• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • annakohler

hur tidigt innan BIM kan man testa sig med känsliga testen ifrån babytime dem som mäter 10ml

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-16 08:48:53 följande:
    Det du beskriver hade jag för ca 2 veckor sedan då jag egentligen skulle ha mens men valde att inte börja med Pergotime.
    det är som flytningar (blod/brunt) man har i slutet av mensen, så kände jag det iaf.
    Du kan ju oxå vara gravid Hoppas
    På fredag har det gått 2v efter att jag hade mina flytningar och nu känner jag att jag
    har mens/magont så jag hoppas att det är mensen som är på väg...
    Ja just, du hade ju precis likadant! Hur har det gått för dig? Har du testat om du är gravid? Hur länge "blödde" du? för det har slutat nu va?

Ja läkaren var stenhård på att jag absolut inte fick börja med Pergon nu så det vågar jag inte men det är ju drygt att vänta till efter midsommar för att sen få börja med Primolut igen.. men men...

Lerumstessan: Spännande!!!
  • annakohler
    vaknade med en rejäl smärta i hela tjejmagen o äggstockarna vet ej vad det kan v ara ska ha BIM 24-27jun där emellan sen en rejäl halsbränna har verkligen inte haft så innan bim innan
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-16 22:16:11 följande:
    Ja just, du hade ju precis likadant! Hur har det gått för dig? Har du testat om du är gravid? Hur länge "blödde" du? för det har slutat nu va?

Ja läkaren var stenhård på att jag absolut inte fick börja med Pergon nu så det vågar jag inte men det är ju drygt att vänta till efter midsommar för att sen få börja med Primolut igen.. men men...

Lerumstessan: Spännande!!!
    Jag tog ett grav.test den 5 juni, (dagen efter att mensen skulle komma) men NEG.  Jag hade från tisdagen samma vecka till fredagen, brunaktiga flytningar men dom kom väldigt sällan kanske 1-2 två per dag, och sen inget mer!

Jag hade det så här en gång innan, och då kom mensen efter 2v, nu har jag "mensvärk" igen och hoppas att mensen skall komma!
    Det finns inga symptom men jag funderar ju på om jag kan vara gravid oxå och att jag kanske tog testet för tidigt....
    Har varit utomlands 1 v med min familj, vänner å deras familjer, så skönt att koppla av. men så fort man kommit hem startar hjärnverksamheten igen med alla tankar!!!

Så mensen är mer än välkommen denna månad
  • annakohler

på söndag eller måndag ska jag testa mig hoppas på plus denna månaden så slipper man mensen haha....har redan två busungar som ska testa oss hehe

• sassa07
    annakohler skrev 2010-06-17 08:01:06 följande:
    vaknade med en rejäl smärta i hela tjejmagen o äggstockarna vet ej vad det kan v ara ska ha BIM 24-27jun där emellan sen en rejäl halsbränna har verkligen inte haft så innan bim innan
    Ojojojoj... håller tummarna! Ja jag menar ju inte att det är kul att ha ont men det kanske för med sig något positivt Hoppas..
  • annakohler
    sassa07 skrev 2010-06-17 08:29:38 följande:
    Ojojojoj... håller tummarna! Ja jag menar ju inte att det är kul att ha ont men det kanske för med sig något positivt Hoppas..
    fick ÄL 10juni så 24juni ska jag ha bim har ju skrivit 27juni hela tiden är ju fel

ja jag hopppas det
  • sassa07

Undrar lite...

Risken finns ju att det kan bli flerbörd med pergotime. Någon av er här som funderar/orolig/nervös/lycklig/glad ???

Själv vet jag nog inte riktigt hur jag känner... Lite nervös kanske

• annakohler

när jag har kollat noggrant på mitt test idag så var det super duper svagt plus där man behövde inte anstänga sig länge för att se

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??