• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-06-27 20:37:27 följande:
    Jag är inte så känslig av mig så fråga på du Glad 
    Jag ska åka ner själv, mitt första försök.
    Jag har tyvärr ingen bil, men man kanske kan hyra en och åka ner. Det är inte gratis allt det här tyvärr så jag försöker hitta billiga alternativ.

Hoppas att jag inte heller får några biverklningar, jag fick lite dåligt humör och vallningar med Primoluten, lite jobbigt...
    Anade att du skulle svara , hade du tyckt att det va jobbigt  så kanske du inte hade skrivit här på FL att du skulle till Danmark... men va spännande
    Du är en stark kvinna, som gör detta själv. Jag önskar dig all lycka...
    Kommer du att åka till Danamrk å "vänta" på ÄL där??
    Jag känner (inbillar) molandevärk i magen, och jag tog sista pergon i fredags...
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-27 11:40:42 följande:
    Jag har tänkt göra ett nytt grav.test på fredag. För till helgen ska jag på festival, och då vill jag ju veta om jag kan dricka några cider med gott samvete eller om jag ska låta bli. Drömmer
    Några med sympton???
  • Ljus82

Hej tjejer!

Mensen kom i fredagskväll :( vi får hoppas på nästa månad :). Vi måste kämpa vidare.

Hmm vi har oxå sexat varje dag...undrar om man ska prova varannan dag. Man är så rädd att man ska missa.

• Skrållan83

Idag har jag varit på apoteket och hämtat ut den andra kuren pergotime. Känns så där... fast å andra sidan så har det inte kommit någon mens ännu... och den borde ha kommit i helgen. Bara att hoppas att jag slipper ta dessa pergotimetabletter. Cool

• MD77
    sassa07 skrev 2010-06-28 09:27:43 följande:
    Anade att du skulle svara , hade du tyckt att det va jobbigt  så kanske du inte hade skrivit här på FL att du skulle till Danmark... men va spännande
    Du är en stark kvinna, som gör detta själv. Jag önskar dig all lycka...
    Kommer du att åka till Danamrk å "vänta" på ÄL där??
    Jag känner (inbillar) molandevärk i magen, och jag tog sista pergon i fredags...
    Nej, jag kommer nog att hålla mig hemma, måste jobba lite, och sen åka när det är dags. Om det blir som det ska så åker jag den 9/7, men det vet man väl aldrig antar jag. Ska ringa min gyn imorgon och försöka få till ett VUL.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    Ljus82 skrev 2010-06-28 12:52:49 följande:
    Hej tjejer!

Mensen kom i fredagskväll :( vi får hoppas på nästa månad :). Vi måste kämpa vidare.

Hmm vi har oxå sexat varje dag...undrar om man ska prova varannan dag. Man är så rädd att man ska missa.
    jag va hos gyn idag och helst sex var 3e dag! Spermierna förlorar sin kvalitet sa hon till mig om man har det för ofta...men jag förstår hur du tänker, man vill ju inte missa..
    Tråkigt med mensen, nya tag
  • sassa07

Idag har jag vart på VUL, jag har enligt henne inte blivit överstimulerad av kuren, hade det vart så så hade dom avrått att ha sex denna gången...

Hon sa att det räckte med sex var 3e dag, å jag som fick ta en snabbis med sambon innan han gick till jobbet idag bara för att man inte vill missa (han jobbar skift på sommaren, så här blir det att planera) men hon tyckte inte alls att vi hade behövt det idag!
    Spermierna blir sämre ju oftare man har enligt henne... Så nu ångrar jag djupt att vi hade sex imorse...
    Så tors/fre ska jag ta ÄL test!
    Det är 15-20% risk att bli gravid under en ÄL sa hon sen skrev hon ut remiss till mig så jag ska om ca 10 dagar ta ett blodprov för att se om det varit ÄL.
    Så idag efter gyn brast det, hur F-N ska man kunna slappna av å inte tänka på att göra barn, när man räknar varje dag i sin cykel, hur, var å när man ska göra vad????

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-28 19:59:54 följande:
    Det är 15-20% risk att bli gravid under en ÄL sa hon sen skrev hon ut remiss till mig så jag ska om ca 10 dagar ta ett blodprov för att se om det varit ÄL.
    Så idag efter gyn brast det, hur F-N ska man kunna slappna av å inte tänka på att göra barn, när man räknar varje dag i sin cykel, hur, var å när man ska göra vad????
    Jodu, det är ett evigt räknande och planerande detta! Ett riktigt stressmoment som jag gärna hade varit utan.
  • Eddam

Ja ni tjejer visst är det ett evigt räknande och väntande detta.. Känns lagomt kul..

Undrar hur mycket sämre spermierna blir om man har sex varje dag?! När vi "gjorde" sonen så hade vi sex 1-2 ggr/dag i en månad! haha.. Och det tog sig direkt.. Men så var det ju 2 år sen, man blir ju bara äldre..

Här känner jag ingenting förutom att det spänner i brösten lite.. Men ingen ÄL än så länge.. Är på dag 11 idag och förra gången fick jag på dag 9..

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-28 19:59:54 följande:
    Idag har jag vart på VUL, jag har enligt henne inte blivit överstimulerad av kuren, hade det vart så så hade dom avrått att ha sex denna gången...

Hon sa att det räckte med sex var 3e dag, å jag som fick ta en snabbis med sambon innan han gick till jobbet idag bara för att man inte vill missa (han jobbar skift på sommaren, så här blir det att planera) men hon tyckte inte alls att vi hade behövt det idag!
    Spermierna blir sämre ju oftare man har enligt henne... Så nu ångrar jag djupt att vi hade sex imorse...
    Så tors/fre ska jag ta ÄL test!
    Överstimulerad som i för många ägg eller hur funkar en överstimulering?
    vilket som, skönt att inte så var fallet! bara köra på nu då.. Men var tredje dag, så segt att behöva vänta så lång tid..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??