• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • annakohler

idag  är jag på bim dagen och ingen mens

• Eddam
    annakohler skrev 2010-06-24 08:29:48 följande:
    idag  är jag på bim dagen och ingen mens
    Men du har väl redan plussat??
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-24 09:02:03 följande:
    Men du har väl redan plussat??
    ja men det var så svagt att jag inte kunde se om det saknade färg..men det igår var ju lite starkare men kunde inte se ifall det saknade färg...
    men ska köpa något annat märke idag o kolla för säkerhets skull
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-24 09:11:06 följande:
    ja men det var så svagt att jag inte kunde se om det saknade färg..men det igår var ju lite starkare men kunde inte se ifall det saknade färg...
    men ska köpa något annat märke idag o kolla för säkerhets skull
    Jaha, jag trodde att du redan att du testat med ett bättre test när du fått så många plus.. Men håll oss informerade!!

Skrållan: Hur går det för dig?

Sassa: Detta blir min andra kur.. Den första fick jag en svaaaag blödning på dag 20 och fram till dag 24 när den riktiga mensen kom.. antar att det kan ha varit ett tidigt mssfall som gyn gissade på..

Här har jag tagit sista tabletten pergo, bara vänta ÄL.. Kommer den som förra gången så kommer den på lördag.. Hoppas!
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-24 09:26:04 följande:
    Jaha, jag trodde att du redan att du testat med ett bättre test när du fått så många plus.. Men håll oss informerade!!

Sassa: Detta blir min andra kur.. Den första fick jag en svaaaag blödning på dag 20 och fram till dag 24 när den riktiga mensen kom.. antar att det kan ha varit ett tidigt mssfall som gyn gissade på..

Här har jag tagit sista tabletten pergo, bara vänta ÄL.. Kommer den som förra gången så kommer den på lördag.. Hoppas!
    jo jag har testat med en del olika nu men det verkar som om testen saknar färg
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-24 09:26:04 följande:
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-24 15:20:51 följande:
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
    har med halsbränna på morgonen
    i tre dygn har jag haft det nu och har aldrig haft så innan bim tidigare..jag är på BIM dagen nu men inget starkt plus eller en mens i närheten
  • sassa07
    Tråkigt att höra att det visade neg, men man vet ju aldrig

Jag tycker att du ska njuta av alkoholhaltiga drycker imorgon
    Om du allt förmodan skulle vara gravid så skadar det INTE barnet för det är alldeles för tidigt i graviditeten isf... Tom barnmorskorna säger det!
    Vissa får ju tom vänta 1v innan ett grav.test visar pos.
    Och många har druckit å sen några dagar senare plussat..

Njut av morgondagen å koppla av
    GLAD MIDSOMMAR på dig
  • Corri
    ÄNTLIGEN!!Skrattande

Jag fick beskedet för 11 år sedan att jag har PCO - då var jag 18 år och då brydde jag mig inte så mycket om det - utan fortsatte mitt tonårsliv o tankar på att skaffa barn då var bortom periferin. Nu 11 år senare är det ett helt annat fokus för mig och min sambo.

Så idag har varit hos gynekologen där hon konstaterade att jag har så många äggblåsor att hon inte kunde räkna dem. Det känns väldigt jobbigt!

Så vi får komma på utredning nu redan den 5 juli - då vi ska börja med att ta prover etc. Vilket känns helt underbart att få hjälp så fort. Vi är så tacksamma  över detta att det finns sådan hjälp att få!

Så nu håller vi alla tummar o tår att det kommer att funka och att vi kommer få en liten myspropp till vårat liv. Vilket vi båda längtar efter!
  • Eddam
    Nej vad tråkigt att det var neg.. Hade du BIM idag?
    Meeeeen, så länge du inte fått någon mens så finns ju "risken" att du är gravid!!!!
    Jag skulle nog dricka om jag var du. Kanske inga kompiösa mängder men lite njutningsvin skulle nog få trilla ner..

Corri: Gud vad skönt att ni får hjälp så snabbt!!!!! Jag håller tummar och tår!!
    annakohler skrev 2010-06-24 10:15:19 följande:
    jo jag har testat med en del olika nu men det verkar som om testen saknar färg
    Men vad skumt att det blir lika på olika märken!! Är du låghormonare eller?
    Köp ett clearblue digital så får du ett riktigt svar!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??