• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-07-07 21:03:22 följande:
    Tack! Skönt att höra Glad
    Jag bor nära våran kära huvudstad så det är en bit att ta sig till Danmark. Men efter VUL imorgon så vet jag nog mer exakt, hur mycket de växt och hur snabbt. Om det ser bra ut så åket vi nog till Danmark redan imorgon kväll, sen blir det lite semester kombinerat med insemination, förhoppningsvis.

Jag håller tummarna för att dina bröst börjar ömma snart och att du börjar må illa, i alla fall lagom mycket så att du känner dig och blir gravidGlad (Hoppas du inte tar illa upp)
    Oj, ja då är det inte bara att "åka över bron" för er direkt.. Men kul med kombinerad semster oxå! Oj vad mycket du kommer kunna tänka på semestern och inte på inseminationen... hehe

Klart jag itne tar illa upp! Jag vill må illa, krävs det så ligger jag gärna på toagolvet och spyr ett tag.. hihi
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 20:09:13 följande:
    Tack! det kan behövas, lite tumhållning imorgon kl 12 Glad
    Jag har haft molvärk och känt mig uppblåst i ett par dagar nu, lite "värk" i nedre delen av magen då och då, sen kom det lite ÄL-flytningar idag också. Men efter att ha läst för mycket här på FL så känner jag mig absolut inte säker på ÄL. Det är så otroligt mycket som kan gå fel och så mycket som måste klaffa för att det ska gå rätt. Men jag försöker att inte tänka för mycket för då blir jag galen snartGlad 

När skulle du haft ÄL? Tog du test både morgon och kväll?

Jag kände mig också uppblåst, enl. ÄL kalender på FL skulle det vart ÄL mellan ons, tors-lördag i förra veckan, men det kan ju komma senare också... men värk va det det kan jag garantera!
    Jag tog test både morgon och kväll.... Jag hoppas ju att ÄL-test inte funkar på alla
    Lider nog av den där inbillningssjukan...

Syskonmaking: Jag känner också lite mensvärk då å då.. Jag har bim 16/7! hade ju vart en schyst "gå-på-semester-present" om det visade pos. nästa helg

Skrållan83: Hur har det gått???

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-08 07:54:05 följande:

Jag kände mig också uppblåst, enl. ÄL kalender på FL skulle det vart ÄL mellan ons, tors-lördag i förra veckan, men det kan ju komma senare också... men värk va det det kan jag garantera!
    Jag tog test både morgon och kväll.... Jag hoppas ju att ÄL-test inte funkar på alla
    Lider nog av den där inbillningssjukan...

Syskonmaking: Jag känner också lite mensvärk då å då.. Jag har bim 16/7! hade ju vart en schyst "gå-på-semester-present" om det visade pos. nästa helg

Jag tror absolut att det kan  vara så att dom inte funkar på alla.. Likaväl som att du kan ha haft stegringen på lunchen så du missade den när du testade morgon och kväll. Vissa har ju bara stegring några få timmar.
    Lite inbillningssjuka är alltid bra dock.. hihi

Jag säger samma Skrållan: Hur har det gått?
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-08 07:54:05 följande:

Eddam skrev 2010-07-08 08:29:20 följande:
    Skrållan deppar... det blev ingen bejbis denna månad, igår kom mensen - och det med besked, har nog aldrig blött så här mycket. Känns som att det bara rinner ur mig. Helt klarrött är det också (vilket det inte brukar vara). Nåväl... bara att bita ihop, på lördag eller söndag kör jag igång med den andra pergotimekuren. Suck!
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-08 10:07:58 följande:
    Eddam skrev 2010-07-08 08:29:20 följande:
    Skrållan deppar... det blev ingen bejbis denna månad, igår kom mensen - och det med besked, har nog aldrig blött så här mycket. Känns som att det bara rinner ur mig. Helt klarrött är det också (vilket det inte brukar vara). Nåväl... bara att bita ihop, på lördag eller söndag kör jag igång med den andra pergotimekuren. Suck!
    näääääää va tråkigt!!!  
    Förstår att det känns jobbigt, men känns det ändå inte lite bra att mensen kom så kan man släppa andra oroligheter... f'låt att det är lättare att säga, ta inte illa upp...
    Nya tag... snart snart ska vi plussa!!! heja på!!!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-08 10:12:47 följande:
    näääääää va tråkigt!!!  
    Förstår att det känns jobbigt, men känns det ändå inte lite bra att mensen kom så kan man släppa andra oroligheter... f'låt att det är lättare att säga, ta inte illa upp...
    Nya tag... snart snart ska vi plussa!!! heja på!!!
    Jag tar absolut inte illa upp. Jag förstår precis din tankegång. Visst är det skönt att mensen till slut kom... samtidigt som det känns riktigt surt. Men som du säger, snart plussar vi... snart är det våran tur!
  • Eddam

Nej vad tråkigt Skrållan: Men som Sassa skrev, skönt att det ändå "redde ut sig"..

• MD77

Ledsen för din skull Skrållan...skönt att höra att du inte är helt uppgiven i alla fall, bara att "hoppa upp på hästen igen"

Jag var på mitt andra VUL idag, herregud vad mina ÄB hade växt! Den största hade växt från 13 mm till 20,5 mm på bara 2 dygn. Allt såg fint ut, 3-skiktad slemhinna på 9 mm så alla förutsättningar finns. Så nu åker jag och min kompis ner till Danmark, semestrar och jag gör förhoppningsvis en liten avstickare till Storkkliniken Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

MD77:  Ååååå vad roligt!!! Jag önskar dig all LYCKA TILL!!! Kollar kliniken på något sätt om du har ÄL! Avgör dom om man ska befrukta eller inte?!

Hoppas att du "hör av" dig när du e på svensk mark igen, jag e nyfiken på hur det gick å håller tummarna 

Kör försiktigt!

• Eddam
    MD77 skrev 2010-07-08 14:00:20 följande:
    Jag var på mitt andra VUL idag, herregud vad mina ÄB hade växt! Den största hade växt från 13 mm till 20,5 mm på bara 2 dygn. Allt såg fint ut, 3-skiktad slemhinna på 9 mm så alla förutsättningar finns. Så nu åker jag och min kompis ner till Danmark, semestrar och jag gör förhoppningsvis en liten avstickare till Storkkliniken Glad
    Wohoo!! Hejja hejja!!
    Lycka till!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??