomet om man vill..haha..
    Jag tänkte testa den 17e juni (på sambons födelsedag) om mensen inte har kommit innan dess.. När min kropp  funkade som den skulle så var det 13 dagar efter positivt utslag på ÄLtestet som mensen alltid kom.. Så om jag inte fått mens den 17e så borde ju chansen finnas att jag faktiskt är gravdi!

• annakohler

jag har fått positivt ÄL test nu på morgonenSkrattande och vi hade sex igår hihi

• Eddam
    annakohler skrev 2010-06-11 08:10:59 följande:
    jag har fått positivt ÄL test nu på morgonenSkrattande och vi hade sex igår hihi
    Härligt!   Allid skönt att veta att tabletterna fungerar!
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-11 08:45:00 följande:
    Härligt!   Allid skönt att veta att tabletterna fungerar!
    ja förra månaden fick jag en lite senare ÄL men dennna gången som sagt i tid,,,verkar som om jag får ÄL i rätt tid då jag äter enkel kur och sen med dubbelkur
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??