• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07

Åååååååå..... Va roligt
    Vågar man säga grattis GRATTIS...

• annakohler
    sassa07 skrev 2010-06-17 20:25:03 följande:
    Åååååååå..... Va roligt
    Vågar man säga grattis GRATTIS...
    nja vågar nog inte hojta till riktigt än hihi är på bim-7 idag ska vänta till imorgon o testa igen
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-06-17 20:00:47 följande:
    Undrar lite...

Risken finns ju att det kan bli flerbörd med pergotime. Någon av er här som funderar/orolig/nervös/lycklig/glad ???

Själv vet jag nog inte riktigt hur jag känner... Lite nervös kanske
    Jag ska snart börja med pergo och har just nu mycket tankar till just flerbörd...bra, kul eller riskfyllt? Eftersom att jag ska ta mig till Danmark då fort jag har ÄL så kommer det bli svårt att hinna med VUL, min gyn jobbar 1 dag/v, och se exakt hur många ägg jag släppt. Men just nu så känns det som att det är värt den risken, som trots allt inte är så stor.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-17 20:28:46 följande:
    nja vågar nog inte hojta till riktigt än hihi är på bim-7 idag ska vänta till imorgon o testa igen
    Hoppas att du får ditt efterlängtade plus!
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-17 20:04:56 följande:
    när jag har kollat noggrant på mitt test idag så var det super duper svagt plus där man behövde inte anstänga sig länge för att se

Jag vågar säga grattis!!! Det är ju ändå BIM -7 och det syns redan! Klart du är gravid!

Sassa07: Jag har funderat rätt mycket på det där med flerbarns.. Att vara gravid och föda flera känner jag mig inte orolig för men att sen ha två eller flera att ta hand om här hemma.. HJÄLP! Men man löser det nog tror jag men det blir ju stor omställning med fler än ett barn..

Här tog jag ett gravtest idag bara för att.. Jag trodde inte att jag gravid och nej, det var ju neg såklart. Min "blödning" fortsätter än så länge. Antar att det är den riktiga mensen..
    Jag funderade idag på om jag skulle ta och börja med Pergo ändå eftersom jag är i stort sett helt säker på att jag inte är gravid men så kom  jag på att läkaren sa att jag var tvungen att hoppa över denna mensen eftersom det var för nära senaste kuren.. Seeeeegt!

När har alla  sina BIM?

• annakohler

fick lite blof i mina vita flytningar nyss vet ej vad det kan vara sen har jag jätteont i mina äggstockar just nu...men har tagit ett graviditetstest nyss ska kolla det strax

• annakohler

håller man testet emot dataskärmen så ser man att det finns något där

• Eddam
    annakohler skrev 2010-06-18 07:35:07 följande:
    håller man testet emot dataskärmen så ser man att det finns något där
    Vänta tills du ser testet i normalt ljus.. Håll inte på att exprementera, då blir man bara besviken om det skiter sig sen..
    Blodblandad flytning är supervanligt sa min läkare när jag pratade med honom...

---------
    I natt har min riktiga mens kommit! Inget snack om saken! Så jag var tvungen att ringa läkaen idag igen.. (jobbig patient...)
    Eftersom både gravtestet säger neg och att min riktiga mens har kommit så får jag börja med Pergo igen! Så i övermorgon tar jag första tabletten!
  • sassa07

MD77: Jag håller tummarna för dig att du hinner till Danmark När börjar du med Pergo???

Syskonmaking: Äsch du får inte säga att du är en jobbig patient På min gyn avdelning kan dom nog mitt persnr nu hehe... Finns ju inga dumma frågor
    Jag har oxå fått min mens-jippiii!!! Men oxå pirrigt
    Jag tog ett grav. test imorse, bara för att lugna mig själv nu när mensen inte har dykt upp på ett tag, å va hände samtidigt som jag kissade på stickan- jo mens!
    Du skrev att du börjar i övermorgon? Kan jag oxå göra det då??? hmmm trodde det va på mensens 5e dag...

• annakohler
    Eddam skrev 2010-06-18 09:06:00 följande:
    Vänta tills du ser testet i normalt ljus.. Håll inte på att exprementera, då blir man bara besviken om det skiter sig sen..
    Blodblandad flytning är supervanligt sa min läkare när jag pratade med honom...

---------
    I natt har min riktiga mens kommit! Inget snack om saken! Så jag var tvungen att ringa läkaen idag igen.. (jobbig patient...)
    Eftersom både gravtestet säger neg och att min riktiga mens har kommit så får jag börja med Pergo igen! Så i övermorgon tar jag första tabletten!
    ja det är därför jag inte tar något i förskottt
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??